A rajongók nagy reményeket fűztek a Dragon Age: The Veilguard-hoz, hiszen közel egy évtizedig vártak egy új Dragon Age-játékra, viszont a végeredmény messze nem lett olyasmi, amit a BioWare kitehet az ablakba. A játékot egyes kritikusok meglepően (gyanúsan?) pozitívan fogadták, holott az már az első előzeteseknél jól látszott, hogy itt most valami olyasmit fogunk kapni, ami csak nyomokban emlékeztet a Dragon Age-re. Sajnos a The Veilguard semmivel sem emelkedik ki a tucat-szerepjátékok közül, azonban a rendezője szerint a bukás oka mégis a közösség egy hangos része által indított gyűlöletkampány, amely október óta egyre nagyobbra duzzadt.

Corinne Busche, a Dragon Age: The Veilguard (egyik) rendezője az Inverse-nek nyilatkozva elmondta, hogy szerinte a sokszínűség és a befogadás rettentő fontos kellene, hogy legyen a videójátékokban. Légy az, aki lenni akarsz! – ezt a szlogent szem előtt tartva álltak neki a The Veilguard munkálatainak, viszont ma már Busche is elismeri, hogy eléggé túlzásba vitték a dolgot. Azt hiszem, az internetszerte látható diskurzus az erősen polarizált idők eredménye – tette hozzá, célozva arra, hogy az embereket erősen megosztotta az új Dragon Age. Busche szerint ha a sokszínűség és a befogadás nem kap jelentős fókuszt a mai játékokban, akkor az kevésbé átélhető kalandokat eredményezne és ezt ők minden áron el akarták kerülni.