Ahogy arról bizonyára minden kedves olvasó értesült, tegnap délután lejárt az Assassin's Creed Shadows preview-kra vonatkozó embargó, így minden portál megoszthatta a tapasztalatait a Ubisoft március 20-án érkező akció-RPG-jével kapcsolatban. A szebb napokat is látott cég jelenlegi helyzete miatt óriási tétje van annak, hogy miként sikerült a feudális Japánba kalauzoló, két főszereplőt (Naoe, Yasuke) is felvonultató történelmi utazás, a néhány órával ezelőtt közzétett előzetes vélemények alapján pedig úgy fest, megérte a halasztás (pontosabban halasztások), az újságírók körében ugyanis elég nagy az egyetértés abban, hogy a nagy múltú franchise soron következő állomása minden téren előrelépést jelent a korábbi etapokhoz képest.

A szakmabeliek leginkább a lopakodás előtérbe helyezését emelték ki a pozitívumok közül, ami nem meglepő, hiszen míg korábban ez volt a széria egyik legfontosabb eleme, addig a Valhallában már szinte minden esetben opcionálissá tették a sunyulást – a rajongók legnagyobb bánatára. Nem úgy a Shadowsban, mert bár az árnyékokat preferáló shinobi, Naoe közel sem védtelen abban az esetben, ha nyílt konfrontációra kerül a sor, azért jobban járunk, ha őt terelgetve nem hívjuk fel magunkra a figyelmet – szerencsére számos eszköz áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy „láthatatlanok” maradjunk, elég csak a kúszásra és a fényforrások kioltására gondolni. Emellett pedig egy láthatósági mérő is került az opuszba, így mindig tudni fogjuk, hogy mennyire vagyunk szem előtt – nem egy forradalmi mechanika, mindenesetre örülünk a jelenlétének.

Ami a prezentációt illeti, az újságírók, streamerek és tartalomgyártók szerint az alaposan felturbózott Anvil motor teljes mértékben kihasználja a modern masinákban rejlő erőt, így aztán csodaszép tájak (ezzel mondjuk korábban sem volt gond), változatos vadvilág, élettel telibb NPC-k és számos interakciós lehetőség várja azokat, akik ellátogatnak a 16. századi Japánba. Szintén fontos, hogy az előzetesek alapján történetmesélés és sztori terén is szintet lépett a Ubisoft, aminek én kifejezetten örülök, mert az Odysseyben és a Valhallában is elég sokszor elveszítettem a fonalat, miközben megszabadítottam a térképet a rengeteg kérdőjeltől.

assassins-creed-shadows-1.jpg

A kép forrása: Epic Games

Az Assassin's Creed Shadowsszal kapcsolatban végül az a konszenzus született, hogy az alkotás ügyesen vegyíti a régi és az új felvonások legjobb elemeit, miközben újdonságokban és remekül megírt karakterekben sem szenved hiányt, emellett pedig a történet és az RPG elemek is kidolgozottabbak, mint eddig bármikor. Persze hozzá kell tennünk, hogy az ilyen preview-kat mindig érdemes elosztani kettővel (elég csak a Dragon Age: The Veilguardra gondolni), mindenesetre kifejezetten nagy esély van arra, hogy ez lesz a Ubisoft hőn áhított visszatérése – ehhez persze az is kell, hogy ne valljon kudarcot a kasszáknál.

A borítóképek forrása: PC Gamer, Game Rant