Idén lesz nyolc éve, hogy megjelent az első Assassin’s Creed játék, ennyi idő alatt pedig nagyon sok minden történt: a keresztes háborúk idejét bemutató Közel-Kelettől kezdve a reneszánsz Itálián át egészen az Újvilágig fontos helyek és korszakok egész sorát jártuk be, miközben a széria nagy lépésekben fejődött -- igaz, nem mindig előre. A tegnap felhozatal még egy résszel bővült, bemutatkozott ugyanis az Assassin’s Creed: Syndicate ennek alkalmából pedig álljon itt egy kis visszatekintés arról, honnan indult és mennyit változott a sorozat az évek során.
Megjegyzés: a cikkben csak az asztali konzolokra és PC-re is megjelent címekről lesz szó.
Assassin's Creed
A Ubisoft Montreal műhelyében készült játék 2007-ben mutatkozott be, mint a francia kiadó új szellemi tulajdona. A megjelenést nagy várakozás előzte meg, hiszen egy olyan játékvilágot kaptunk, amiben a DNS-ünkbe kódolt memóriákhoz hozzáférve egy virtuális valóságban átélhetjük a távoli múltat. A főszereplő egy bizonyos Desmond Miles, egy átlagosnak tűnő, de nagyra hivatott csapos, aki belecsöppent a templomosok és az assassinok közötti, több évszázados háborúba. Az ő emlékei között turkálva a harmadik keresztes háború, vagyis a 12. századba utazunk vissza, és Altaïr Ibn-La'Ahadot megtestesítve igyekszünk megállítani a templomosokat.
A játék három nagy területtel, az addig látottaknál jóval látványosabb, életszerűbb platformszekciókkal és érdekes küldetésekkel várta a játékosokat, és habár az ötletek ekkor még nem voltak kellőképpen kidolgozva, az nyilvánvaló volt, hogy valami egészen jó dologgal állunk szemben.
Assassin's Creed teszt - 79%
Assassin's Creed 2
Két évvel az első rész után, 2009-ben jelentkezett az Assassin's Creed folytatása. A központi alak ugyanaz a Desmond maradt, akit megismerhettünk, ám nem Altaïr kalandjait folytattunk, hanem ugorva egy nagyot az időben és térben, a reneszánsz Itália lett a helyszín, ahol Ezio Auditore da Firenze lépett színre. A sztorit a bosszúvágy fűti, miután a főszereplő családját a szeme láttára meggyilkolták, mindeközben pedig további részleteket tudhattunk meg az egész assassin-templomos párharcról, az Első Civilizáció rejtélyéről és a hatalmas erővel bíró ereklyékért vívott versenyről.
Az Assassin's Creed 2 minden szempontból jobb játék, mint az elődje, hiszen javult és jelentősen kiegészült a játékmenet, változatos, az önismétlést már jobban kerülő küldetéseket kaptunk és a főszereplő is sokkal szerethetőbb volt, mint az elődje. Nem véletlenül ez sokak kedvence.
Assassin's Creed 2 teszt - 92%
Assassin's Creed: Brotherhood
Mindösszesen egy év múltán, 2010-ben érkezett meg a sorozat következő része, mely folytatta a később Ezio-trilógiának nevezett történetet. Az események az AC2 fináléja után veszik fel a vonalat, amikor is újabb bosszúhadjáratra indul az immáron érettebb hősünk. A helyszín ezúttal Róma, a templomosok központja, a feladatunk pedig az, hogy egy olyan testvériséget hozzunk össze az ellenség otthonában, ami képes lehet azt megdönteni, nem mellesleg pedig vissza kell szerezniük a hatalmas pusztításra képes Éden Almáját, az Első Civilizáció egyik ereklyéjét.
Az Assassin's Creed: Brotherhood az előző rész alapjaira építkezve egy tovább csiszolt játékot hozott, ami többek között bemutatta nekünk a segítő bajtársakat, illetve a sorozat fennállásában először itt volt multiplayer mód is.
Assassin's Creed: Revelations
2011-ben intettünk búcsút Eziónak, de előtte még egy utolsó nagy kalandra indultunk. Miközben Desmond az előző játék eseményei után kómában fekszik, és igyekszik összerakni a tudatát az Animus belsejében, addig, az akkorra már bőven 50 év feletti, fénykorát már maga mögött hagyó Ezióval az Oszmán birodalom szívébe utazunk, hogy megtaláljuk Altaïr öt, gondosan elrejtett ereklyéit, amivel választ kaphatunk arra, mire hivatott az assassin rend.
