Sőt, némelyiküket még meg is kell hogy öljük, de persze ez nem lesz egy könnyű feladat, hiszen egy új rendszernek hála a mesterséges intelligencia hatékonyabban védi a célszemélyeket új és erősebb egységek bevetésével, akik kemény páncéllal kiegészítve akár két karddal vagy bárddal hadonászva üldöznek, de vannak olyanok is, akik lesből akarnak megölni.
Azonban mi is sokkal ügyesebbek lettünk, hiszen rengeteg új fegyver használatát sajátítottuk el, köztük a fejszékét, bárdokét, hosszú és rövid kardokét, kalapácsokét valamint két különböző kését is, sőt az ellenfeleinket most már le is fegyverezhetjük, hogy a saját kardjuk által haljanak meg, vagy éppen egy szalmabálából előbújva is lecsaphatunk rájuk, azonban ha túl nagy lenne a túlerő, kénytelenek leszünk menekülni.
Mivel Fireznzén túl Velencében járunk, egyértelmű, hogy tudunk úszni, da Vincinek hála pedig repülni — jobban mondva siklóernyőzni — is, ugyanis ha ellátogatunk a műhelyébe, megkapjuk tőle az emberi szárnyak prototípusát, de ha ezek nem segítenének, még mindig ott van a lovunk, amellyel szélsebesen elvágtathatunk, illetve az éj sötétjét is felhasználhatjuk üldözőink ellen, tudniillik a programban a váltakozó napszakok is helyet kaptak.
Azt hiszem újra kell értelmezzem a játékról írt korábbi kritikámat, mert harmadik végigjátszásra jutottam el addig a pontig, hogy Belássam ez nem lehet véletlen. (Nyomokban spoilert tartalmazhat.)
Kezdük a pozitívumokkal: A legtöbben tudják hogy nagyszerűen nyit a játék a két testvér ül a tetőn és felcsendül a játék mára ikonikussá vált zenéje s mellé a főcím. Mivel ez a főtéma ezért sok helyen kihallatszik ez a zenei motívum de vannak más háttérzenék is csak azok nem voltak számomra olyan emlékezetesek. a játék már több mint 8 éves a grafika imitt-amott hagy némi kivánnivalót maga után, de 8x élsimitással már látszik hogy azért egész szép és részletgazdag különösen igaz ez Firenze híres épületére, és talán Velencére egészére jó néhány helyen egyforma épületekbe is belebotlunk, de azért a kidolgozottságra nem lehet panasz. Külön kiemelném a karakterábrázolást nagyon ügyeltek arra, hogy a szereplők arca az eseményekhez megfelelően idomuljon. Ha kell vidámak, szomorúak, dühösek stb. és ez le is olvasható az ábrázatukról. Szerte a városokban összefuthatunk 3 féle minket segítő frakcióval A kurtizánok, és a tolvajok a marcona őrök elterelésére kiválóak bár utóbbiak tudnak követni minket a tetőkre is, amíg le nem esnek. A harmadik kaszt a zsoldosok kiknek kezük sose dolgozott. Őket bármikor harcba küldhetjük, Ez főleg akkor hasznos amikor minket nem vehetnek észre. A szereplők mindegyike megérne egy külön misét, de legtöbbjükről nem tudunk meg valami sokat. Ugye testvéreink, Federico és Petrucio nem sokat szerepelnek mert hamar meghalnak. Bár az kiderül hogy a bátyjánk is megéri a pénzét biztos sokat marhultak Ezioval annak idején. Apánk ki szintén korán eltávozik maga mondja el hogy ifjúkorában ő is nagy gavallér volt. Claudia fiatalabb lánytestvérünk sem sokat szerepel, Édesanyánk viszont jól leoltja főhösünket, Mikor közli vele hogy a nők egyéb testtájainak felfedezésén kívül is lehetnek az embernek más hobbyjai (he-he) Mario nagybácsikánk nagy arc a tragédia után ő képez minket valódi aszaszinná. Közben igyekszik egyre közelebb húzni minket a többi aszaszinhoz, akik a környező városokban élnek. A kedvencem Leonardo Da Vinci itt is a nagy feltaláló, és hozzá kötődnek a legviccesebb jelenetek is pl. mikor harmadmagunk vagyunk és mondja Ezio Antonionak (akit egyébként nem igazán kedvelek) hogy Leonardo építette ezt a rakás szart. (Itt a denevérszárnyról van szó, ami a játék egyik legjobb küldetése.) Mire ő ezt nem igazán díjazza. Emellett ő fejti meg nekünk a kódexlapokat, amik minden 4. után eggyel megnövelik az életünket. A mellékküldetések: A férjverés mondjuk vicces de van amikor nagyon fel tud bosszantani, de erről később. Mindig ugyanarra a sémára épül keresd meg a hűtlen férjet és tanítsd móresre. A futár küldetések is egykaptafára készültek vidd el a levelet a megadott helyre mielőtt lejár az idő, bár ennek is vannak árnyoldalai. Az aszaszin mellékküldetések meg egy idő után, monotonok lesznek őld meg ezt öld meg azt. A játék talán legjobb momentuma a történet ami rendkívül összetett és komplex ötletesen kapcsolja össze a jelent a múlttal. Az elképzelés meg elgondolkodtató ezekkel az ősökkel.
