A videojátékok világa sem mentes a tévhitektől, amik szájról szájra terjedve rémisztgetik a kevésbé hozzáértő gamereket. Pedig csak azért, mert a szomszéd Pistike hallotta a haverjától, aki a helyi játékboltban dolgozik árufeltöltőként, még nem biztos, hogy betiltják az FPS-eket, hogy csak éves franchise-ok lesznek, vagy hogy a PS5 már jövőre megjelenik.
Az itt bemutatott tévhitek persze a fentieknél kevésbé vadak, ellenben jóval makacsabbak, hisz nagyon régóta halljuk őket, jómagam egészen ártatlan kis PC Guru olvasó koromig vissza tudom követni a többségüket. Lássuk hát, melyek a játékvilág legfeleslegesebb és legrégebbi tévhitei, amiket még ma is el-elkapunk egy-egy kósza gamer-beszélgetés közben!
5. „Régen minden jobb volt”
Á, igen, az örök klasszikus mondat, amit elsősorban azok a játékosok szeretnek hangoztatni, akik egy ideje már benne vannak az iparban, ott voltak a 486-osok vagy a Commodore-ok felemelkedésekor, játszottak az Impossible Missionnel és az első Test Drive-val, és már vagy tíz éve nem nyúlnak modern játékokhoz. Hogy miért? Egyszerű: mind szar. Na jó, talán mégse mind, de a többségük. És hogy mihez képest? Hát persze, hogy a régi játékokhoz viszonyítva, amik MINDENBEN jobbak voltak! Szép grafika? Kit érdekel, a látvány másodlagos. Jó sztori? Ugyan, a Tetrisnek sincs története, mégis király. Baráti kihívásfaktor? Bitch please, amiben nem halok meg az első képernyőn 5 perccel a program elindítása után (persze ebbe nem beleértendő a Commodore-os kazi beolvasásával eltöltött fél óra), az nem is igazi játék!
"Ne beszéjjé nekem itten hülyeséget! Az Amiga, az még
gép volt, de ez a péjszéjsön... Bah!"
Akik szerint minden jobb volt régen, természetesen nem a jó oldalról közelítik meg a kérdést. A játékok változtak, az elvárások változtak, a technológia változott, az egész világ változott. Egy Wizards of Wor interfésze ma már legfeljebb nosztalgiázni jó, mert az emberek többsége könnyen átlátható felületet vár. A Wizardry 7 „sztorija” csak megmosolyogtatni tud egy Heavy Rainhez vagy The Last of Ushoz viszonyítva. A Last Ninja epikus játékideje belefér egy GTA 5-ös minijátékba. Józan paraszti ésszel belátható tehát, hogy a mai játékok sem rosszabbak, épp csak nincsenek hozzá fűződő gyermekkori emlékeink, illetve 10-20-30 éve simán elnéztünk olyan dolgokat egy tízezres árú játéknak (már ha volt olyan ember, aki megvette őket egyáltalán és nem a Pecsában másoltatta), mint hogy 5-6 órán át ugyanazt kell csinálni benne, vagy hogy szinte teljesíthetetlenül nehéz. Ráadásul e klasszikus remekművek a maguk idejében ugyanolyan újítóak voltak, mint most egy Battlefield vagy NFS. És ugyanúgy utálták őket a Space Invadersen és Pacmanen nevelkedett ősgamerek, akik úgy vélték, régen minden jobb volt.
4. „Kazuárosodik a játékvilág”
Hancu örökérvényű kifejezése, az angol „causal gamer”, azaz alkalmi játékosokat illető kazuár szó nem véletlenül olyan népszerű: a fent már bemutatott „régen minden jobb volt” emberek így illetik a Wii előtt hadonászó és a telefonjukon Angry Birdsöző nagypapákat és kisgyerekeket. Mert bizony „tény”: a játékvilág egyre jobban kazuárosodik, a játékokból kiveszett a kihívás, a mai kor játékosa pedig azt várja, hogy az amúgy is 2-3 óra hosszú programocska 90 százaléka során semmit se kelljen csinálnia, nehogy már megizzadjon szegény a nagy agymunkában. A kalandjáték manapság interaktív filmet, az FPS csőszerű akciótengert, az autós játék eszetlen száguldozást jelent, míg az olyan, butításra érzékeny műfajok, mint a stratégiák vagy a szerepjátékok egyszerűen csak kihalnak.
