Bár bőven van már anyag és tartalom a Space Cowboys sorozatában, aminek részei itthon is elérhetőek a Gémklub jóvoltából, maga a szabaduló szobák mechanizmusára építő, applikációs társas ezen formája lényegében végtelen számú lehetőséget rejt magában. Hiszen alapból szinte bármit hozzá lehet kapcsolni, de nem is kell folyamatosan a kreatív elméket gyötörni egy-egy új háttér megalkotásához, hiszen a Star Wars mintájára számos másik franchise-ba is bele lehet önteni a már meglévő alapokat. Ettől függetlenül, egyelőre a saját, de azért mindenféle kultúrkörből és fantáziavilágból táplálkozó epizódok vannak többségben, melyek közül újabb három elevenedik meg számunkra az Egzotikus kalandok során. 

Unlock! Egzotikus kalandok (Unlock!: Exotic Adventures)

  • Hazai partner/kiadó: Gémklub
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kooperatív
  • Játékosok száma: 1-6 fő
  • Játékidő: átlagosan 60-90 perc
  • Korcsoport: 10+
  • Nehézség: 2,31/5
  • Ajánlott fogyasztói ár: 9 990 forint

Ami az Unlock!-játékoknál közös és egyben visszatérő elem: a dobozon belül egy egészen jól használható inzertbe helyezve három paklit kapunk, ami három különböző fősztorit, valamint egy bevezető küldetést tartalmaz. Emellett találunk egy szabályfüzetet, valamint néhány extra apróságot, ami mindig egy-egy történethez/kalandhoz kapcsolódik, és ami ebben az esetben, avagy az Egzotikus kalandoknál egy hajtogatható lap és egy kis füzet. Előbbi a mumusokkal való harchoz, míg utóbbi a dinoszauruszos kalandhoz. Mumusok? Dinoszauruszok? Bezony, ebben az esetben tényleg igen egzotikus kalandokról van szó.

Ketyeg az óra

Ami még visszatérő elem és mindenképpen szükséges, az az applikáció, ami a keretet biztosítja. Van egy alap Unlock!, ami ingyenesen letölthető, magyar nyelvű app, ezen belül lehet kiválasztani a megfelelő csomagot és küldetést, illetve a Star Wars-variáció az, ami külön appból érhető el. A lényeg azonban mindegyiknél ugyanaz: rányomunk a megfelelő kalandra (első alkalommal mindenképpen a bevezető, tanító küldetés a javasolt), majd az óra elindítását követően felolvassuk a nyitókártya szövegét, megnézzük a hátoldalát, és elkezdjük kikeresni a pakliból azokat a kártyákat, amiket az első lépésnél jelez számunkra a játék.

screenshot20220216-130631unlock.jpg

Innentől kezdődik az agyalás és kombinálás, hiszen sok lap esetében valamiféle feladatot kapunk, esetleg fejtörőt, vagy éppen fura, a képhez nem illő dolgokat kell keresnünk. De előfordul, hogy meg kell számolni bizonyos tárgyakat, avagy az Unlock! számos módon próbára teheti a képességeinket és kitartásunkat. Ráadásul teszi ezt meglehetősen változatos, az adott tematikához illő módon, hiszen az Egzotikus kalandoknál egy kisgyermek álmait kell óvnunk, a Seherezádé utolsó meséje az egzotikus közelkeletre repít el minket, miközben az utolsó és legnehezebb történetben őslényekkel akadhatunk össze. Tárgyakat kombinálva, kódokat keresve, míg végül meg nem szabadulunk, sikerrel teljesítve feladatunkat.

Spoilermentes élmény

Akár egy T.I.M.E. Stories vagy bármelyik Exit, esetleg Adventure Games esetében, úgy az Unlock!-nál is könnyű spoilerekkel elrontani az élményt, így ilyesmivel nem élek, sőt a képeket is próbáltam úgy készíteni, hogy minél kevesebb derüljön ki, akár az elmesélésből, cselekményből, akár a feladatokból. Az általános kártyakombináláson és kódkeresésen túl azért számos érdekes feladatot kapunk, ami egy nagyon jó dolog, és szerintem ez a széria egyik legfontosabb pozitívuma, már amellett, hogy nagyon változatosan kínálja a küldetéseket, mindig más világokba és helyzetekbe helyezve a játékost vagy a játékosokat. Hozzáteszem, hogy kártyás, appos, fejtörős mechanikája okán inkább 1-3 fővel ajánlanám a játékot, 5 főtől már azért belefuthatunk problémákba. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A dizájn kifejezetten jó, ahogy az alapötletek is nagyszerűek, és bizony mind az Ezeregyéjszaka meséit, mind a völgyben grasszáló dínók világát sikerült jól megragadni. Lehet, csak nálam/nálunk nem jött át, de a mumusos bevezető sztori viszont nem lesz a kedvenc Unlock!-misszióim között… a feladatok terén is néhol erőltetettnek/illogikusnak éreztem, illetve valahogy maga a helyzet sem mindig kapott el. Bár tény, hogy a fel-felbukkanó szívatások így is szórakoztatóak, korrekt nehezítések, és néha a Mountains of Madness őrületes hatásait juttatták az eszembe, amin nagyon jól lehet szórakozni. Összességében tehát ez is egy jó csomag, mégha nem is a legjobb, sőt az is előfordulhat, hogy mást jobban elkap az első küldetés. Aki viszont szereti a szabadulószoba-jellegű kihívásokat, mindenképpen próbálkozzon be egy-két Unlock!-csomaggal, mert a széria nagyon jól hozza ezt az atmoszférát, ráadásul egyszerre három különböző kalandot is kapunk, ami nem egy rossz dolog.  

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Gémklubnak!)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát