5. HALO-SOROZAT
A Halo tipikusan az a fajta sorozat, amit vagy szeret az ember vagy nem, középút nem igazán van. Én például szeretem, így azok közé tartozom, akik Master Chief mellett szavazva engedékenyek a történetben tátongó lyukakkal szemben, s elnézik azt is, hogy a központi karaktereken kívül a játéksorozatban kiemelkedő alak igazából nincs, a fejlesztők csak arra koncentrálnak, hogy milyen a játékmenet, ezen a téren pedig még egyszer sem kellett csalódniuk.
A Bungie bizonyította, hogy szakmájának mestere, mikor egy eredetileg stratégiai játéknak indult programból az Xbox legkelendőbb belső nézetes lövöldéjét alkották meg, amelyből az évek során egy igazi húzónév vált, s nem mellesleg kulturális ikon státuszába emelte a zöld páncélban feszítő, szó szerint elpusztíthatatlan szuperkatonát.
Manapság azonban már nem a Bungie gondozza a sorozatot, hanem a segítői szerepkörből a reflektorfénybe lépő 343 Industries, s noha eleinte voltak kétségek a hozzáértésüket illetően, végül pár hibától eltekintve a Halo 4 sem okozott csalódást -- vagyis egy cseppet igen, hiszen nagyszerű nyitás lett volna, ha az új csapat PC-re is kiadja az új sorozatát, de sajnos nem így lett.
John-117 több mint 30 évnyi aktív szolgálatot tud maga mögött, ami alatt a Master Chief Petty Officer rangot érte el.
4. GOD OF WAR-SOROZAT
David Jaffe belenyúlt a tutiba, mikor előállt a God of War sorozat ötletével, hiszen nem csak egy nagysikerű széria készült a görög isteneket és egyéb mitológiai lényeket lekaszaboló spártai antihősből, hanem a PlayStation 2 egyik meghatározó címe, még annak ellenére is, hogy a konzol életciklusának legvégén érkezett meg.
Kratos áll-leejtős története eddig három nagy részt, illetve két, kézi konzolra írt mellékhajtást élt meg, de még messze a vég, hiszen már készülőben van, s idén tavasszal PlayStation 3-ra meg is fog jelenni a sorozat legelső részét megelőző eseményeket taglaló, már multiplayer módot is tartalmazó Ascension, melyben a kopasz harcosnak egy újabb sor mitológia lényt kell lekaszabolnia, annak reményében, hogy nyugalmat találjon.
A sorozat tehát nem mutatja jelét a kifáradásnak, de miért is tenné, hiszen stabilan kiváló teljesítményt nyújtott, az emberek pedig platformtól függetlenül imádnak derékig vérben, a történelemórákról és mesékből ismert ókori görög építmények falai közt járni. Ezt is szeretnénk a monitorjainkon látni még magasabb felbontásban, még szebb effektekkel.
A God of War III fejlesztői videója szerint Kratos 243 centiméter magas.
3. GEARS OF WAR-SOROZAT
Az Epic és a Microsoft kegyetlen volt azokhoz, akik személyi számítógépen szeretnek játszani, hiszen a Gears of War-sorozatból csak az első részt adták ki. Hogy tetézzék a bajt, az átirat a megszokottnál nagyobb odafigyeléssel készült el, hiszen a kisebb extrák mellett egy, a konzolos eredetiből kivágott küldetést is tartalmazott -- örültünk is ennek rendesen, ám az első rész megjelenése után a sorozat maradt Xbox 360-on, mi pedig csak csorgathatjuk a nyálunkat az új részek láttán.
Marcus Fenix három játékon átívelő kalandja a jelenlegi konzolgeneráció egyik meghatározó új sorozata, mely nagyon rövid idő alatt vált igazi nagykutyává, amivel bizony számolnia kell a rivális kiadóknak, ha egy-egy játékának megjelenését tervezi -- igaz, nem egy Call of Duty méretű buldózerről beszélünk, ami mindent letarol, ami az útjába kerül, de nem is a Microsoft jóindulatából érhetett meg ennyi részt.
Természetesen legfőképpen pénzügyi (kalózok és a gyengécske eladások ugyebár) okai vannak annak, hogy a Gears of War-sorozat végül konzolexkluzív sorozat maradt, pedig ha van valami a Microsoft felhozatalában, ami nagyon jó lenne PC-re, sőt az extra lehetőségeknek és könnyebb támogatásnak köszönhetően még jobb is lehetne, az bizony a Gears of War.
