- három direkt sebző varázslat egy célpontra, különböző frissítési idővel (CD) és debuffal (gyengítő effekt)
- két időszakos sebző varázslat (DOT) egy célpontra, szintén külön debuffal
- két többszemélyes DOT, encounterekre (ezek "összekötött" mobok, akik együtt mozognak, távolságtól függetlenül)
- „pet alapú DOT”, azaz egy ideiglenesen megidézett lény, ami egy ideig folyamatosan harcol az ellenféllel. Kevés élete, de magas kitérése van. Illuzionistánál ez egy világító „fénykocka”.
- két tömegirányító (CC) varázslat, amivel ideiglenesen el lehet altatni egy-egy lényt - az egyik gyorsan varázsolható, de rövid idejű, a másik lassabban, de tovább tart -, ha valami rosszul sülne el. Sebzésre elmúlik.
- csapatot (encountert) altató varázslat
- leláncolás, mozgásképtelenné teszi az ellenfelet
- szimpla debuff
- egycélpontos kábítás, pár másodpercig teljesen mozdulatlan lesz a célpont
- csapat alapú kábítás, rövidebb hatóidővel
- energiatöltő varázslatok – bár erre ritkán van szükség
- plusz a buffok, amik itt nem fix ideig hatnak, hanem csak fel kell rakni őket, és „until cancelled”, de csak csapattagra hatnak
- nameg a láthatatlanság, ami már csapatra is hat – persze némelyik lény átlát rajta, azért nem fenékig tejfel az élet
- és természetesen az illuzionista „petje”, kísérője, ami a karakter 100%-os tükörképe, saját varázslatokkal – őt is lehet küldeni csatába, segédként.
Plusz ezen kívül van még pár ritkán használt varázslat, de ezek a lényegesebbek. Szóló ellenfél ellen tehát általában 6-8 skillt használok jelenleg, 62. szinten, ha nincs semmi bonyodalom.
Szóval nagy nehezen visszarázódtam, végigcsináltam az egyik „mini-kieg” néhány küldetését, ami mellesleg teljesen harcmentes, viszont meglepően érdekes történetű volt. Igazi szerepjáték-hangulat. Utána pedig megtaláltam, merre érdemes fejlődni az új zónákon belül.
A hétvégén bónusz tapasztalati pont járt a kézművességhez, ezért próbáltam behozni a lemaradásomból, amit szabó/bőrművesként halmoztam fel. 54. szintű tailor voltam, mostanra sikerült 59-re feltolni. Ezzel kapcsolatban örömmel tanultam meg, hogy a klánom kastélyában van egy hatalmas láda, ami teli van nyersanyaggal, és nem nekem kell gyűjteni. A ládát időről időre fel tudják tölteni, mégpedig úgy, hogy erre szakosodott gyűjtő-NPC-ket kiküldenek konkrét céllal összeszedni valamilyen szintű nyersanyagokat, majd ők két óra múlva visszatérnek a jelentős készletükkel. Irtó jópofa megoldás, ráadásul ha a kastélyban készítem az áruimat, akkor nem is kell kivennem a ládából, automatikusan belinkelődik onnan. Ráadásul mióta bevezették a kézműves ismételhető küldetéseket (Rush Order és Work Order, előbbi időre megy, nagyobb jutalomért), azóta az áru eladásával sem kell foglalkozni – persze halálra nem keressük magunkat, de legalább kb a nyersanyag árát visszakaphatjuk, plusz státuszpontot (amiből a klán is kapna, ha nem lenne már maximum szintű) és elismerést a kézműveseknél.
Sikerült feltöltenem egy képet a karakteremről az Everquest 2 online karakternaplójába, így előállt az alábbi kép:
Kattintásra megnyílik a karakterlapom, lehet nézegetni. Sajnos nem minden fül jön elő, van amihez külön előfizetés kellene. Persze nem vagyok teli „epix”-szel, a legjobb legfeljebb a Mastercrafted cucc – ez ritka nyersanyagból készített különösen erős tárgy. Persze magamnak varrtam, mert az olyan férfias. Maximum szinten a Mastercrafted lenne a belépő a raidelésre/stb-re, de fejlődésnél elég kevesebb is persze.
Mellesleg a július havi tesztírói pályázatra ]{redenccel egyeztetve elkezdtem írni az Everquest 2 jelenlegi állapotáról egy tesztet. Nagy meló lesz – bár megpróbálom nem túlzásba vinni, az azonban szinte biztos, hogy ez lesz a leghosszabb tesztem. Egyelőre még csak a bevezetőt írtam meg, mikor elkapott az „ihlet”, a többi még formálódik. Remélem kész leszek ebben a hónapban…