A Watch Dogsról már a bejelentésekor is nagyon látszott, hogy fél lábbal a következő generációban van, így nem is nagyon lepődtünk meg, mikor kiderült: a játék igazán személyi számítógépeken és az új asztali konzolokon fog csillogni -- a különböző változatok között azonban technikai szempontból nem lesznek óriási különbségek.
A fejlesztést vezető Dominic Guay a PlayStation Blog stábjának elmondta, hogy alapjában véve minden platformon ugyanazt a játékot fogják kapni a vásárlók; a küldetések, a helyszínek és a játékmenet-elemek mind a helyükön lesznek, csak a méretek lesznek mások. A fejlesztők elmondása szerint a Watch Dogs mögött egy remekül skálázható grafikusmotor áll, amit a következő generációs konzolokon és természetesen PC-n szabadjára engedhetnek, míg a most kapható gépeken bizonyos, elsősorban a látványt érintő területeken vissza kellett fogni, le kellett butítani.
A november 22-én, több gyűjtői változatban esedékes Watch Dogs fejlesztése felsőkategóriás személyi számítógépeken és az új konzolokon történik, s csak akkor térnek át a fejlesztők az Xbox 360-ra, a PlayStation 3-ra és a Wii U-ra, mikor az ötleteket már kidolgozták. A munkálatok tehát lefele haladtak: előbb az erősebb hardveren megvalósították azt, amit igazán szerettek volna, majd a gyengébb gépekre áldozatok mellett elhozták, amit az erőforrások engedtek. Mindezek ellenére azonban nem kell aggódni, nem egy ocsmány játékot fogunk kapni a régi konzolunkra, illetve az öregecske PC-nkre, s a játékmenet sem lesz rosszabb, de aki csak a grafikát nézi, annak bizony érdemes lesz frissítenie a gépét, vagy beszereznie az egyik új konzolt.
Watch Dogs -- Megjelenés: 2013. november 22. -- Gépigény: még nem ismert
A környezet reagálását már máshol is ígérték, de sehol sem lett normálisan kivitelezve. Talán a Fable első részénél, de mai szemmel nézve már az is gyengének minősül.
Pedig elhiheted, hogy a GTA és "hasonszőrű" társai a Sandbox kategóriába tartoznak, még ha te nem is tartod őket annak.
Javaslom ne koptassuk feleslegesen a billentyűzetet, mivel nem jutunk előrébb. Szíved joga hogy te már előre elkönyveled egy sikernek, én a továbbiakban is erős fenntartásokkal kezelem. Csak remélni tudom, hogy Novemberben majd teljesen megváltozik a véleményem, vagy ne adj isten az elkövetkező hónapokban a Ubisoft Montreal már nem csak a grafikáról fog beszélni, hanem másról is. Nekem is szándékom egy jót játszani, és remélem a Watch Dogs legalább ezt az 1 elvárást teljesíteni fogja.
a nyitott világot ne keverjük a sandbox-szal
GTA-klón alatt nem azt értem hogy koppintás hanem a műfajt,a "nyitott világú TPS némi sandbox elemmel megfűszerezve" kicsit hosszú lenne
erre a miért ezt vegyem meg kérdésre csak azt tudom mondani hogy miért vegyem meg az "Y" FPS-t amikor ott az "X" FPS?
igen egyszerű lesz mint egy bot,van egy nagy város ahol tevékenykedsz és erre reagál a környezeted,hatalmas ötlet,mi?pont erről beszélek,nem ígérnek fűt-fát,jól bevált dolgokat hoznak be egy játékba,az egyetlen új dolog az a multi,amiről tényleg nem sokat tudunk,bár az pl engem hidegen is hagy
nem játszottam sose minecraftal,de nem is azt mondtam hogy a sandbox műfaj egyszerű mint egy bot,hisz leszögeztem hogy én a GTA-t és hasonszőrű társait nem tartom sandboxnak,attól hogy nyitott a világ még nem lesz belőle sandbox
"sandbox az a minecraft,maradjunk inkább a GTA-klónnál,csúnya vagy nem csúnya, ezzel lehet a legjobban leírni szerintem, :D"
Sandbox játék a Mafia, True Crime, L.A. Noire, Godfather, Dr3ver, Saint's Row, Just Cause, Red Dead Redemption, GTA, stb. Akár mennyire nehéz elhinni nem csak a GTA és Mafia képviseli ezt a "nagyon egyszerű" műfajt. Abból a kevéske hírmorzsából amit a fejlesztők elhintenek, arra tud következtetni a szerencsétlen játékos, hogy ez inkább a már folyamatosan emlitett Mafiára/L.A. Noire fog hasonlítani, mint a GTA-ra. Viszont akkor fel is tenném, azt az egyszerű kérdést, amit nem neked, hanem a fejlesztőknek kéne megválaszolnia: Ha ez egy GTA-klón, akkor miért ne a GTAV részét vegyem meg, miért a klónját? Itt vissza is kerülünk a beszélgetésünk elejére. Kevés dolgot tudunk a játékról, ezért ÉN még nem érzem úgy, hogy érdekel a program.
