Az asztali konzolok hetedig generációját búcsúztató cikksorozat a végéhez érkezett. Miután megbeszéltük az elmúlt ciklus öt pozitív és öt negatív momentumait, ideje egy kicsit a jövőbe tekinteni, ugyanis már vészesen közelítenek az új gépek, melyekkel kapcsolatban nagyok az elvásárlások. Ezen a héten ezeket a követelményeket próbálom felsorolni, figyelembe véve a korábbi cikkekben leírtakat és az időközben felröppent pletykákat. Vágjunk is bele! 

5. Ne legyen always-on védelem

A következő generációs Xboxszal kapcsolatban a legsarkalatosabb kérdés az internethasználat. A múltban számtalan olyan pletyka röppent fel, miszerint a Microsoft új gépe folyamatos internetkapcsolatot követel meg még az olyan játékokhoz is, melyek kizárólag egyszemélyes komponenst tartalmaznak. A helyzetet súlyosbítja, hogy a Microsoft konokul hallgat, ami miatt sokan hitel adnak a szóbeszédnek, ráadásul a cég egyik magas rangú beosztottja nemrégiben nyíltan kiállt az ilyesfajta védelem mellett.

Az, hogy miért rossz egy ilyen megoldás, nem kell mélyen visszanéznünk a múltba, elég csak a tavasszal megjelent SimCityre gondolni, vagy a tavaly boltokba került Diablo III-ra, de a Ubisoft szerencsére rövid életű másolásvédelme is ide sorolható. Mindhárom program azt kéri tőlünk, hogy folyamatosan legyünk az internetre kapcsolva, ám minden egyes esetben rosszul működött a papíron egyszerű folyamat -- a szerverek szimplán nem bírták a terhelést. Azt gondolná az ember, hogy a drága pénzért kifejlesztett védelem aktiválása előtt futotta volna egy épkézláb szerverparkra, de nem, egyik esetben sem; leállás és lassúság volt jellemző, ami miatt aztán a felhasználók sikítva menekülnek már az ötlet hallatán is.

A Nintendo esetében szerencsére ilyen módszer fel sem merült, s a PlayStation 4 is remekül meglesz internet nélkül, ha úgy adódik, egyedül tehát a Microsoft miatt kell aggódni. Ha Redmondban tényleg az always-online megközelítés mellett döntenek, alaposan fel kell kötniük a gatyájukat, de nemcsak technikai szempontból, hanem a vásárlók minden bizonnyal egyöntetűen negatív visszajelezéseivel kapcsolatban is. Remélem azonban, tanulnak mások hibáiból, s a Durango is egy úgymond "normális" konzol lesz, ami nem igényel mindenhez internetet, de ha kap, akkor extra lehetőségek egész tárházával vár minket.

top-5-internet.jpg

A Microsoft május 21-én a székházában fogja hivatalosan is bemutatni a következő generációs gépét.

4. Legyen visszafele kompatibilitás

Szintén a Microsoft új konzoljával kapcsolatos aggodalom a régebbi játékok visszafele kompatibilitása, de azért a Sony esetében is rengeteg kérdőjel van még a régebbi, előző generációs programokat illetően. A Sony úgy tervezi, hogy a felhőn keresztül hozza el a régi kedvenceinket, a Microsoft pedig talán támogatni fogja, talán nem, még nem dőlt el, pedig ez sok játékos esetében egy nagyon fontos kérdés.

Mivel nem olcsó mulatság egy új konzol, egyáltalán nem ritka az, hogy az illető megválik a régi masinájától és pár kevésbé szeretett játékától, a befolyt összeget pedig arra használja, hogy az új üdvöskére félretett malacperselyt megtömje, mindeközben pedig reméli, hogy az évek alatt megszerzett gyűjteménye használható marad. A PlayStation 2 és Nintendo Wii esetében ez egyáltalán nem volt probléma, sőt az Xbox 360 megeszik bizonyos régebbi kiadványokat, a PlayStation 3 viszont már csak letölthető formában, újra megvásárolva kezeli az előző generációban megjelent programokat, s félő, hogy ez most ismét meg fog ismétlődni.

Ameddig hivatalos részleteket nem tudunk meg a PlayStation 4 visszafele kompatibilitásáról, kénytelen vagyok a legrosszabbat feltételezni, miszerint a kívánt programokat újra meg kell majd vennünk, hiába pislognak ránk vissza a polcunkról, az új Xbox esetében pedig egyelőre csak reménykedni tudok, hogy igaz az a pletyka, miszerint a gép egy dedikált processzort kap az Xbox 360-ra írt játékok kezelésére.

top-5-visszafele-kompatibilitas.jpg

A PlayStation 3 első kiadása még teljesen visszafele kompatibilis volt a PlayStation 2-re írt játékokkal egy külön chipnek köszönhetően.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2