Az Assassin's Creed Shadows tesztpéldányai már több tartalomgyártóhoz eljutottak, úgyhogy hands-on beszámolókra folyamatosan számítani lehet a hét folyamán – az embargó elvileg pont csütörtök délután jár le. A Shadows megjelenését kétszer is elhalasztották, vagyis sejthető, hogy a Ubisoft a színfalak mögött igen nagy munkában van, hogy semmiképp se egy olyan címet tegyenek le az asztalra márciusban, amely azonnal a földbe áll. Belsős pletykák szerint a teljes Ubisoft sorsa múlhat a Shadows sikerén, úgyhogy érthető, hogy miért dolgoznak rajta még most is éjjel-nappal. Most kiderült, hogy a játék nem fogja a kezünket fogni, és a játékosoknak saját maguknak kell majd információkat találniuk szerte a térképen.

A Shadows rendezője, Charles Benoit egy új blogbejegyzésben magyarázta el, hogy ezúttal miben lesz más ez a rész, mint a korábbiak. Nem akartuk túlságosan fogni a játékos kezét ikonokkal és jelölőkkel. Egy olyan nyitott világot akartunk megalkotni, ahol az információ kulcsfontosságú, és egyfajta jutalom lesz – mesélte Benoit. Az információszerzés különböző eszközökkel, például kémekkel, NPC-kkel való találkozásokkal vagy random felfedezéssel lesz kivitelezhető. Azt szeretnénk, ha a játékosok a saját módszereik szerint fedeznék fel az összes menő titkunkat, nyomozással, kémhálózattal vagy a világ megfigyelésével – tette hozzá a rendező. A kémek ebből a szempontból nagyon fontosan lesznek, viszont a felbérlésükért pénzt kell fizetni. Mivel nem halhatatlanok, elvesztésük esetén kevésbé leszünk tájékozottak egy-egy célpont helyzetével kapcsolatban (például hány őr veszi körbe, hol lehet bejutni az erődítménybe, satöbbi), úgyhogy jó kis mikrotranzakciós módszerrel valódi pénzért vehetünk játékbeli valutát, amivel aztán szerezhetünk újabb kémeket. Ezt leszámítva a Shadows nagyon erőteljesen épít a felfedezésre és az alkotók szeretnék, ha nemcsak jól szórakoznánk a játék világában, hanem alaposan ki is ismernénk azt, a legutolsó hegycsúcsig és a rajta álló templomig.