"tudom hogy elég paranoiásak mostanában a gamerek"
12.000 Ft kifizetése előtt természetes, hogy az egyszerű vásárló szeretne érdeklődni a termékről. Nevezheted ezt paranoiának, én inkább csak elővigyázatosságnak.
"de mint mondtam ez a műfaj olyan egyszerű mint egy bot,nem hiszem hogy nagyon aggódni kellene miatta"
Szóval hiába hangoztatja a Ubisoft Montreal, hogy milyen komplex lesz a Watch Dogs, a valóságban olyan egyszerű lesz mint egy bot? Természetesen csak a fenti kijelentésedből kiindulva kérdezem.
A Minecraft-os példádból kiindulva, gondolom játszottál/szereted azt a játékot. Én nem tartom magamat egy Minecraft játékosnak, de még én is elismerem, hogy a Minecraft a maga egyszerű kinézetével egy komplex játék. Rengeteg lehetőséget rejt magában, amit nem csak 1-2 óra alatt lehet kihasználni. Ebből kifolyólag a "sandbox műfaj olyan egyszerű mint egy bot" résszel nem tudok egyetérteni.
én úgy emlékszem hogy van egy videó ami direkt azt akarta mutatni hogy történik egy ilyen random bűntény és Open World Gameplay a címe,ebből kiindulva gondoltam hogy úgy tervezik hogy nem csak a történetre koncentrálnak,főleg a főhős önkéntes igazságosztó mivoltából adódóan elég szar lenne ha nem osztogathatnánk azt az igazságot önkéntesen is a rászorulóknak :D
amúgy a fejlesztők interjúkban nagyon szeretnek az "open world" és "interactivity" kifejezésekkel dobálózni
tudom hogy elég paranoiásak mostanában a gamerek de mint mondtam ez a műfaj olyan egyszerű mint egy bot,nem hiszem hogy nagyon aggódni kellene miatta
A GTA-klón egy olyan csúnya kifejezés, maradjunk inkább a Sandboxnál.
"van egy nagy város amiben furikázol meg küldiket csinálsz,meg vannak még emellett más játékelemek hogy ne menjen unalomba az egész"
Azért hoztam fel a Mafia és L.A. Noire párost fel példának, mert ezek a játékok valóban a Sandbox műfajban tartóznak, de a GTA-val szemben azok szinte csak történet orientáltak. Engem az érdekelne, hogy a Watch Dogs ezt a részleget fogja-e erősíteni, vagy az általad folyamatosan említett GTA fajta mókára fog hasonlítani.
A bűntény generálós mondatod valóban érdekes, de megint ott tartunk, hogy erről a fejlesztők (tudtommal) egyszer sem beszéltek, így ez csak spekuláció.
"ezek alapján te úgy egész alapjában a játékban kételkedsz,nemcsak egyes részletekben hanem
mindenben amit "ígértek""
Pontosan, de kiemelném a "kételkedés" szót, mivel csak fenntartásaim vannak a játékkal kapcsolatban, amiket a már említett információkkal tudnának enyhíteni.
"én minimum egy Sleeping Dogs szintű mókát várok,azzal is kellemesen elszórakoztam annak ellenére hogy nem egy világklasszis játék"
A United Front Games egy jó akciójátékot ígért, és be is tartotta. Nem volt az Év játéka, de magasan megugrotta azt a lécet, amit a fejlesztők állítottak maguk elé. Egy szórakoztató és hangulatos program, amivel öröm játszani.
"én úgy tekintettem erre mint egy GTA-klónra"
Első ránézésre nekem, inkább a Mafia & L.A. Noire jutott róla eszembe.
