Az elmúlt napok/hetek eseményei után nyugodt szívvel kijelenthető, hogy a Dragon Age-széria bekerült az Electronic Arts mélyhűtőjébe a Dead Space mellé, a nehezen megszületett The Veilguard orbitális bukását követően ugyanis alapos purgálás ment végbe a BioWare berkeiben (ennek leginkább ugyebár az írók látták kárát), a csapat pedig most már csak és kizárólag a soron következő Mass Effectre koncentrál, ami az egykor tündöklő stúdió utolsó dobása is egyben. Ezek után kimondottan furán hangozhat, de bizony volt idő, amikor az EA még egy milliárd dolláros franchise-t vizionált a Dragon Age kapcsán, erről maga a BioWare egykori executive producere, Mark Darrah mesélt a legújabb videójában.

„Az EA időnként arra törekszik, hogy minél nagyobbak legyenek a franchise-ai. Milliárd dolláros franchise-okat akar, vagy csak a hat, esetleg a tizenkét legjobb játékot kívánja elkészíteni” – ecsetelte az alkotó, akinek valahogy tető alá kellett volna hoznia a kiadó kissé meredek elképzeléseit. „Szóval 2016-ban felépítettem egy tervet a Dragon Age-játékokkal kapcsolatban. [...] Akkor még úgy tudtam, hogy az Anthemnek 2018-ban kellett volna megjelennie, tehát a Joplin [a Dragon Age 4 kódneve – a szerk.] 2019-es, talán 2020-as premierdátummal bírt. Az volt az elképzelés, hogy a Joplint követően, gyorsan összedobunk két folytatást, mindegyiket 18 hónap alatt” – tette hozzá. 

Nos, mint tudjuk, mindebből nem lett semmi, a Mass Effect: Andromeda és az Anthem csalódást keltő számai után ugyanis az EA úgy döntött, hogy a live service rögös (és nem minden esetben kifizetődő) útjára kellene terelni a Dragon Age-et (ez a verzió egyébként már nem Joplin, hanem Morrison kódnéven futott), majd ebből lett végül a kizárólag egyjátékos élményt kínáló The Veilguard, ami akció-RPG-ként ugyan még elment (de csak szódával!), a széria rajongóit azonban szinte minden téren arcon köpte Corinne Busche (aki talán épp a Baldur's Gate 4-en ügyködik) és csapata. Mindez azért különösen szomorú, mert a Dragon Age: Origins gyönyörűen lefektette egy olyan sorozat alapjait, amely könnyedén felérhetett volna a The Witcher magasságaiba, ám a kiadó kapzsisága (amiből ugyebár a kiegészítő érzetét keltő Dragon Age 2 született) és a rossz vezetői döntések miatt egy jól induló, végül azonban csalódásokkal teli utazásban lehetett részük a szerepjátékok kedvelőinek.

A borítóképek forrása: Steam