Ez egy kazuár. Úgy nézz rá, hogy nemsokára minden
játékos így néz majd ki. Te is. Tényleg.
És hogy mi a legnagyobb baj ezzel az állítással? Nos, csak annyi, hogy bullshit az egész.
Való igaz, hogy az évente új résszel jelentkező, több tízmilliós tömegeket megszólító franchise-ok nem olyan nehezek vagy bonyolultak, mint egy Red Alert vagy Heroes 3 annak idején, de ettől függetlenül igenis vannak olyan programok a piacon, amik a kihívásra szomjazó hardcore réteget veszik célba. Remek példa a hatalmas népszerűségnek örvendő Dark Souls-sorozat, vag a Diablo 3 Monster Power szintjei, hogy az olyan kizárólag PC-re elérhető, brutálisan nehéz alkotásokat ne is emlegessük, mint a DayZ vagy bármelyik nagy MMORPG. És akkor még csak az AAA-kategóriában néztünk körül! Vannak itt még ugyanis indie-k szép számmal, amik szó szerint tobzódnak a szívatás mocsarában. Super Meat Boy, Spelunky, The Angry Video Game Nerd Adventures és még sorolhatnánk. Ha ezekben a játékokban nincs kihívás, akkor mégis miben van?
3. „Minden folytatás csak rossz lehet”
Újabb népszerű frázis és tévhit. Ha egy jó játék folytatást kap, ami ráadásul egy éven belül megjelenik, akkor tuti, hogy tré lesz a végeredmény. Ilyenkor már jobb temetni a szériát, és különben is, ez tiszta Activision és EA jellegű viselkedés. Fúj! Amikor egy ésszerűen gondolkodó gamer szembeszáll a folytatásokat csípőből utálókkal, és megjegyzi, hogy jó-jó, igaz, vannak béna folytatások, de mégis miért mondod, hogy az összes az, akkor rendszerint a már említett kiadók két terméke kerül elő: a CoD és az NFS sorozat, amelyek valóban évente jönnek, és tényleg nem fejlődnek sokat. Viszont. A folytatások között igenis vannak jó játékok, mi több, nem egy sorozat létezik, amit csak másodjára vagy harmadjára sikerült tényleg rendbe tenni. Erre kiváló példa a Far Cry, csakúgy, mint az Assassin’s Creed vagy a GTA. Ezek a franchise-ok ma nem lennének olyan népszerűek és -- mondjuk csak ki! -- jók, ha nem kaptak volna még egy esélyt a bizonyításra.
Az Assassin's Creed 4 is olyan rossz lett,
de olyan rossz! (Nem.)
Természetesen szó sincs arról, hogy minden folytatás jól sikerül. Csak épp kár előre kiborulni, ha egy sikeres játékhoz új részt jelentenek be, ez ugyanis nem egy esetben a vásárlók követelése miatt történik. Ha egy programot milliók szereztek be egy hónap alatt, akkor teljesen egyértelmű, hogy igény mutatkozik rá, és nem biztos, hogy nagyon jót tesz az eladásoknak, ha sokat változik a sorozat két epizód között. Ezért tűnnek egyformának a CoD-ok és a BF-ek, és ezért követnek egyforma receptet a Diablók vagy a StarCraftok. Az élet ilyen, az ipar ilyen, és nem lesz jobb attól sem, ha hülyeségeket terjesztünk a haverjaink között.
