Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy az elmúlt néhány napban a Dragon Age: The Veilguard körül forgott a játékvilág, ami annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a szebb napokat is látott BioWare legújabb nagy dobásáról beszélünk, amire nem kevesebb mint tíz évet vártak a rajongók. A diskurzusok zöme leginkább az akció-RPG-ben található DEI (diverzitás, egyenlőség, befogadás) elemek, valamint a játékosszám köré szerveződött, de a Metacriticen tapasztalható review bombing (3,8 pontos felhasználói értékeléssel „büszkélkedik” jelenleg a PS5-ös verzió) és az év játéka jelölés is megérne egy misét, méghozzá az írás minőségével egyetemben, amit rengeteg kritika ért a program debütálása óta.

Ez utóbbi kapcsán a fantasztikus Ori and the Blind Forest és a Diablo-széria babérjaira törő No Rest for the Wicked rendezője (valamint az Ori and the Will of the Wisps írója) is megszólalt néhány nappal ezelőtt, méghozzá egy meglehetősen terjedelmes X poszt keretében, amit egészen biztosan nem fognak bekereteztetni a BioWare munkatársai. Thomas Mahler azzal kezdte a mondandóját, hogy míg a '80-as évek sorozatai egytől egyig a szemét kategóriába estek (véleménye szerint mindegyik polkorrekt akartak lenni), addig az olyan szériák, mint A Simpson család, a Kaliforniába jöttem és a Maffiózók megmutatták, hogy kisképernyőn is lehetséges a minőség. Ebből a gondolatmenetből aztán eljutott hírünk alanyáig, melynek véleményezése során egyáltalán nem finomkodott, egyúttal arra is rámutatott, mi a legnagyobb probléma a modern játékiparral.

„Ha a mostani játékokat vesszük alapul, egyértelműen látszik, hogy lényegében visszatértünk a politikai korrektség kőkorszakába. Most néztem meg egy Dragon Age [The Veilguard] végigjátszást, és egészen felfoghatatlan, hogy mennyire infantilis és szörnyű az írás” – fogalmazott a Moon Studios CEO-ja. „Nem tudom, miért gondoljuk hirtelen, hogy ez így rendben van. Egy írónak az a dolga, hogy olyan dolgokról írjon, amik szívhez szólóak, érdekesek és igazak, hiszen csak így tudja bevonzani az embereket abba a világba, amit megteremtett. Ha ez a legjobb, amivel elő tud valaki állni, akkor eleve nem kellett volna írónak lennie” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy ez történik akkor, ha olyan amatőrök felelnek a szkriptért, akik nem mernek merész témákkal előállni és emberi oldalról közelíteni az íráshoz, felhasználva a személyes tapasztalatokat. Én a magam részéről csak egyetérteni tudok Thomas Mahler szavaival, mivel valóban a szövegkönyv a Dragon Age: The Veilguard (egyik) leggyengébb pontja, ami azért különösen szomorú, mert a BioWare-nek pont ezen a téren kellett volna igazán nagyot gurítania.