Negatívumok: Hiába a részletes grafika egyszerűen sokszor zavaróan kevés a szín és néha sok a fény pl sokszor alíg vettem észre a falon a körőzési plakátot úgy bezavart a sok fény. A városokban különböző időjárási anomáliák vannak. Forliban olyan mintha állandóan be lenne borulva és túl sok a szűrke árnyalat. Monteriggioniban meg olyan mintha folyton szürkület lenne és sose akar fel kelni a nap az egésznek olyan zöldes árnyalata van. Toszkána nagyjából rendbe van, csak az majdnem akkora mint a bácsikánk városa. Firenze és Velence
ebből a szempontból rendben van. Nem is beszélve, az árnyékokról amig összevissza szoktak vibrálni eléggé szembántó főleg az épületeknél látszik nagyon. Ja és harc közben mikor leszúrunk egy vagy két embert egyszerűen csak atmegy a penge a fejükön testükön mindenféle sérülés nékül azért egy Tripla A-s játéktól ez elég trehány megoldás. Sokszor megtörténik az is hogy a palástunk belelóg a falba vagy a saját karakterünkbe, vagy például mászás közben a karunk belelóg a falba. Ez jellemző a játék egészére rengetegszer belefutunk ilyen ronda átfedési hibákba. Nem tudom hogy adhatták ki ilyen sok buggal a játékot. A tesztelők mind szabadságon voltak? A játék vitán felül legidegesítőbb része az NPC-k. Én nem értem a Ubisoft-ot nekik nem mondták hogy ettől nem lesz nehéz a játék hanem csak szimplán K*********L, K*****A idegesítő bocsánat a kifejezésért, de egyszerűen nem tudom másképpen megfogalmazni aki játszott vele az tudja miről beszélek. Kezdjük ott hogy miért ilyen rohadt kötekedősek az őrök? Én elhiszem hogy a középkorban a katonák ilyenek lehettek, de ez csak egy játék. Tűntetők ezrei volnultak az utcára azt követelve hogy az őrök folyton cseszegessenek minket, vagy Mi? Ha túl közel megyünk hozzájuk meglöknek, ha eléjük ugrunk le meglöknek, Ha valami suttyó paraszt csoszog felénk a ládájaval és kilökjük a kezéből MERT Ő NEM TUDJA SZOROSABBAN MARKOLÁSZNI!!! meglöknek, és már nő is a körözöttség! MIÉRT???? Ja igen mi a f*sz közük van hozzá hogy én a tetőn rohangászom? tudták jól hogy a legtöbben úgyis ott fognak szaladgálni de azért csak telepakolták a játékot velük a készítők. Főleg Velencét úgyis nevezhetnék hogy a Tetőőrök városa Fél percet nem tudsz úgy eltölteni fenn rohangálással hagy valaki rád ne kiáltson hogy: "What are you doing here?" (Mit keresel itt?) vagy "Get down" (Tűnés lefelé) és már fukoshatsz is a városban hátha belefutsz egy k****g, b******s, f*****ó, rohadék lantosba aki ha nem lököd félre addig követ téged egy jódarabig, és bármerre fordulsz eléd mászik s ha ez nem lenne elég k***a hamisan nyervákol a füledbe legalább két percig, hozzáteszem a ne vegyenek észre küldetéseknél általában mindig ott terem hogy eléd álljon, sőt mi több néha harmadmagával nehogy már el tudj rejtőzni a lebukás elől. Aprópó szintén "jópofa" hogy amikor követned kell valakit ugyan bedob a gép kurtizánokat akiknek gyűrűjében