2. „Minden nagy kiadó szemét”
Ez az állítás egyre népszerűbb, elég csak arra a szürreális jelenségre gondolni, hogy az EA zsinórban kétszer nyerte el a legrosszabb cégnek járó online kitüntetést, miközben vállalatok százai gyártanak fegyvereket, mérgezik a környezetet, vagy kergetik öngyilkosságba alkalmazottaikat -- nem viccelek, utóbbi kategória királya a kínai Foxconn, melynek vezetése elrendelte, hogy aggassanak védőhálókat a munkásszállások alá, nehogy még több melós haljon szörnyet, amiért kiugrik az ablakon az embertelen körülmények között. Tök jó fejek, ugye?
"És ami a legfontosabb: még ebben az évben
világuralomra törünk!"
Mindez azonban senkit sem bosszant annyira az interneten, mint az, hogy laggol a Battlefield 4. Oké.
És ez csak egy kiragadott példa a sok közül. A nagy kiadókkal szembeni általános ellenszenv néha embertelen magasságokba tör, Bobby Kotickot, az Activision főnökét például jó eséllyel jobban utálják a játékosok, mint Hitlert vagy Kim Dzsongunt. Hogy miért? Nos, mert a termékek, amikért fizetnek, nem fejlődnek eléggé, évről évre egyformának tűnnek, a nagy cégek pedig egyre drágábban adják el ugyanazt az árut, amit egy évvel korábban. Ja, hogy ez azért van, amit a 3. pontban is feszegettünk, nevezetesen, hogy a kiadóknak muszáj a kereslet-kínálat szerint üzemelniük, különben bedőlnek? Ez már a kritikusok többségét hidegen hagyja, ők csak fröcsögnek, mint mindig, mert az olyan jó.
Persze a valóság ennél összetettebb színpalettával bír. Először is, a nagy kiadók emberek ezreinek adnak munkát, ergo ha tetszik, ha nem, KELL, hogy termeljenek, és így ki tudják fizetni a saját alkalmazottaikat. Ráadásul minél nagyobbra duzzadnak, annál többe kerül önmaguk fenntartása, ezzel együtt pedig az árak és a pofátlansági mutató is emelkedni fog. Szó sincs szemétkedésről vagy rosszindulatról, csak kőkemény kapitaliztmusról. Nyilván vannak bunkó és rosszindulatú kiadói döntések, de az ilyesmire minden vállalatnál találni példát.
1. „Kihalnak a PC-s játékok”
A kedvencem, a non plusz ultra, a megrögzött konzolos játékosok és a buta, statisztikákat elemezni képtelen, de szájkaratéban feketeöves kazuárok legtöbbször hangoztatott badarsága. Az egyik legrégebb óta létező magyar IT-oldal (nem, akkor sem linkelek, nincs az az isten) fórumán immár tíz éve az egyik leglátogatottabb topik arról szól, hogy a PC-s játékoknak annyi. Az interneten százszámra találunk hasonló anyagokat, cikkeket, jóslatokat, chatszobákat, ahol még ma, a 90-es évek eleji forradalom után megannyi PC-s generációval is virágzik a téma. Igen, még nem halt ki a PC, de majd most! Jaja, megjelentek a next-genek, jaj a PC-nek, majd idén! Oké, idén még nem pusztult ki, de majd jövőre, meglátjátok! Bizony, vége, finító, marad a pléjsztájsön és az egzbáksz, tornoff!
A PC olyan, mint Lenin: él, élt, és élni fog, és még csak
ideológia sem kell neki mindehhez
Csakhogy ezek az emberek tévedésben élnek. A PC nem hal ki, a PC nem megy sehová. A PC virágzik, és ezt számokkal lehet bizonyítani, amik velünk ellentétben nem tévednek.