Az idén érkező Gears of War: Judgement a locust háború korai szakaszait fogja bemutatni. Ez az összecsapás 16 évig zajlott.
2. FORZA HORIZON
Ha PC-n versenyjátékot akar az ember, nem sok választása van: vagy az aktuális Need for Speedet, vagy a Codemasters legújabb játékát veszi le a polcról, ám előbbi nagyon váltakozó teljesítményt nyújt, az utóbbi pedig a saját tempójában, a saját, jól behatárolt közönségének készíti a játékát, s nem biztos, hogy a DiRT- vagy a F1-szériával megtalálják a számításukat azok, akik csak egy könnyed száguldozásra vágynak.
Régen persze nagyobb volt a választék, ám a kisebb csapatok kevésbé jó, de legfőképpen kevésbé reklámozott termékei kikoptak a piacról, így nem is készült soha folytatás a Street Racing Syndicate-nek vagy éppen a Juiced 2: Hot Import Nightsnak, s noha ezek nem a véletlen folytán tűntek el, jó lenne egy igazi konkurencia az EA-nek és a Codemastersnek.
A tökéletes megoldás az volna, hogy a Forza Horizon vagy a folytatása már multiplatform játékként látna napvilágot. Egyrészt a mellékhajtás kellően eltér az alapanyagtól ahhoz, hogy ne kelljen görcsösen tartania magát a név konzolexkluzív mivoltához, másrészt pedig nekünk, PC-s játékosoknak igazi felüdülés lenne, ha megjelenne egy harmadik fél, aki megszorongatná a békésen üldögélő riválisokat.
A sorozat többi részéhez képet jóval kevesebb kocsit tartalmaz a Forza Horizon, de sokkal inkább koncentrált, versenykocsikra összpontosító a felhozatal.
1. RED DEAD REDEMPTION
Hiba volna csupán annyival elintézni a Red Dead Redemptiont, hogy ez nem más, mint egy vadnyugaton játszódó GTA, kocsik helyet lovakkal. Noha az állítás bizonyos tekintetekben tényleg helytálló, mégis nagyon messze jár az igazságtól, hiszen John Marston vezeklése teljesen más, egyedi élményt nyújt, olyat, ami egy GTA-ban eddig nem kaptunk meg.
A helyszín a klasszikus értelemben vett vadnyugat, ám a bandák és banditák kora leáldozóban van, hiszen az 1900-as évek elejére a civilizáció, a központosított rendfenntartás és a technikai vívmányok terjeszkedésbe kezdtek, a céljuk pedig a törvénytelenek felszámolása. Ez már egy olyan világ, ahol hősünknek semmi keresnivalója nincs, de a régi élete visszarángatja, ami mindenféle veszélyekbe sodorja keresztül a prérin, át Mexikóba és vissza, az egészet pedig egy olyan drámai lezárással koronázva meg, ami után elégedetten csettinthetünk.
A lista többi tagjához képest a Red Dead Redemption PC-s verziójának a hiánya a legfájóbb, hiszen a Rockstar-játékok túlnyomó többsége maximum egy év késéssel mindig megjelent szeretett platformunkra is, ám erre már lassan három éve várunk, s nem úgy tűnik, hogy foglalkozna ezzel bárki is a fejlesztőcégnél…
A Red Dead Redemption az első olyan Rockstar-játék, amiben a játékosok szabadon közlekedhetnek két ország között.
A bevezetőben is említettem, hogy ezek a játékok nagy valószínség szerint nem fognak elkészülni PC-re, de azért néhanapján lehet egy kicsit álmodozni is. Ebből már adódik is a kérdés: te melyik konzolexkluzív játékot/sorozatot szeretnéd legszívesebben személyi számítógépen látni?
Szóval marad a Gears... Igen azt kérnék szépen. Ezek helyett viszont én is inkább az Uncharted-re, Dragons Dogma ( bár állítólag ez jön talán )-ra szavaznék.
Lehet, hogy pont azért van PC-m és nem konzolom, mert nem szeretem a "konzolos" játékokat, sokkal inkább bejönnek a Crysis1, S.T.A.L.K.E.R., Witcher stílusú játékok.
Nintendo wii-s "vackok" közül pár nagyon bejön, de azért meg nem veszek konzolt, mikor emulátorból eredeti kontrollerrel amúgy is jobban megy minden... : D
Gears, Halo, Forza nélkül simán kibírnám, viszont a RDR meg a God of War jöhetne.