Sajnos a Dragon Age: The Veilguard semmivel sem emelkedett ki a tucat-szerepjátékok közül, azonban az RPG rendezője – aki azóta már lelépett mind az EA-től, mind a BioWare-től – szerint a bukás oka mégis a közösség egy hangos része által indított gyűlöletkampány lehetett, amely október óta egyre nagyobbra duzzadt. Ez persze csak Corinne Busche véleménye, aki úgy néz ki, hogy akár még a Baldur's Gate 4-en is dolgozhat. Az EA vezérigazgatója szerint azonban a The Veilguard azért bukott meg, mert nem live-service játék lett.

Az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson a PC Gamer-nek adott interjújában elmondta, hogy a Dragon Age: The Veilguard bukását annak tulajdonítja, hogy nem egy live-service RPG-t alkottak belőle, ahogy azt eredetileg tervezték. Ahhoz, hogy a játékok túllépjenek a törzsközönségen, közvetlenül kell kapcsolódniuk a játékosok egyre növekvő igényeihez, akik egyre inkább izgalmas funkciókat és mélyebb elköteleződést keresnek a kiváló minőségű történetek mellett ebben a közkedvelt kategóriában – jegyezte meg Wilson. Szerinte a The Veilguard egyszerűen nem tudott megszólítani elég embert single-player játékként és a Dragon Age-rajongók idejekorán elvesztették az érdeklődésüket iránta. Az EA vezérigazgatója szerint a siker garantált lett volna, ha a The Veilguard egy folyamatosan frissen tartott live-service címként debütál a piacon, ahelyett, hogy az egyjátékos kampányra hegyezik ki az élményt.

Borítókép forrása: PC Gamer