Ugyanakkor igaz, hogy a PC-s játékipar jóval gyorsabb átalakuláson megy át, mint amit a konzolos piac megenged. Emlékeztek még arra a hisztire, ami az Xbox One bejelentéskor még kőbe vésettnek tűnő DRM-je miatt tört ki világszerte? Nos, PC-n mindez már nem okoz felháborodást. Olyannyira nem, hogy 2008 óta boldog-boldogtalan a digitális vásárlásban látja a jövőt. A Steam nevű internetes áruház és virtuális platform több aktív felhasználót tudhat magáénak, mind a PSN vagy az Xbox Live, a rendszeres leárazások pedig pofátlanul olcsón kínálják az adott szezon legnagyobb címeit. Mindezt csak PC-n.
Hihetetlen, nemde? Az igaz, hogy a hardveres eladások az utóbbi években csökkenő tendenciát mutattak, de fontos figyelembe venni, hogy az előző konzolgeneráció nagyon hosszú ideig volt velünk, az elavult gépek pedig visszafogták a fejlődést. Most viszont, hogy megjelent a PS4 és az Xbox One, egyre szebb játékok fognak megjelenni, amikhez igenis lesz értelme új alkatrészeket venni. Ennyi az egész, nincs itt semmi látnivaló, lehet menni a Steam fórumaira győzködni az ottaniakat, hogy kedvenc platformjuknak vége. Sok sikert!
idézek: "Először is, a nagy kiadók emberek ezreinek adnak munkát, ergo ha tetszik, ha nem, KELL, hogy termeljenek," - ez oké, csak megkérdezném, ez hogy jön ide? Tehát lefordítom. A kínai iphone gyártó cég nem szarházi, mert több ezer kínainak ad éhbérért munkát, napi 18 órában, 50 centét óránkért, és hát tetszik vagy sem, termelnek, adnak munkát, ez tök jó, és tök szuper. És még sorolhatnám a hasonlatokat. Kedves Chocho. azért mert emberknek ad munkát, nem EGYENLŐ A JÓ CÉGGEL! A számilló dlc, meg túlárazott játék, drm, meg hasolnók... amerikába kátszer egymás után elnyert díj, de nem! chocho megmondja a tutit, szerinte midnen rendben, és a legjobb cég a világon. A sok kis buta meg megeszi a hülye cikkeket...
Miért, mondta valaki, hogy egyenlő vele? :) Én csak azt írtam, hogy a kiadók zsigeri utálata marhaság és szűk látókörűségre utal. Mellesleg az EA csak egy példa volt, állatorvosi lóként szerepel a cikkben, és egyáltalán nem mentem fel a rossz üzleti döntései alól.
"A kínai iphone gyártó cég nem szarházi, mert több ezer kínainak ad éhbérért munkát, napi 18 órában, 50 centét óránkért, és hát tetszik vagy sem, termelnek, adnak munkát, ez tök jó, és tök szuper."
Ez a cikkben felvázolt helyzet legalább oly fokú kiforgatása, mint amilyen az az internetes kakidíj, amit az EA folyton elnyer a sok picsogó vásárló miatt. Senki sem mondta, hogy a termelés mindig jó vagy helyes. De elhiheted nekem, hogy az EA dolgozói nem 50 centes órabérért güriznek százórákat hetente. Sem az Activision fejlesztői nem minimálbéren tengődnek, és a Ubisoft sem száraz kenyérrel és vízzel fizeti az alkalmazottakat. A két kategória egyszerűn nem fér össze. Ezért is baromság az a díj, mert nem játékcégekről szól, hanem MINDEN amerikai vállalatról.
idézek: "Először is, a nagy kiadók emberek ezreinek adnak munkát, ergo ha tetszik, ha nem, KELL, hogy termeljenek," - ez oké, csak megkérdezném, ez hogy jön ide? Tehát lefordítom. A kínai iphone gyártó cég nem szarházi, mert több ezer kínainak ad éhbérért munkát, napi 18 órában, 50 centét óránkért, és hát tetszik vagy sem, termelnek, adnak munkát, ez tök jó, és tök szuper. És még sorolhatnám a hasonlatokat. Kedves Chocho. azért mert emberknek ad munkát, nem EGYENLŐ A JÓ CÉGGEL! A számilló dlc, meg túlárazott játék, drm, meg hasolnók... amerikába kátszer egymás után elnyert díj, de nem! chocho megmondja a tutit, szerinte midnen rendben, és a legjobb cég a világon. A sok kis buta meg megeszi a hülye cikkeket...
