Nem az első, és nem is az utolsó alkalom, hogy alig pár év leforgása alatt újragondolnak egy játékot, mégis alig röpke három esztendő kellett ahhoz, hogy a 2014-es Ancient Terrible Things egy teljesen új témával és vadonatúj néven, de régi játékmenetével térjen vissza. A Simon McGregor jegyezte Konja ugyanis nem annyira közismert elődjének áttematizált változata, ahol ősi horrorisztikus lények helyett a természet, valamint az Ősök kegyeit kell keresni.

KONJA

  • Hazai partner: Gamerna
  • Kiadó: Pleasant Company Games
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív
  • Játékosok száma: 2 fő
  • Játékidő: átlagosan 30-60 perc
  • Korcsoport: 9+
  • Nehézség: 2,11/5
  • Ajánlott fogyasztói ár: a Gamernánál 8990 forint

A Konja története szerint ugyanis a föld szomjazik, a súlyos aszály láttán a király pedig úgy dönt, hogy a sámánok segítségét kéri. Egész pontosan kettő segítségét, hiszen a Konja egy kétfős, kockacentrikus, push-your-luck játék, ahol az a játékos nyer, aki elsőként képes megidézni egy hatalmas vihart. Ehhez kérni kell az Ősök segítségét, támogatásért és áldásért kell esedezni, és az sem árt, ha némi varázslat és pár ereklye is bevetésre kerül.

A kezdéshez minden résztvevő három ugyanolyan ereklyét, három varázslat-kártyát, valamint minden erőforrásból, azaz energiából, varázslatból és aranyból is két darabot kap. A játék során ezek kínálatát kell gazdagítani, alapvetően olyan felhőtokenek megszerzése érdekében, melyekből, ha sikerül legalább 21 összértékben összegyűjteni, a játék véget ér, és beköszönt a várva várt nagy vihar.

A Konja ezt a folyamatot nem bonyolítja túl, hiszen a körökre osztott játék minden egyes köre összesen három fázisból áll, aminek teljesítése után következik a másik fél. Az első az Ősök fázisa: ennek során a központi játékteret képező öt darab őslapka egyike foglalható be (csak a még elérhető, a korábban használt már nem), ezáltal az adott körre megszerezve az aktuális ős támogatását, ami általában egy plusz akciólehetőséget vagy egyéb extrát jelent. Ezután mind a két sámán megkapja az ős áldását, azaz ezen lapka alsó tulajdonságát. Alapvetően ezzel lehet nyersanyagot szerezni, varázslat- és ereklyekártyához jutni, vagy ezeket pénzre váltani.

A második fázis a Csontoké: ilyenkor az aktív játékos 5 zöld és 2 fehér kockával dob. A zöld kockák értéke 1-től 6-ig terjed, és itt a fő feladat a szettek létrehozása, mert ezek az utolsó fázisban, a begyűjtésben, átválthatók nyersanyagokra vagy akár felhőlapkára is. Például egy legalább négyes értékű kocka egy energiatokent biztosít; három növekvő értékű kocka adott mennyiségű aranyat; három ugyanolyan kocka egy 3-as értékű felhőt. A fehér kockák akciókockáknak felelnek meg, a rajtuk levő szimbólum egy adott nyersanyagtokent ad, de bizonyos ereklyék aktiválásához is szükség lehet rájuk.

A Csontfázisban használhatók a kézben tartott varázslatok (ezek kijátszása adott mennyiségű varázslat-tokenbe kerül), melyek azonnali hatással rendelkeznek, illetve ilyenkor aktiválhatók a korábban megszerzett ereklyék, amik számos tulajdonsággal bírnak. Megváltoztathatják egy vagy több dobott kocka értékét, lehetővé tehetik a kockák újradobását, vagy akár további kockákat is bevonhatnak az adott körre, sőt a piros kockák bevonásával még a nyílt konfrontációt is lehetővé teszik, melynél az ellenfél támadható meg, és kicserélhető egy kockája.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ebből talán már kiderült, hogy a Konja egyáltalán nem komplex, de meglepően sok lehetőséget tartogat. Az ereklyék és a varázslatok kombinálásával a teljesen szerencsealapú kockadobás éle tompítható, vagy az így dobott érték formálható úgy, hogy abból mindenképp pozitívan jöjjünk ki. Játékideje ugyanakkor képes meglepően hosszúra nyúlni, a minimum 30 perc is néha többnek érződik, sok gondolkodással viszont bőven el lehet érni a 60 percet, amire az első pár alkalommal szükség is lesz. A Konja ennek ellenére egy pörgős, kifejezetten látványos, relatíve egyszerű push-your-luck játék, ahol a téma ugyan a háttérbe szorul, de az izgalom legalább végig jelen van.

(A játékot partnerünk, a Gamerna biztosította – köszönjük! A Konja nem nyelvfüggő: a Gamerna nyomdai minőségű, magyar nyelvű szabálykönyvet és segédlapot mellékel a játékhoz.)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát