Az Xbox (és így a Microsoft) tavalyi évét leginkább a hosszú ideig készült Starfield, valamint a semmiből érkezett, ám annál nagyobbat durranó Hi-Fi Rush határozta meg, és bár mindegyik program remek szórakozást nyújtott, azért nem ez volt a cég legerősebb időszaka. Idén már valamivel jobb volt a helyzet, hiszen május 21-én jelent meg például a csodás látványt kínáló Senua's Saga: Hellblade 2, november 20-án pedig berobbant a nehéz körülmények között készült S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl – tudjuk, hogy a GSC Game World posztapokaliptikus lövöldéje nem first party cím, de mivel csak PC-re és Xbox Series konzolokra érhető el, így nem szerettük volna kihagyni a szórásból. Szintén a novemberi termést erősítette a kissé döcögősen indult, ám szerencsére hamar helyrepofozott Microsoft Flight Simulator 2024, az idei termés fejére pedig a december 9-én debütált Indiana Jones and the Great Circle tette fel a koronát, méghozzá nem is akármilyen formában. Mindezek után nehéz lehet elképzelni, de a 2025-ös esztendő még jobb terméssel kecsegtet, lássuk tehát azokat a belsős fejlesztésű produktumokat, melyekért érdemes lesz bekapcsolni a PC-t vagy az Xboxot.

xbox-game-studios.jpg

A kép forrása: Xbox.com

Avowed

Az Obsidian Entertainment belső nézetű szerepjátéka eredetileg idén látott volna napvilágot, ám a csapat végül úgy döntött, 2025. február 18-ra halasztja a megjelenést – kíváncsian várjuk, mennyire lesz kifizetődő ez a döntés, mivel olyan címek jelennek meg az említett a hónapban, mint a Monster Hunter Wilds, a Civilization 7, az Assassin’s Creed Shadows és a Kingdom Come: Deliverance 2. A Pillars of Eternity univerzumában játszódó RPG a Living Lands nevű, misztikummal átitatott szigetre kalauzol minket, ahol egy távoli ország küldötteként kell kinyomoznunk a vidéket sújtó járványról szóló pletykákat – egyelőre elég keveset tudni a sztoriról, és ez így is van rendjén. A programról már elég sok beszámoló született az elmúlt hónapok során, az újságírók véleménye alapján pedig a műfaj egy korrekt, ugyanakkor nem kiemelkedő vagy korszakalkotó darabjával állunk szemben, ami hosszú időre képes lesz lekötni a zsáner szerelmeseit, de senki sem fogja egy lapon említeni mondjuk a Skyrimmel, a The Witcher 3: Wild Hunttal vagy a Baldur’s Gate 3-mal. A produkcióról ITT írtunk bővebben.

DOOM: The Dark Ages

Már a 2016-os DOOM, valamint annak folytatása, az Eternal is megmutatta, miként kell modern köntösbe bújtatni egy klasszikust úgy, hogy annak megmaradjanak a legfőbb ismertetőjegyei, az előzményként funkcionáló DOOM: The Dark Ages azonban még közelebb hozza majd egymáshoz a múltat és a jelent. Az id Software jövőre érkező alkotásában ugyanis sokkalta szélesebb és tágabb arénák várják a rajongókat, mint a legutóbbi két felvonás esetében, így a Serious Sam-szériát, valamint a korai részeket idéző módon fogjuk tudni bedarálni a pokoli armadákat, méghozzá páratlan prezentáció (akcióban az id Tech motor legújabb verziója) és új játékszerek kíséretében. Ami az utóbbit illeti, leginkább a pajzs mondható igazán kiemelkedőnek, hiszen ennek segítségével nem csupán hárítani tudunk, de az ilyen-olyan lövedékeket is visszaküldhetjük vele a rusnya feladónak, nem mellesleg láncfűrészként is remekül megállja a helyét. Ha mindez esetleg nem lenne elég, még egy meglovagolható sárkányt és egy méretes mechát is kapunk, a szűntelen hentelés pedig legalább annyira szórakoztatónak tűnik, mint az elődök esetében, szóval egyelőre nem látunk olyan banánhéjat, amin esetleg elcsúszhatna a projekt.