4. Itt valóban az a gond, hogy sajnos a világ gyorsult fel körülöttünk és már nem tehetjük meg, hogy napokat ülünk a kedvenc címeink előtt (tisztelet a kivételnek).
3. Ez egy teljesen szubjektív dolog...kár is belemenni.
2. Itt a cikk írójához csatlakoznék. És tudom, mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, de azért valahogy meg kell próbálni rangsorolni. Amíg valakinek az a legnagyobb probléma, hogy 40-50 dollárt elbukik, vagy csak idővel kapja meg amiért fizetett... Mert akárhogy vesszük, konzol vagy pc, ezek úri hobbik, és nem az életben maradásunk múlik rajta.
1. Amíg egy konzol csak szórakozásra alkalmas, addig ne temessük nagyon a PC-t. Amúgy is egy fix konfigról beszélünk, lebutított oprendszerrel, úgyhogy kár is ezen a vonalon elindulni.
Természetesen ez az én véleményem, egyet nem érteni szabad... :)
Ha nincs ideje, ne játszon, ennyi. Azért ne a normális játékos sz*pjon, mert szará van butítva a játék, mert Jason Oklahoma citybe nem képes 10 percnél többet játszani, mert megy kocsikázni.
Autó típusokat rétegnek csinálnak, a drága kocsi, gazdagnak készül, az olcsó a szegénynek, a drága óra sem a csórónak készül.
Na játékoknál ott tartunk, mindent mindenkinek (akarnak) csinálni. Ami nagy baj ,ettől szar a játékok nagyrésze.
Akinek tényleg eseménydús napja van, az inkább a fontosra koncetnráljon!
Ha nincs ideje, ne játszon, ennyi. Azért ne a normális játékos sz*pjon, mert szará van butítva a játék, mert Jason Oklahoma citybe nem képes 10 percnél többet játszani, mert megy kocsikázni.
Autó típusokat rétegnek csinálnak, a drága kocsi, gazdagnak készül, az olcsó a szegénynek, a drága óra sem a csórónak készül.
Na játékoknál ott tartunk, mindent mindenkinek (akarnak) csinálni. Ami nagy baj ,ettől szar a játékok nagyrésze.
Az a vállalat, amelyik nem úgy működik, hogy profitot maximalizáljon, nem működik hatékonyan. Kérdés: Minek hozták akkor létre és miért működtetik?
4 > Nem a játékfejlesztés kazuárosodik, hanem a játékvilág. Tehát a cím helytálló és egyből szembe is megy a tartalommal, ami utána ki lett fejtve. Dark Souls? Kár hogy nincs statisztika arról hányan tudták vagy akarták végig vinni. Mert nehéz. Tényleg az... ahogy a többi említett cím is. Le is lettek húzva szépen a nehézségük miatt. Bezzeg a Crysis... khm... nem bántsam már mindig azt... lehetne itt másik is éppen. Ott a "párja" a Far Cry: SOKKAL jobb. Mégis azt a... szóval azt kellett isteníteni, mert milyen remek... hát nem az! A játékvilág köszöni, kitermeli a HC címeket: csak éppen már nincsen rá igény...
3 > Ezzel viszont egyetértek. Dehogy is! Számtalan második, vagy harmadik rész sokkal kiforrottabb mint az első. Sokkal jobb folytatások is vannak, mint az alap címek. Vagy aki szerint a Diablo II szar lett.. hát az nézzen magába,. Vagy egy Baldur's Gate II...
2 > Szintén egyetértek. Szeretni nem kell őket, de nem is ezért vannak Ráadásul van nem is egy jó példa nagy kiadóra is olyan, akik nem *****ök. CD Project pl. Sőt... én az Ubisoft-ot is ide merem sorolni...
