A magyar felirattal érkező Watch Dogs videói bámulatos fizikájú, élettel teli világot jelenítenek meg, de mindez talán illúzió. Mi van, ha a sok lehengerlő esemény csak előre megtervezett, nem befolyásolható jelenetek sora? Danny Belanger, a játék vezető tervezője szerint nem kell félnünk, a Watch Dogsban nem szkriptelt a világ, hanem a játékosok, a fizika törvényei és az MI által befolyásolt.

„Sok kérdést kapott a játék természete, hogy rendszerszintű vagy szkriptelt-e. Több emberben felmerült, hogy amit lát, az előre megírt” -- kezdte magyarázatát a GamingBoltnak adott interjújában. -- „Ez egy valódi rendszerszintű játék, jó példa erre a 2012-es E3-on bemutatott demó, ahol a hackelés miatt autóbaleset történt, amit pedig a forgalom nagysága befolyásol.”

Belanger szerint a baleset súlyossága a járművek mennyiségétől és sebességétől függ, és ez olyasmi, amit nem lehet előre megírni. „Az a célunk, hogy mindenféle érdekes eszközt adjunk a játékos kezébe, azokat aztán módosíthatja, hatással lehet a szimulációra, s mindezt kreatívan felhasználhatja a céljaira.”

Tovább fejtegetve kitért az MI-re, amely egyaránt támogatja a lopakodást és a Rambo-üzemmódot, de ugyanilyen jó kezeli a kettő közti átmenetet is. Vagyis a játékos kedve szerint módosíthatja a fedezékét, a kamerákkal nyomon követheti ellenfeleit, vagy elektromossággal megbéníthatja őket. Mindehhez komoly fegyverarzenált vethet be, hiszen a pisztolytól a gránátvetőig minden fellelhető lesz a játékban, amik praktikus felhasználásához szintén jól jöhet a hacker képesség. Szóval rengeteg lehetőség áll a játékos rendelkezésére a „szabad önkifejezéshez.”

A Watch Dogs PC, Xbox 360, Playstation 3 és Wii U változata idén november 22-én kerül a boltokba, viszont a PS4 és Xbox One verziók megjelenéséről sajnos továbbra sincs hír.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Watch Dogs -- Megjelenés: 2013. november 22. -- Gépigény: nem ismert