A Ubisoft hivatalos blogján új infók láttak napvilágot a Watch Dogs konzolos verzióiról, illetve a köztük tapasztalható különbségekről. Mint az ismeretes, a francia kiadó sztárjátéka Xbox One-ra, PS4-re és PC-re is jön, de ezen felül Xbox 360-ra és PS3-ra is kiadják, ami sokakat meglepett, na meg a jelenlegi gépek tulajdonosait némi aggodalommal töltötte el. Hisz, ha visszaemlékszünk a mostani generáció indulásakor kiadott cross-gen alkotásokra, bizony nem sok jó dolog jut eszünkbe. Nos, a Ubisoft esküszik, hogy a Watch Dogs esetében más lesz a helyzet.

A játékot kezdettől fogva nextgen konzolokra tervezték, a Disrupt nevű motor pedig mindent folyamatosan számol, így az NPC sofőrök vezetési technikája, a víz, az időjárás és persze a civil lakosság videlkedése mind-mind valós szimulációként működik -- erre példának hozták fel, hogy ha elered az eső, a lakosok egyből esernyőt ragadnak és igyekeznek behúzódni valahová, életel megtöltve a játékot.

Szó esett továbbá a Watch Dogs morális rendszeréről, mely végre nem fekete-fehér mintát követ, azaz nem lehetsz benne jó és rossz, viszont a cselekedeteid meghatározzák, hogy mások milyen szemmel néznek rád. Például, ha sok embert ölsz meg a nemes cél érdekében, akkor az a közemberek számára úgy jön le, hogy eszelős és agresszív gyilkos vagy, és egyből riasztják a zsarukat, ha felismernek a tévéből vagy a plakátokról. Ellenben, ha csak a célszemélyekre összpontosítasz, akkor sem leszel rögtön szimpatikus, de nem is szivárogsz bele a köztudatba. A Ubisoft szerint ezt régen nem lehetett volna megoldani, de mivel a Watch Dogs mindent szimulál, többé nincs akadálya a dolognak.

Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy mindezt hogy oldják meg Xbox 360-on és PS3-on. A válasz a tömeg számának csökkentésében rejlik: a grafika nyilván nem lesz olyan szép, mint nextgen gépeken vagy PC-n, de mivel a Watch Dogs az összefüggő alrendszerek játéka, ezért nem is a látványon lehet a legtöbb erőforrást megspórolni, hanem a lakosságon, akik, ha nincsenek sokan, még a régi hardvereken is leképezhetők. Azt nem tudjuk, hogy ez miként néz majd ki a valóságban, a blogpost mindössze annyit ír, hogy a játékban kevesebb ember lesz az utcán, és nem érezzük majd olyan zsúfoltnak Chicagót, mint PS4-en, Xbox One-on vagy PC-n. De ettől még a játékélmény érintetlen marad, a Watch Dogs a mostani gépeken is ugyanaz a játék, ami minden máson.

A Watch Dogs november 22-én jelenik meg PS3-ra, Xbox 360-ra és PC-re. A nextgen változatok még nem kaptak napra pontos dátumot, de elvileg még 2013 folyamán boltokba kerülnek. Addig is lehet gyönyörködni a lenti képekben, illetve az E3-as videóban, melyek a PC-s / PS4-es változatot hivatottak prezentálni -- sajnos a jelenlegi generációra kiadott portokról nincs még semmi anyag.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Watch Dogs -- Megjelenés: 2013. november 22. -- Gépigény: nem ismert