South of Midnight

A tavalyi Xbox Games Showcase egyik nagy meglepetése volt a nem túl acélos We Happy Few-t is jegyző Compulsion Games új alkotása, az immár a Microsoft (és így az Xbox) figyelő tekintete alatt készülő South of Midnight, amely leginkább a Tim Burton stop-motion filmjeit idéző megvalósításával hívta fel magára a figyelmet. A játék sztorija szerint a hősnő, Hazel az édesanya felkutatására indul, miután egy 5-ös erősségű, mindent megváltoztató hurrikán elválasztotta őket egymástól. A főszereplő ugyanakkor kapott is valamit az őt ért veszteségért cserébe, megszerezte ugyanis a korábban szunnyadó Weaving képességet, amely lehetővé teszi a számára, hogy átformálja az univerzumot alkotó energiaszövetet. Mindebből látunk is egy kicsit az alant mellékelt kedvcsinálóban, amelyben többek között a harcrendszer és repüléssel (pontosabban siklással) tarkított platform-részek is bemutatásra kerülnek, miközben igyekszünk kereket oldani a Two-Toed Tom névre hallgató óriási aligátor elől – méghozzá egy beszélő harcsa útmutatása szerint, szürreális pillanatokban tehát biztosan nem szenvedünk majd hiányt. Maga a játékmenet eléggé standardnak mondható (nem pejoratív értelemben!), a látványvilág és a dizájn viszont bőven van annyira különleges, hogy érdemes legyen figyelemmel követni a fejlesztést. A South of Midnight valamikor 2025-ben fog megjelenni Xbox Series X/S-re és PC-re.

Fable

Ha szóba kerülnek a Microsoft (és így az Xbox) legfontosabb saját franchise-ai, akkor a Halo, a Gears of War és a Forza Horizon mellett hamar felmerülhet a Fable neve, a Lionhead Studios nevéhez köthető RPG-széria ugyanis valósággal egybeforrt a techóriás masináival, mostanra pedig milliók vesztek el Albion lenyűgöző világában. Bár a harmadik felvonás már messze nem lelt olyan felhőtlen fogadtatásra, mint az elődei, így is elég nagy feladat hárult az imént említett Forza Horizonért felelős Playground Games-re a készülő reboottal, melynek már az első előzetese is népharagba torkollott a főszereplő nem túl megnyerő külseje (amit amúgy szinte biztosan személyre szabhatunk) miatt. Jelenleg ugyan nem sokat tudni a készülő produkcióról, annyi azonban már biztos, hogy az előző trió művészi stílusát teljesen maga mögött hagyja az opusz, a humor viszont marad, szóval senkinek sem kell aggódnia amiatt, hogy esetleg kiveszik az eredeti címek DNS-ét. Az ismert bennfentes, Jez Corden egyébként nemrégiben azt mondta, a harcrendszer elég sok közös vonást mutat majd a méltán híres The Witcher 3: Wild Huntban látott szisztémával, ami szerintem ugyan messze állt attól, hogy tökéles legyen, de kellő finomhangolással bőven lehet rajta javítani – bízzunk benne, hogy ezt meg is teszik a szakik. Mivel a Playground Games már egy ideje nem kettő, hanem három stúdióval üzemel, jobb esetben jelentősen felgyorsulnak a Fable munkálatai, bár pontos megjelenési dátummal sajnos még így sem nagyon tudunk szolgálni.

Gears of War: E-Day

Mindenki legnagyobb meglepetésére nem Gears 6 néven mutatkozott be az Xbox egyik sarokkövének számító franchise legújabb felvonása, az Xbox Games Showcase során leleplezett Gears of War: E-Day ugyanis egy olyan előzménysztori lesz, ami Marcus Fenix és Dom Santiago karakterét állítja a fókuszba. A fejlesztést végző The Coalition két alkalmazottja szerint hangulat terén egészen a legelső felvonás kissé horrorisztikus atmoszférájáig kanyarodott vissza a csapat, ami annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy időrendi sorrendet nézve hőseink itt találkoznak majd először a Locust horda nem túl bizalomgerjesztő egyedeivel. Tovább növeli a nosztalgiát, hogy a jól ismert karaktereket megszólaltató John Dimaggio és Carlos Ferro is visszatért a fedélzetre, így akik ott voltak a legelső Gears of War megjelenésekor, azok egészen biztosan elmorzsolnak majd egy-két könnycseppet az Unreal Engine 5-nek hála parádésan festő TPS indításakor.

Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, remek évnek nézünk elébe Xbox fronton, szóval adja magát a kérdés: ti melyik játékot várjátok leginkább a felsorolásból?

A borítóképek forrása: TechRadar, GamesRadar