Megerősítést nyert, hogy a Marathonban – ami lehet az új Destiny, de akár az új Concord is – nem lesz proximity chat annak ellenére, hogy a fejlesztők azt szeretnék, hogy a játék egy „közösségi élmény” legyen. A játék igazgatója, Joe Ziegler a PC Gamer-nek elmondta, hogy egyelőre még nem találtak megoldást arra, hogy miként lehetne egy jól működő megoldást beépíteni úgy, hogy azt ne lepjék el azonnal a troll játékosok. A legfontosabb dolog számunkra az volt, hogy a Marathont inkább egy közösségi élménnyé tegyük, ahol nagy értéket jelent, hogy olyan emberekkel játszhatsz, akiket ismersz, vagy olyanokkal, akiket szeretnél megismerni, és úgy érzed, hogy együtt hozhatjátok létre ezt a kalandot, érted? – jelentette ki.

A proximity chat lényege, hogy aki a közeledben van a játékban, az hallhat téged és te is hallhatod őt. Ennek persze megvannak az árnyoldalai is, például mikor kifejezetten toxikus viselkedést mutató játékosokat (inkább trollokat) dobál be a szerver, akik egyfolytában káromkodnak, szidalmazzák a másikat vagy szimplán csak üvöltenek. A Marathon fejlesztői nem kérnek ebből, ezért teljesen száműzik a proximity chatet a játékból, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy miért nem teszik opcionálissá a használatát.

Borítókép forrása: GLITCHED.online