rejtve maradhatsz viszont folyton bedob őrőket akiket automatikusan elcsábítanak ha a közelükbe érsz. úgyhogy egy idő után ez se ér valami sokat. Ja és követéskor olyan is volt, hogy egy pillanatra észre vett, és utána oldalazva, meg hátrafelé ment. Én meg mondom: EZ MEG MI A F*SZ??? Ha meg lebuksz deszinkronizáció de én inkább úgynevezném hogy összedől a világ. Mert Kérdem MI A FRANC VAN AKKOR HA ÉSZREVETTEK? Attól még el tudom kapni és ki tudom nyírni, olyan is van hogyha 10-15 méterre leszakadsz tőle kiírja hogy elmenekült, vagy amikor az egyik templomost őrök veszik körül a hajón és ha észrevesznek egy pillanat alatt kiírja hogy elmenekül is megint el******d. Mert? HOGY A RÁKBA TŰNT EL ILYEN GYORSAN??? ELREPÜLT, VAGY ELTELEPORTÁLT? A legtöbb célpontot általában a szélrózsa minden irányából őrök veszik körül úgyhogy mit ne mondjak sokszor elég frusztráló így észrevétlenül kinyírni valakit, de olyan is előfordult, hogy a célpont magától lesétált a tetőről (he-he). Szerintem a játék egyik legidegesítőbb küldetése amikor egy ládát kell vinned, de ne kelts fel tűnést. Erre mi látok minden irányból ládát cipelő parasztok jönnek feléd egyre többen, mondanom sem kell ha ütköztök és leejti, akkor bukta. Ezt elsőre, jó pár alkalommal el kellett ismételnem hogy rohadna meg, de sikerült. A harcrendszer nagyon felemás. A counter attack nem mindig válik be, és néha hiába jelölöd ki az ellenfelet jó párszor megütnek. Máskor meg nyaknyiszálás van. Ez főleg annál a csákónál idegesítő akit vagy 50 vesznek körül, és a tetőn van. Mondanom sem kell mire leszúrtam majdnem félhotra vertek, ráadásul mikor én felmásztam ő lemászott és fordítva. Azt hittem eldobom az agyam mire megvolt Ja és ha mászol előszeretettel dobálnak kővel, nem csak itt bárhol mászás közben. Ja igen a futárt nem érdemes kergetni mert néha nagyon nehéz elkapni. Javasolt a dobókés használata.
Minden hibája ellenére (kár hogy ilyen sok van) élvezetes és hangulatos játék érdekes történettel, felejthetetlen zenével és emlékezetes szereplőkkel de mivel a tizes skála kevésnek bizonyul is százalékszámítás van. Summa-summárum 85/100
Ajándékba megkaptam eredetiben a játékot, de állandóan ezt az üzenetet adja fel indításkor:
An internet connection is required to play this game. Failed to connect
to the Ubisoft master servers. Please verify that your internet
connection is functional and try again.
Valaki segítene, hogy hogyan tudnám megoldani ezt a hibát??
Megvettem eredetibe a játékot, felraktam és amikor elindítom kiírja: Error: failed to start launcher. Please reinstal
Újra telepítettem és ugyanezt írja ki. Elvileg a gépem jobb jobb, mint az ajánlott konfiguráció.
A fura az egészben, hogy telepítésnél el sem kérte a telepítő kódot.
Hatalmas fejlődés
az első részhez
Aki mást gondol nyugodtan írjon.....
gyönyörű. hangulatos. fordulatos. és TANÍT...
nem mellesleg, Leonardo, hmmm, the architect a barátod.