Minél többet gondolkodom rajta, annál inkább úgy érzem, hogy még a teszt végén hagyott 69%-kal is kegyes voltam a Dragon Age: The Veilguardhoz, hiába végeztek ugyanis remek munkát a művészek és a pályatervezők, ha egy akció-RPG-nek messze az írás a legrosszabb része, akkor megette az egészet a fene. A nemzetközi sajtó zöme mindenesetre elnézőbb volt a BioWare legújabb alkotásával, hiszen 82 ponton áll Metacriticen a szerepjáték PS5-ös verziója, a 3,8 pontos felhasználói értékelés (valamint az IGN közvélemény-kutatása) alapján azonban a játékosokat már nem nyűgözte le annyira Rook istenekkel való hadakozása – bár Steamen továbbra is pozitív a program megítélése, szóval itt azért közrejátszott némi review bombing. Nemrégiben a The Veilguard alkotói is megszólaltak a szélsőséges fogadtatással kapcsolatban, a jelek szerint pedig egyáltalán nem érte őket meglepetésként, hogy az opusz megosztotta az embereket.

A szerepjáték rendezői, John Epler és Corinne Busche az Eurogamernek beszéltek arról, hogy felkészültek az ilyen jellegű reakciója, mivel ezt a franchise-t az indulása óta követik a negatív hangok – Busche a legjobbnak tartott felvonást, az Originst hozta fel példaként, ami szerinte közel sem örvendett akkora megbecsülésnek 2009-ben, mint manapság. A vezető ezután úgy folytatta, hogy a széria minden egyes új etappal igyekezett változtatni az előzőleg alkalmazott formulán, ami egyszerre jelentett „kihívást” és „lehetőséget”, hiszen mindig benne volt a pakliban, hogy a veterán fanok nem fogadják kitörő lelkesedéssel a módosításokat.

Epler ezután azt mondta, hogy a megosztottság nem feltétlenül egy rossz dolog, mivel azt mutatja, hogy az adott portéka nem egy közepes reakciókat kiváltó, unalmas élmény. „Egy évtized telt el a legutóbbi Dragon Age megjelenése óta, és sokan töltötték ezt az évtizedet azzal, hogy különböző változatokat képzeltek el arról, milyen lesz a játék. A valóság tehát az, hogy bármivel is rukkolunk elő, képtelenek lettünk volna megfelelni annak a Dragon Age 4-nek, ami az emberek fejében és képzeletében létezett” – fogalmazott a fejlesztő. Ezzel a kijelentéssel én amúgy vitába szállnék, a rajongók zöme ugyanis elég sokszor hangot adott annak, hogy jó lenne visszatérni az Origins dark fantasy vonalához és komplexebb szerepjátékos mechanikáihoz, erre a BioWare előállt egy habkönnyű fantasyvel, amelyben a párbeszédek 80%-a kimerült három opcióban, amik amúgy pontosan ugyanoda vezettek. Innen nézve nem túl meglepő, hogy az őszülő halántékú gamerek egy része mostanra meg is feledkezett a Dragon Age: The Veilguard létezéséről – kíváncsi lennék a pontos eladási adatokra, mivel nemigen voltak bejelentések az 1-2 milliós mérföldkövekről.