Chocho Top 10 kedvence

Chocho, azaz én (skizofrénia 4TW) következem, és jómagamat megkérdezve az alábbi tíz játékot találtam… vagy találtuk a legjobbnak. A listám most is totálisan szubjektív, akinek tetszik, az örülhet, aki meg nem, az… így járt.

10. Need for Speed: Rivals

Tudom, mit gondoltok: Chocho most játszott az új NFS-sel, tetszett neki és képtelen tisztán gondolkodni, ezért választja be most a kedvenc 10 prev-gen játéka közé. Pedig nem erről van szó. Mindössze annyi történt, hogy egészen eddig, azaz idén év végéig vártam arra, hogy olyan Need for Speed-játékot kapjak, ami megfelel a sorozattal szemben támasztott elvárásaimnak. Igen, nekem ilyenek is vannak, az NFS évtizedes követőjeként rám jár a rúd, na. A 2010-es Hot Pursuit nem volt rossz, de a Rivals az a Need for Speed, amit szabadidőmben is szívesen előveszek, és nagyon-nagyon tetszik, a nyilvánvaló hibái ellenére is. Részletek a decemberi PC Guru magazinban olvashatók.

9. Assassin’s Creed 2

A Brotherhood jobb játék több ponton, de nekem az AC2 akkor is jobban bejött. Ezio szívszaggató történetében az a legjobb, hogy a fiatal firenzei srác nem akar világmegmentő asszasszin lenni, egész egyszerűen csak belesodródik a templomosok és orgyilkosok közti végtelen háborúba. Ráadásul az AC2-ben még nem volt olyan nevetséges ez a háttérharc, mint amilyennek mondjuk az AC3-ban vagy 4-ben tűnt -- gondolok itt arra, hogy az aljas, papírmasé figura rosszfiú templomosok 500 év alatt sem tanulták meg, hogy ha valaki csuklyában, asszasszin jelvénnyel az övén közelít, akkor TALÁN nem kellene közel engedni magukhoz. Az Assassin’s Creed 2 igazi remekmű, még most, a generáció végén is érdemes kipörgetni.

8. Final Fantasy XIII

A Final Fantasy XIII nem a legjobb JRPG a piacon, sőt, még csak a stílusban viszonylag járatlan Xbox 360-on sem igazán rúghat labdába olyan programok mellett, mint a Lost Odyssey. Mégis odavoltam érte, amikor megjelent. A játék tálalása, sci-fi/fantasy hangulata, jellegzetes stílusjegyei és okos, aktuális üzenetek egész sorával operáló története elvarázsolt, és még az sem rontotta el a kedvem, hogy az első 15 óra gyakorlatilag egy csőben vezetett végig. Miután kinyílt a játék, már a régi részek kedvelői is örvendeztek kicsit, de számomra pont a nagy, nyitott Pulse-i pusztaság kavart bele az élménybe -- egyszerűen nem volt helye egy ilyen szűk időtartam alatt játszódó, pörgős történetben. Csak ezért nincs fejlebb a listán, na meg mert néha voltak idegesítő tulajdonságai (nem, nem Vanille, őt speciel bírtam).

7. The Elder Scrolls 5: Skyrim

A Skyrim kakukktojás a részemről, ugyanis PC-n öltem bele 200 órát, de azt hiszem, ezt meg lehet bocsátani nekem, főleg, hogy a konzolos verziók nem sikerültek a legjobbra. Maga a játék persze zseniális lett, pont azt szállította a képében a Bethesda, amire minden Oblivion-rajongó számított. Oké-oké, ismét casualasodott picit a franchise, de azt hiszem, ezt lenyelhetjük, főleg úgy, hogy a PC-s változatot orrba-szájba moddolta a rajongói közösség. A Skyrim által bemutatott, északi mitológián alapuló fantázavilág valódi utazás, szó szerint készülni kell rá, hogy elmerüljünk a játékban. Igazi nagyágyú, minden szerepjáték-kedvelő számára kötelező darab.

6. Tomb Raider

A Tomb Raider-sorozatot mindig szerettem, de az új résztől minden pozitív előjele ellenére is féltem egy kicsit. A 2011-es E3-on leleplezett játék nagyon szép volt ugyan, de nyomokban sem emlékeztetett a széria gyökereire, az új játékelemek pedig sokáig nem is kerültek bemutatásra. Aztán jött egy londoni út, ahol lejátszhattam a sztori első fejezetét, és végem volt. Fogcsikorgatva vártam a Tomb Raider megjelenését, és állítom, hogy az idei év egyik legjobb játékát készítette el a Crystal Dynamics, ami ugyan szintén nem lett hibátlan (a sztori vége, illetve pár irritálóan idióta mellékszereplő teljesen feleslegesen lett olyan, amilyen), de mégis felejthetetlen kalandokat élhettünk át Lara csizmájába bújva. Azt hiszem, ideje lenne újra végigvinnem…

