Noha az Electronic Arts és a BioWare kötelekét elhagyó Corinne Busche igyekezett a gyűlöletkampányra (milyen meglepő, hogy ilyen esetekben mindig előkerül ez a kártya, nemde?) fogni a Dragon Age: The Veilguard csúfos bukását, az igazság az, hogy azért állt földbe a nagy múltú franchise legújabb (nagy valószínűséggel utolsó) felvonása, mert nagyjából semmi köze nem volt a szériához. Ha egy mondattal kellene jellemeznem az opuszt, akkor azt mondanám, hogy a The Veilguard egy jó akció-kalandjáték, egy rossz RPG és egy borzalmas Dragon Age, melynek alkotói fontosabbnak tartották a DEI-t, mint az épkézláb forgatókönyvet és történetet – tíz évvel az Inquisition után ennél azért többet vártak a rajongók. Eddig is tudható volt, hogy a BioWare legújabb alkotása nem a várakozásoknak megfelelően teljesített a kasszáknál, ezúttal azonban már egy konkrét számot is kaptunk az EA-től, ami alapján nem csoda, hogy Smash JT értesülései szerint februárban akár le is húzhatja a rolót az edmontoni részleg.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A nem túl jó megítélésű kiadó egy sajtóközleményben adta az emberek tudtára, hogy közepes egyszámjegyű növekedésről közepes egyszámjegyű csökkenésre kellett módosítania a 2025 márciusával záruló pénzügyi évre vonatkozó elvárásait, ami leginkább annak „köszönhető”, hogy az EA Sports FC a tavalyi harmadik negyedévben már messze nem volt olyan kelendő, mint korábban – az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson külön kiemelte, hogy az EA Sports FC 25 rosszabbul teljesített a vártnál.

A hír szempontjából viszont sokkalta fontosabb, hogy a Dragon Age: The Veilguard is messze alulmúlta az EA elképzeléseit, a szóban forgó negyedév során (egészen pontosan novemberben és decemberben, hiszen október 31-én jelent meg a játék) ugyanis mindössze 1,5 millió embert volt képes elérni a The Veilguard, holott a cég 3 millió játékosban reménykedett – nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy kiszámoljuk, ez bizony 50%-os mínuszt jelent. Érdemes megjegyezni, hogy az EA nem eladott darabszámról beszélt, hanem arról, hogy hányan próbálták ki az akció-RPG-t (ami ugyebár az EA Play Próban is benne van), ergo könnyen lehet, hogy ennél is kevesebb kópia talált belőle gazdára, ami egy ilyen hosszúra nyúlt és viharos fejlesztési időszakot követően bizony csúfos kudarcnak számít. Bízzunk benne, hogy a Dragon Age: The Veilguard jó (pontosabban inkább elrettentő) példa lesz azon fejlesztőcsapatok és kiadók számára, akik nem törődnek a rajongókkal, majd őket hibáztatják, ha az alkotásuk esetleg megbukik a kasszáknál.