Valószínűleg sokaknak nem kell bemutatni a fekete lyuk módjára bármit – és bárkit – gond nélkül beszippantó ikont, avagy a jó öreg Kirby-t, aki a Kirby's Adventure megjelenésének apropóján tavaly ünnepelte kerek 30. születésnapját, most pedig kalandjának folytatása is átlépte harmincadik életévét. Az előddel ellentétben a Kirby's Adventure Game Boy helyett már NES-en (Nintendo Entertainment System) mutatkozott be, és szintén az azóta a sorozat és a karakter otthonává vált HAL Laboratory műhelyében készült. A játék fejlesztésében producerként és programozóként is részt vett a később a Nintendo elnökének kinevezett, tragikusan korán elhunyt Ivata Szatoru, és Mario legendás atyja, Mijamoto Sigeru, rendezőként és tervezőként pedig a Kirby's Dream Land után ismét a Super Smah Bros. alkotójaként is ismert Szakurai Maszahiro vette szárnyai alá a folytatást.
A Nintendo eredetileg az első részt szerette volna portolni otthoni konzoljára, azonban Szakurai inkább egy új epizód mellett döntött, mivel az előd kifejezetten kezdő játékosok számára készült, ami meglátása szerint nem jelentett volna elég kihívást a NES már jóval tapasztaltabb közönségének. Az előd által lefektetett alapokat és egyszerű játékmenetet azért persze megtartotta a folytatás, azonban a gyakorlottabb játékosok igényeinek kielégítésére, és a változatosság fokozására bevezette az azóta a sorozat védjegyévé vált képességmásolást (Copy Abilities). A HAL Laboratory eredetileg 40 különböző képességet tervezett a játékhoz, végül azonban csak kedvenceik kerültek bele a végleges változatba, illetve könnyedebb szórakozásként minijátékokat is beépítettek. A Kirby's Adventure tempójának növelésére a képességmásolás mellett Kirby arzenálja becsúszással és gyorsabb futási sebességgel is kibővült. A folytatásban továbbá a NES képességeinek hála Kirby végre megkapta jellegzetes rózsaszín külsejét, és ebben a részben tűnt fel először Meta Knight is, akkor még csupán név nélküli főellenfélként.
A játék története szerint King Dedede eltöri a Star Rodot, darabjait pedig csatlósainak adja, így hősünkkel fő feladatunk ezek összegyűjtése az összesen 41 pályát tartalmazó 7 világon át, mely során természetesen számos főellenféllel is meg kell küzdenünk. A Kirby's Adventure a kritikusok és a játékosok körében egyaránt rendkívül pozitív fogadtatásban részesült, a többség a játék eredetiségét dicsérte a képességmásolás bevezetésével, de az ellenfelek dizájnja, a pályák mérete és változatossága, az irányítás, valamint a grafika cukisága és minősége is elnyerte a tetszésüket. Páran a Konami kiadásában 1991-ben megjelent Tiny Toon Adventureshöz hasonlították a játékot, a folytatás pedig a sikerre való tekintettel 2002-ban felújítva és kibővítve is visszatért, Kirby: Nightmare in Dream Land címen, Game Boy Advance-re, mely 2014-ban a Virtual Console részeként Wii U-ra is ellátogatott.
Emellett letölthető címként az eredeti játék 2007-ben szintén a Virtual Console kínálatában, Wii-re, 2011-ben pedig a 3D-s funkciót kihasználva Nintendo 3DS-re is megjelent. A játék a sorozat 20. évfordulóját ünneplő Kirby's Dream Collectionben és a Nintendo Classic Mini repertoárjában is visszaköszönt, azóta pedig a Nintendo Switch Online-előfizetők számára már Nintendo Switchre is elérhető, számos más klasszikussal együtt. Sok tekintetben tehát a Kirby's Adventure nem csupán egy folytatás volt, hanem kvázi a sorozat új kezdete is, mely számos, a mai Kirby-játékokban is használt mechanika alapjait fektette le, és többek között színt is adott az addig csak fehér gömböcként kalandozó ikonnak.