5. Far Cry 3

A Far Cry 3 egyike azon kevés játéknak, amiket achievementek terén is kimaxoltam -- legalábbis a kampányban, a kooperatív módnak még nem estem neki. A Ubisoft dzsungeles FPS-étől nem vártam sokat, egyszerűen úgy gondoltam rá, mint egy sokat markoló, de tuti keveset fogó shooterre, amivel jól el lehet majd ütni pár kósza órát, de biztos nem gyűr maga alá. Tévedtem: a Far Cry 3 nagyon jó játék lett, Bate-tel együtt úgy véljük, hogy az utóbbi két évben nem volt hozzá hasonló minőségű FPS. Persze a stílus ezúttal kicsit köti a kezünket, mert ez a játék egyszerre sand-box akció-kaland ÉS shooter... bizony, a Ubisoftnak egy műfaj már nem is elég.

4. Mass Effect

A Mass Effectet sokáig hanyagoltam. Még úgy is, hogy a PC Guru teljes játéka volt. Kétszer kezdtem bele, de... az az igazság, hogy az első, dög unalmas citadellás látogatás során abbahagytam. Ez van, nem volt türelmem hozzá, egyszerűen nem szippantott be úgy, mint annak idején a KOTOR. Aztán, amikor elolvastam a Mass Effect 2 tesztjét a PC Guruban, úgy gondoltam, itt az ideje bevetnem magam és végigvinni a játékot, ha már ott figyel a polcomon szemrehányóan, ugye. 2010 augusztusának utolsó két hete számomra a Mass Effectről szólt, és életem egyik meghatározó játékélményét kaptam a BioWare akció-szerepjátékától. Annyi jó tulajdonsága van a programnak, hogy felsorolni is nehéz lenne őket. Legyen elég ennyi: EPIC!

3. Forza Motosport 3

A Forza Motorsport 4 jobb lett a 3-nál, amikor viszont kijött a Turn10 harmadik autós antológiája, egyszerűen nem akadt ellenfele. A notórius késő Gran Turismo 5 labdába sem tudott rúgni a sokkal életszerűbb, látványosabb (!) és összességében jobb autós cím mellett, ami végül sokaknak okozott törést az életében, rávéve emberek százezreit, hogy a PS3-at hanyagolva inkább Xbox 360-at vegyenek, és a Microsoft gépét izzasztva autókázzanak az online futamokon. A játék tartalmas karrierjét szintén sikerült majdnem kimaxolnom -- egyedül a Solid Gold achievement hiányzik, amihez MINDEN versenyt aranyra kell megnyerni, azokat is, amiket nem érintett a karrier. Nem hiszem, hogy valaha megszerzem, de bevallom, bosszant, hogy csak 920 pontom van a lehetséges 1000-ből...

2. Halo: Reach

Komolyan, van olyan rendszeres olvasó vagy fórumozó, aki meglepődik rajta, hogy a Halo: Reach kis híján az első helyig vitte? A Bungie legutóbbi játéka, egyben utolsó Halója egy afféle szerelmeslevél a raongóknak: „ilyen egy komoly, komor, valósághű Halo-játék, ez az, amit mi csináltunk volna, ha az MS nem ül a nyakunkra, és találja ki, hogy évente jelenlenek meg Halo-címek az Xbox 360-ra”. A Halo: Reach története és kampánya a legjobb a sorozatban. Pont. Tévedek? Dehogy, kérem, ez az én listám! A multiplayer is ott van a szeren, de a Reach egyjátékos módban, Legendary nehézségi fokozaton mutatja ki igazán a foga fehérjét. Máig egyike azon kevés Xbox 360-as exkluzív játékoknak, amikért megéri beszerezni egy gépet.

1. GTA 5

A GTA 5 jött, látott és (meg)győzött: ez a legjobb játék, amit ebben a generációban kézhez kaphatunk. Tartalom terén páratlan, technikailag mestermű (gyakorlatilag olyan jól néz ki, hogy az a nyolcéves Xbox 360-hoz képest majdnem lehetetlen), játékélménye, szórakoztatófaktora és összetettsége pedig a legszőrösszívűbb gamereket is elvarázsolja -- jó példa erre disconnect barátom, aki annak ellenére, hogy évekig szentül hitte, hogy a konzol a Sátán műve, órahosszat röhögött a GTA 5-ös bénáskodásunkon, majd közölte, hogy kellene egy prev-gen masina, ha már a PC-s portot elfelejtették bejelenteni. Ennél jobb ajánlólevél pedig egyszerűen nincs: egy kőkemény PC-s játékos konzolt venne a GTA 5-ért. Hát csoda, hogy a Rockstar példaértékű csodája a kedvenc játékom az egész generációból?

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!