• Nincs idő meghalni lett a pandémia legsikeresebb filmje
  • Jól kezdett a Szellemirtók: Az örökség, a családok visszatértek a mozikba 

Megjöttek a friss hétvégi statisztikák a tengerentúlról. Az elmúlt napok két fontos eredménye, hogy a Nincs idő meghalni lett a pandémia legsikeresebb filmje, jelenleg pedig a Szellemirtók tartja lázban az amerikai közönséget.

mv5bmgfmn2zhzdctnduzzi00mjlmltgxmdytm2y1mty0otu4otu2xkeyxkfqcgdeqxvymjm5mju4ndmv1n.jpg(A kép forrása: IMDB)

Szellemirtók: Az örökség

Először 2016-ban tett kísérletet arra a Sony, hogy a nyolcvanas évek ikonikus filmszériáját, a Szellemirtókat feltámassza, az a próbálkozás azonban elbukott a pénztáraknál. Az eredeti szereplők visszatérésével kecsegtető friss epizód szerencsére szép bevételt produkált hétvégén. A számok tekintetében hasonlóképp teljesített a két produkció, az előző opusz 46 millió dollárt, Jason Reitman rendezése pedig 44 milliót hozott nyitóhétvégéjén. Fontos különbség ugyanakkor, hogy utóbbi járvány idején debütált, illetve 144 millió helyett csupán 75 millióból készült.

A nemzetközi bevételekkel együtt 60 millió dollárnál jár már Az örökség, a Hálaadás hosszú hétvégéjén pedig nem pusztán gyártási költségeit keresheti meg, hanem izmos profitot is termelhet a film. A jó szerepléshez azonban csütörtöktől a Disney friss animációs meséjét, az Encantot, Ridley Scott sztárokkal tűzdelt rendezését, A Gucci-házat és az új Kaptár adaptációt kell legyőznie. Erre megvan az esély: miután kiderült, hogy az oltások biztonságosak a gyerekek számára, láthatóan megjött az amerikai családok kedve a mozizáshoz – főleg amikor egy vérbeli amerikai filmklasszikus új epizódjáról van szó.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

Richard király

Noha az egyik legizgalmasabb életrajzi film, ami az elmúlt években készült, elég szerény eredményeket produkál eddig a Venus és Serena Williams apjáról szóló Richard király. Mindössze 5,7 millió fialt az elmúlt napokban, pedig a Warner Bros. 10 millió közeli eredményt várt. Az HBO Max bevételei valószínűleg ellensúlyozzák némileg a gyenge mozis szereplést, az 50 milliós gyártási költség, Will Smith 20 milliós bére, illetve a színésznek járó egyéb bónuszok tekintetében azonban elszomorító a Richard király szereplése. Valószínűleg a sport tematika érdekli kevésbé a közönséget, a nézői és kritikai értékelések ugyanis kifejezetten pozitívak, mi is szerettük a filmet.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

Apadó közönség

A régebben bemutatott darabok közül a Clifford, a nagy piros kutya készítői elégedettek lehetnek a mű 33 milliós összbevételével,

de a hétvége második legsikeresebb filmje az immár 336 milliónál járó Örökkévalók lett. A Marvel nem lehet maradéktalanul elégedett, egy szuperhősfilmtől magasabb bevételt várnak, ráadásul Chloé Zhao munkája nem is kapott jó visszajelzéseket.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

Már megkezdődtek a Dűne 2 előkészületei, amit az első rész elfogadható mértékű bevételei indokolnak. Globálisan 367 milliót gyűjtött eddig a film.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

Csúcsdöntés

A járványidőszak eddigi legsikeresebb hollywoodi filmje 721 millió dolláros bevételével a Halálos iramban 9 volt, a James Bond: Nincs idő meghalni azonban átvette a vezetést a hétvége során. 734 milliót gyűjtött eddig nemzetközi szinten az ikonikus kémszéria új felvonása.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

Független szcéna

Érdemes kiemelni, hogy Wes Anderson legújabb munkája elérte a 32 milliós bevételt, amivel alighanem elégedett az alkotók.

A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.