1 > Nem a PC-s játékok halnak ki, hanem a PC-sek... mert úgy alakítják ki az üzleti modelleket, hogy célszerűbb legyen konzolt venni, mint gépet fejleszteni. Szóval szépen lassan mi fogyunk el, az új generáció meg nem áll be a régi helyére...
4. Kazuárosodik a játékvilág, mert itt nem a nagypapa a fő gond, meg a mobil, hanem az, hogy olyan embereknek is csinálják a franchise sorozatot, akinek közük nincs az egészhez. Magyarul ma már nem rétegnek csinálnak címet, hanem divatból 10 rétegnek egyszerre.
3. Minden folytatás igazából csak rossz lehet, ez tendencia. Általában mindent elsőre sikerült megcsinálni, mert az egyedibb, friss, az teszi le az alapot. Na most amikor Ac-ék a 4 csontot szedik le, az már nem buli. Eleve már ez nem AC, meg felesleges, mert inkább csinálnának újat. Csak hát a lóvé kell anyucinak otthonra. És ilyenkor el lehetne kezdeni a sorozatokat sorolni, amik iszonyat leadták a szintet és már totál hülyeség volt kiadni.
2 Minden nagy kiadó szemét, ezt mindenki tudja.
1. Sose hal ki a PC, max majd átalakul.
4. Kazuárosodik a játékvilág, mert itt nem a nagypapa a fő gond, meg a mobil, hanem az, hogy olyan embereknek is csinálják a franchise sorozatot, akinek közük nincs az egészhez. Magyarul ma már nem rétegnek csinálnak címet, hanem divatból 10 rétegnek egyszerre.
3. Minden folytatás igazából csak rossz lehet, ez tendencia. Általában mindent elsőre sikerült megcsinálni, mert az egyedibb, friss, az teszi le az alapot. Na most amikor Ac-ék a 4 csontot szedik le, az már nem buli. Eleve már ez nem AC, meg felesleges, mert inkább csinálnának újat. Csak hát a lóvé kell anyucinak otthonra. És ilyenkor el lehetne kezdeni a sorozatokat sorolni, amik iszonyat leadták a szintet és már totál hülyeség volt kiadni.
2 Minden nagy kiadó szemét, ezt mindenki tudja.
1. Sose hal ki a PC, max majd átalakul.
4. Rohanó világban élünk. Egyre több embernek kevés ideje van gémerkedni, ezért is van több alkalmi játékos, mint nagy veterán játékos.
3. Ez féligazság, mert ha fittyet hánynak a rajongókra, akkor tényleg rossz a végeredmény (ezért pl a CoD Ghosts PC-s tábora szinte kihalt, a Next-gen hozzáállás által). De mi van akkor, ha az új rész fényévekkel jobb az elődjeihez képest. Lásd a Mortal Kombat-ot, melynek "reboot"-ja remek lett, de az ezredforduló utáni folytatások inkább Tekken és Soul Calibour klónok voltak a MK karaktereivel, pályáival és sok vérrel. Illetve ami bevált azt minek variálni eset, jobbik eset a Worms, rosszabb esetben a CoD (amelyet már főleg tizenpár éves kölkök nyomják, akik leszarják a 16-18-as karikát). Ez a rosszabbak a folytatások nem lejtőszerűen, hanem egyszer fent, egyszer lent.
2. TISZTELET A KIVÉTELNEK!!! (pl. Ubisoft termékei, persze ízléstől függően)
1. Amíg élünk, PC-re IS lesz játékok tömkelege.
4. Kazuárosodik a játékvilág, mert itt nem a nagypapa a fő gond, meg a mobil, hanem az, hogy olyan embereknek is csinálják a franchise sorozatot, akinek közük nincs az egészhez. Magyarul ma már nem rétegnek csinálnak címet, hanem divatból 10 rétegnek egyszerre.