Az Assassin's Creed: Revelations már magán hordozta az első intő jeleket arra, hogy az éves fejlesztés talán nem a legjobb ötlet, de a minőség még mindig megállta a helyét, a kielégítő, az addigi történteket felelevenítő lezárás, valamint a tovább javított multiplayer feledtette az aggodalmakat.
Assassin's Creed 3
A 2012-ben megjelent Assassin's Creed 3 fontos szerepet tölt be a sorozatban, hiszen ebben értük el az első játékban meglebegtetett világvége próféciához, és egyúttal le is zárul a Desmond-történet, mely négy játékon keresztül hömpölygött. Az új főszereplő ezúttal egy őslakos indián, Ratonhnhaké:ton, azaz Connor Kenway, aki az amerikai függetlenségi háború kellős közepébe csöppen, miközben -- akárcsak Ezio -- egy bosszúhadjáratot indított törzsének gyilkosa ellen. Eközben Desmond a jelenben a világvégét próbálja megakadályozni.
Az Assassin's Creed 3 a megjelenésekor több elmarasztaló értékelést kapott, ugyanis a múlt remek felvonásai után az Amerikába helyezett játék sokaknak csalódáskeltő volt. Hiába kaptunk számos érdekes lehetőséget, úgy mint vadászatot, erdei pályákat és hajózást, valamint óriási terepet és még szebb grafikát, a kihívás kimaradt illetve Connor sem nyerte el a tömegek tetszését.
Assassin's Creed 3 teszt - 92%
Assassin's Creed 3: Liberation
Az Assassin's Creed 3-mal egy időben megjelent (majd 2014-ben PC, Xbox 360 és PS3 platformra is befutott) a mellékhajtásként funkcionáló Assassin's Creed 3: Liberation, ami az amerikai függetlenségi háború kitörését megelőző éveket mutatja be a puskaporos hangulatú New Orleansban és a louisianai mocsárvidéken egy újabb szereplő, Aveline de Grandprének a szemszögéből (innentől kezdve nincs fix központi szereplő a jelenben), aki nem mellesleg a sorozat első női assassinja.
A játék, akárcsak az Assassin's Creed 3, nem aratott különösebben nagy sikereket, annak ellenére sem, hogy új játékelemek (álruhák, új fegyverek) mutattak be; ezen a ponton már nagyon is érezhető volt, hogy kezd kifáradni a sorozat, és világossá vált, hogy valami komoly változásra van szükség, ami felpezsdítheti az élményt.
Assassin's Creed 4: Black Flag
A várt nagy változást a 2013-as Assassin's Creed 4: Black Flag hozta el, ami folytatta az Assassin's Creed 3-ban megkezdett Kenway vonalat. A helyszín ezúttal a Karib-tenger térsége, a kalózkodás aranykorszaka, vagyis a 18. század, és ismét egy új arc mutatkozott be, a martalóc Edward Kenway (Connor Kenway nagyapja), akinek az égvilágon semmi köze nem volt az assassinok és templomosok csetepatéjához, hiszen csak annyit szeretett volna, hogy meggazdagodjon, ám mégis sikerült belekeveredett a dolgok sűrűjébe.
Az Black Flag a legkevésbé Assassin’s Creed játék a sorozatban, hiszen az oldalvonalra állította a nagy, templomos kontra assassin sztorit, a játékmenet pedig nagyrészt nem városokban zajlott, hanem a tengeren, hajózással, ami egyébként rettentően jól sikerült. Mindez azonban előnyére vált, a gyenge Assassin's Creed 3 után újra egy kiváló felvonást kaptunk.
Assassin's Creed Rogue
A Ubisoft 2014-ben két Assassin’s Creed játékkal is támadt, amik közül a kisebbik projekt a Rogue volt. Ebben pont került az AC3, a Liberation és a Black Flag eseményei során gyűrűző Kenway-saga végére, valamint az új főszereplő, Shay Cormac segítségével a templomosok oldaláról élhettük át a hajózásban gazdag kalandot a 18. századi Észak-Amerikában, és láthatjuk, hogyan veti meg a lábát ez a titkos csoport az Újvilágban.
Az Assassin's Creed Rogue tagadhatatlanul a Black Flag alapjaira építkezik, kisebb-nagyobb változtatások mellett ugyanazokat a hangokat üti meg, amiket egy évvel korábban már hallhattunk, miközben minimális új ötletekkel jelentkezik. Egyedül csak a történet mentette meg a teljes kudarctól, de így sincs mire büszkének lenni.
