A történet azonban volt az, amire igazán kíváncsi voltam, mivel a Fate/Extra sztoriját imádtam (amiről nem is olyan rég írtam). Azonban itt kellemetlen meglepetésben volt részem.

Önmagában a történet egyszerű és élvezetes lenne, azonban a körítés, minden, ami a sztorit megelőzte, meg úgy az egész Fate univerzum, eléggé érthetetlenné teszi. Kezdjük ott, hogy az Extella nem az első része a sorozatnak, az első a Fate/Extra volt, utána jött a Fate/Extra CCC és az Extella a harmadik. Namármost, az Extella nem egy meghatározott befejezést követ az előző kettő részből (amik ráadásul nem is sima előzmény-folytatás viszonyban vannak, hanem a CCC egyfajta alternatív feldolgozása az alapsztorinak), hanem valami keverékét mindkettőnek. A probléma egyrészt az, hogy a Fate/Extra CCC-t sosem hozták el nyugatra, fanfordítása sem készült, így az angolt értő közönség csak vakarhatja a fejét. A másik probléma meg, hogy magában az Extellában sem nagyon magyarázzák el érthetően, hogy pontosan mi is történet a játékot megelőzően (vagy legalábbis nagyon sokáig nem, max a játék végére lehet valamit kihámozni a homályos utalásokból). Ez viszont nem akadályozza meg őket abban, hogy folyamatosan utaljanak rá. A karterek egy jó része már ismeri egymást, csak mi nem tudjuk honnan. Tehát míg magának az Extellának érthető lenne a sztorija, egy olyan alapra épül, amire a játék során folyton utalnak, de rendesen el nem magyaráznak, és ettől lesz követhetetlen több helyen az egész.
A másik probléma, már a tényleges történettel, az, hogy helyenként nagyon nem halad. Konkrétan az egész cselekmény szinte fele csak arról szól, hogy főszereplőnk valamelyik hősnővel flörtölget. Az egész játék tele van ilyen típusú fanservice-al, ami egy idő baromi unalmas tud lenni. Sőt, úgy általánosságban a főtörténet túlságosan is ráfókuszál a 3 főhősnőre, a mellékszereplők meg nagyrészt el vannak felejtve. Holott szerintem a Fate-ben pont az a legjobb, amikor ezek a különböző történelmi alakok interakcióba lépnek egymással. Ugyan minden egyes mellékszereplő kapott egy úgynevezett „melléksztorit”, amit külön menüben érhetünk el, azonban ezek a történetek igencsak soványak konkrét történetben. Nem sok mindent tudunk meg benne magukról a szereplőkről és kifejezetten rövidek is. Őszintén szólva nem kellett volna őket elválasztani a főtörténettől, hanem bele kellett volna őket integrálni, úgy talán egy fokkal jobb lett volna.
Sajnos rengeteg mellékszereplőről nem nagyon tudunk meg sokat, márpedig nem egy volt, akivel itt találkoztam először. A Fate/Extra ebből a szempontból sokkal jobb volt, az rendesen elmagyarázta, ki mit és miért csinál, rendesen be voltak mutatva a karaktermotivációk. Azonban az a helyzet, hogy az Extra szereplőivel abban a játékban találkoztunk először. Itt kell megjegyeznem, hogy attól tartok a Fate univerzum most már talán túlságosan is nagyra nőtt, most már nem magyarázzák el, hogy melyik karakter kicsoda, és hogy miért olyan, amilyen. Nem mondják el ugyanazokat a történeteket még egyszer. Ami ebből a szempontból logikus, felesleges lenne ismételni, főleg azoknak a fanoknak, akik régóta követik a dolgokat, viszont ez nem teszi a Fate világát barátságossá azok számára, akik most ugranának bele a sorozatba. A Fate/Extra 2010-ben jött ki, még azelőtt, hogy a 2011-es Fate/Zero anime nagy lökést adott volna a franchise népszerűségének, és még főleg nem volt a 2015-ben megjelent Fate/Grand Order mobiljáték, amivel én ugyan nem játszottam, de brutális sikernek örvend mind a mai napig. Ennek a mobiljátéknak köszönhető, hogy a sorozat ma ott tart, ahol. A Fate univerzum talán már picit túl nagyra is nőtt.
Szóval nem rossz játék a Fate/Extella, csak a története támaszkodik túlságosan az előzményeire, meg a már felépített Fate univerzumra. Így pedig nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani kezdőknek, csak akik már ismerik és szeretik ezt a világot. A játékmeneti problémái ellenére a Fate/Extra klasszisokkal jobb belépési pontja a sorozatnak, már ha a videojátékos oldalról beszélünk.