3. Minden folytatás igazából csak rossz lehet, ez tendencia. Általában mindent elsőre sikerült megcsinálni, mert az egyedibb, friss, az teszi le az alapot. Na most amikor Ac-ék a 4 csontot szedik le, az már nem buli. Eleve már ez nem AC, meg felesleges, mert inkább csinálnának újat. Csak hát a lóvé kell anyucinak otthonra. És ilyenkor el lehetne kezdeni a sorozatokat sorolni, amik iszonyat leadták a szintet és már totál hülyeség volt kiadni.
2 Minden nagy kiadó szemét, ezt mindenki tudja.
1. Sose hal ki a PC, max majd átalakul.
Az integrációval pedig a PC távolodhat el a mostani moduláris "építek egy gamer gépet" voltától, streamhez már nem lesz szükség ilyesmire. Gyakorlatilag egyesítenék a PC-k és konzolok előnyeit. Én remélem ez így alakul majd. De ez olyan változás lesz/lenne a játékiparban, hogy a PC (és konzol), mint játékplatform (vagy úgy egyáltalán), a mai formájában tényleg megszűnik.
A "régen mindig jobb volt" részben pont nem a Battlefieldet és a Need for Speedet hoztam volna fel példaként innováció szempontjából. A BF4-re épp magatok mondtátok ki, hogy nincs érdemi fejlődés a 3-hoz képest, az NFS pedig 5-6 éve most először próbálkozott be valami tényleg újjal, de nekem például a Forza által követett irány jobban tetszik, remélem inkább azt az utat követik a jövő autós játékai.
A másik, a Steam és az Xbox DRM-jének összehasonlítása. Ebben a formában nem állja meg a helyét. Az Xbox One első változatban nem engedte volna az offline módot, ami a Steam-ben kezdetek óta megvan és hetekig eljátszhat úgy az ember, hogy nem lép be online.
A következő delikvens egy ps3-mas Battlefield 3 volt, 2 napig szenvedtem mire online tudtam vele játszani, a magyar store-on alapból nem lehetett letölteni hozzá az online passt mert nemis volt fenn, de ilyen esetekre van ugye a kamu angol profil, onnét letöltöttem de egyszerűen nem aktiválódott, miután mindent kipróbáltam csinálhattam egy újabb kamu profilt azzal működött, de, hogy ennek mi az oka a franc se tudja.
A legutóbbi húzásuk volt a legszemetebb, megrendeltem a Dragon Age: Ultimate Edition-t, de ezek a barmok már a cd key-t se tudják rányomtatni a kézikönyv hátuljára, valamilyen feastday-es dlc-t adtak helyette, leellenőriztem az origin-en. A hivatalos fórumról kiderült, hogy nem egyedi probléma és olyan rémtörténeket írtak a game advisor-okról ( van aki már vagy negyedszerre kapott kódot, mert egy se működött neki, más meg 3 órán keresztül magyarázta, hogy mi a baj), hogy inkább letorrenteztem az egészet.
Aztán aminek "sajnálatos" módon nem lehettem a részese és hirtelen eszembe jut a Sim City 5 és a Battlefield 4 fiaskók, én nem vagyok a torrentezés híve, de ha ma az ember EA játékot akar venni 99,9%, hogy valamilyen probléma lesz vele és így elgondolkodtató, hogy érdemes-e kísérletképpen kidobni rá 10000 Ft-ot. Sok torrentező jön azzal, hogy már előre tudják, hogy gagyi lesz a játék és ezért nem fizetnek érte, de itt nem ez a baj, pl a Dragon Age: Origins egy jó játék, de ha a cd key-t már eleve rosszul nyomtatják rá, akkor kár volt fizetni érte és érdekes módon mindig az EA-val vannak ilyen problémák. Persze ez csak egy pár példa volt, ha az összes szemét húzásukat leírnám ide valószínűleg túlterhelódnének a PC Guru szerverei a sok adattól. Lehet nem olyan szemetek mint akár a Foxconn, de a maguk kategóriájában ők az éllovasok.