Assassin's Creed Unity
A tavalyi év másik Assassin’s Creed játék a Unity volt, mely az addigi legrészletesebb grafikával és technológiai megvalósításokkal tárta elénk a 18. századi Párizst, ahol Arno Dorian, az assassinok rend legújabb tagja vette fel küzdelmét a gaz templomosok ellen, és szinte természetesen módon, ismét a bosszú fűtötte az események sorát.
A tavalyi év nagyobb dobása, és egyúttal legnagyobb csalódási is az Assassin's Creed Unity nevéhez fűződik, ami azon túl, hogy megjelenésekor hemzsegett a hibáktól, egy kiherélt, lehetőségekben szegény és teljesen a sablont követő játék, amit mindenhol megérdemelten húztak le.
Assassin's Creed Chronicles
Eredetileg az Assassin's Creed Unity szezonbérletének keretében jelent volna meg az Assassin's Creed Chronicles, ám később a franciák kibővítették az ötletet. Most már egy trilógiát kapunk, ami három karaktert és három helyszínt mutat be, természetesen a történelem három különböző periódusában. A sorban az első játék a 16. századba helyezett China volt, melyben egy ismerős arc, Shao Jun esküdött bosszút azok ellen, akik elpusztították a helyi assassin rendet.
Az Assassin's Creed Chronicles - China eltér az eddig látottaktól, ebben ugyanis oldalnézetben és festményszerű tálalásban tárul elénk a játékvilág, ami csavar egy nagyot az eddig megszokott játékmechanizmusokon. Ha kíváncsi vagy, mindez hogyan sikerült, akkor a májusi Guruban megtalálod a tesztünket.
Assassin's Creed Syndicate
Itt tarunk most. A Ubisoft tegnap mutatta be a világnak a sorozat legújabb részét, ami a 19. századi Londonba kalauzol el minket, ahol a várost brutális bandák tartják rettegésben, miközben a háttérben a templomosok és assassinok vívják küzdelmüket. A főszereplő egy bizonyos Jacob Frey és nővére Evie, akik együtt igyekeznek igazságot szolgáltatni.
A játék eddigieknél is gyorsabb, akcióban bővelkedő játékmenet ígér. Egyrészt lesz egy átdolgozott harcrendszer, amiben kardozás helyet az ökleinkre kell hagyatkoznunk, másrészt pedig bemutatkozik a kampós kötél, amivel dinamikusabbá válik a tetőkön való ugrálás, arról már nem is beszélve, hogy a nagy, hét kerületre osztott város akár lovaskocsival is átszelhető.
Az Assassin's Creed Syndicate október 23-án jelenik meg Xbox One és PS4 konzolra, míg PC-re valamikor ősszel várható.
Szerinted melyik a legjobb Assassin's Creed játék? Várod a legújabb részt?
Az AC3-mal nekem személyesen nincs bajom, de azért jobban sikerült, mint a Unity.
Köszönjük!
A gyilkosságok felderítése, szintén jópofa volt
Ami hiányzott, és csak DLC-ben kapott helyet, a föld alatti kincskeresősdi.
Meg, hiányzott a modern világos szál, amit kaptunk az egy nulla volt.
A küldetések nagyjából olyanok voltak mint eddig, se rosszabb, se jobb.
Technikai problémám nekem nem volt PC-n. A Rouge-al több volt, többször küldetést nem tudtam megcsinálni bug-ok miatt.
Ellenben anno az AC III...jellegtelen főszereplő, és ott nekem voltak komoly technikai gondok, az egészet a kevés hajózás, és a kis farmunk dobta fel. Amúgy harmat gyenge lett, szerintem az AC III érdemelné meg a lehúzást. Csak valahogy manapság a Ubisoft játékokkal sokkal kritikusabb mindenki, A játékosok is, és a tesztelők is, és sokszor amit még az előző résznél elnézhető hiba volt most már olyan ordas nagy hibaként állítják be...mint például a Unity küldetései. A régebbi AC-kban se voltak változatosabbak. Nem mondom hogy ez jó, mert elég egysíkúak egy idő után, de ha emiatt (is) szar a Unity, akkor a korábbi részek is azok.
Persze azt is megértem a korábbi AC-knél nosztalgia faktor, aztán ami akkor még elment, annál ma már sokkal többet várnánk, ezért is lehet kritikusabban nézni a Untiy-t.