Tegnap délelőtt egy külön cikkben merengtünk el arról, hogy micsoda tragédia, hogy a Bethesda és Virtuos nem nyújt semmiféle hivatalos támogatást azoknak, akik modokkal szeretnék javítani és kibővíteni a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered világát. Hosszan ecseteltük, hogy nemcsak a játékosoknak, de maguknak a fejlesztőknek is a hasznára válik, ha közzétesznek egy toolkitet a modderek számára, és esetleg még konzolokon is elérhetővé teszik a legjobb válogatásokat. Nos, ezek továbbra sem történtek meg, de a moddereket nem kell félteni - köszönik szépen, ők nagyon is jól érzik magukat a hivatalos hátszél nélkül is.

Elég csak fél szemmel felkacsintani a Nexus Mods weboldalára, ahol már a jelen cikkünk írásának pillanatában is több mint 250 mod listázható az Oblivion Remasteredhez. Ezek közt megtaláljuk a szokásos alapvetéseket: a szintezés módosítóit, UI-módosításokat, különféle reshade-eket, de már komplett új karaktereket és fegyvereket is találhatunk - mindezt csupán egy nappal a játék megjelenését követően.

De hogy történhetett ez? Ilyen gyorsan nem lehet dolgozni, főleg egy teljesen új engine-re ültetett játékon! A megoldás egészen prózai: a Bethesda nem hazudott, amikor a bemutató közvetítésben azt állították, hogy a felszín alatt lényegében az eredeti Oblivion fut a régi Creation Engine-en, és javarészt csak a vizuális újdonságok használják az Unreal Engine 5-öt, egy afféle második rétegként. A modderek hamar rájöttek, hogy a korábbi (értsd: az eredeti Oblivionhoz készített) modokat többé-kevésbé elég csupán átmásolni a felújított változat könyvtáraiba, a legtöbb esetben a remaster éppen úgy kezeli majd a rajongói tartalmakat, mint ahogy azt az alapjáték is tette. Lényegében tehát rengeteg készen álló mod csupán némi apró módosításra vár, mielőtt használhatók lennének az Oblivion Remasteredben, de úgy hangzik, hogy a hozzáértők számára a teljesen új modok készítése sem sokkal nehezebb, mint korábban.