"videók alapján meg is van benne minden"
A BioShock: Infinite videóiban pedig olyan jelenetek, és helyszínek voltak, amik a teljes játékba már nem kerültek be.
"szabadon bejárható város?pipa, szabadon elsüthető fegyverek?pipa, szabad kocsilopás?pipa :D plusz most már tényleg a mi játszóterünk lehet a város a ctOS segítségével"
Mintha a marketing szöveget olvasnám.
A "most már tényleg a játszóterünk lehet a város" dolog megint jól hangzik papíron, de nem tudhatjuk, hogy milyen lesz a kivitelezés, mivel erről se videót, se információkat nem osztanak meg velünk.
Kíváncsian várom, hogy mit fog ez utal letenni az asztalra a Ubisoft Montreal , de nem lepődnék meg, hogy ha a kész produktum jóval primitívebb lenne, mint amilyenek beállítják (ismét csak az AC 1. esete).
a Mafia meg az LA Noire is alapjában véve GTA klónok,nem?van egy nagy város amiben furikázol meg küldiket csinálsz,meg vannak még emellett más játékelemek hogy ne menjen unalomba az egész,ebben a játékban konkrétan a ctOS piszkálgatása ez az elem,erre épül az egész történet,valószínűleg nemcsak 4-5 jelzőlámpát meg pár sorompót lehet kapcsolgatni,a random NPC-k generálgatása meg szerintem így 2013-ban már nem egy nagy valami,generál valami "bűntényt" a progi,az elkövető meg elmenekül valamerre amikor ráijesztesz,nem valami ördöngős dolog ez amit lehetetlen lenne megcsinálni
a Bioshockos dolog meg minden játékkal előfordul,vannak ötletek amik nem válnak be de ha ez a játék alapötlete lenne akkor valószínűleg nem készítenék a játékot
igazából alapjáraton is egy elég primitív "zsánerről" van szó,agyonscriptelt jelenetekkel,tulajdonképpen el se lehet az ilyesmit rontani csak ha gagyi lenne a grafika meg az animációk,értem ezalatt a harcokat meg az autózást is
én minimum egy Sleeping Dogs szintű mókát várok,azzal is kellemesen elszórakoztam annak ellenére hogy nem egy világklasszis játék
"én úgy tekintettem erre mint egy GTA-klónra"
Első ránézésre nekem, inkább a Mafia & L.A. Noire jutott róla eszembe.
"videók alapján meg is van benne minden"
A BioShock: Infinite videóiban pedig olyan jelenetek, és helyszínek voltak, amik a teljes játékba már nem kerültek be.
"szabadon bejárható város?pipa, szabadon elsüthető fegyverek?pipa, szabad kocsilopás?pipa :D plusz most már tényleg a mi játszóterünk lehet a város a ctOS segítségével"
Mintha a marketing szöveget olvasnám.
A "most már tényleg a játszóterünk lehet a város" dolog megint jól hangzik papíron, de nem tudhatjuk, hogy milyen lesz a kivitelezés, mivel erről se videót, se információkat nem osztanak meg velünk.
Kíváncsian várom, hogy mit fog ez utal letenni az asztalra a Ubisoft Montreal , de nem lepődnék meg, hogy ha a kész produktum jóval primitívebb lenne, mint amilyenek beállítják (ismét csak az AC 1. esete).
"én úgy tekintettem erre mint egy GTA-klónra"
Első ránézésre nekem, inkább a Mafia & L.A. Noire jutott róla eszembe.
"videók alapján meg is van benne minden"
A BioShock: Infinite videóiban pedig olyan jelenetek, és helyszínek voltak, amik a teljes játékba már nem kerültek be.
"szabadon bejárható város?pipa, szabadon elsüthető fegyverek?pipa, szabad kocsilopás?pipa :D plusz most már tényleg a mi játszóterünk lehet a város a ctOS segítségével"
Mintha a marketing szöveget olvasnám.
A "most már tényleg a játszóterünk lehet a város" dolog megint jól hangzik papíron, de nem tudhatjuk, hogy milyen lesz a kivitelezés, mivel erről se videót, se információkat nem osztanak meg velünk.
Kíváncsian várom, hogy mit fog ez utal letenni az asztalra a Ubisoft Montreal , de nem lepődnék meg, hogy ha a kész produktum jóval primitívebb lenne, mint amilyenek beállítják (ismét csak az AC 1. esete).