Februárban jelent meg Steamen az atelier mimina alkotása, amely itthon nem sok figyelmet kapott, de ha már így a nyár végére befutott a többi verzió is, megnéztük, mire képes a cicafülű lány, valamint kis barátja. Amit elsőre sikerült leszűrni a trailerekből: óriási rákok és egyéb lények mellett táncolnak különböző boszorkák, miközben színes gömbök repkednek hősnő, Annika felé, akinek ritmusra kell azokat kivédeni/hatástalanítani, miközben vannak normál mászkálós és gyűjtögetős részek. Nos, talán nem véletlenül maradt ki a játék az év eleji szórásból… de ne legyünk előítéletesek, inkább nézzük meg, mit tartogat ez a különleges kaland.  

Csak nem egy amnéziás hősnő?

Meglepő fordulat, mikor Annika a játék elején egy ismeretlen helyszínen, Spica szigetén tér magához, nem emlékezvén semmire, még a Giraffe néven bemutatkozó fiatalemberre sem, aki viszont szemmel láthatóan jól ismeri a cicafülű leányzót. Nem túl izgalmas nyitány, aminek a folytatása sem esik túlzásokba: Giraffe megmondja a tutit, miszerint van három dungeon, amit be kell járni ahhoz, hogy a bossokat legyőzve megszerezzük a mágikus erejű szilánkokat. Amikre persze szükségünk van. Így hát először a szellemekkel teli, misztikus helyszínnek indulunk neki, ahol aztán kiderül, hogy a játékmechanika sem túl izmos, kezdve Annika irányításától egészen a boss-harcokig.

Merthogy a leányzót dróton rángatják, finom mozgásra képtelen, ahogy eleinte úszni és ugrani sem tud, helyette viszont meggyógyul a mindenfelé elhelyezett kék kristályoknál, illetve a macska-madárijesztőknél menteni is képes. Az ellenséges szellemek buták és nem látnak három méternél távolabbra, így legalább könnyűszerrel el lehet őket kerülni. A főellenfél-harc meg koncepció szempontjából nem vészes, élesben viszont vicc. Annika kap egy varázsbotot, amivel a képernyő bal vagy jobb szélén érkező gömböket és csóvákat tudja hatástalanítani, természetesen ütemre és pontosan a kívánt cél eléréséhez, avagy így sebezhetjük ellenfelünket, aki egy idő után feladja a harcot, átadva ezzel az igényelt szilánkot.

Van valami varázslat

Elsőre ez az egész elég illúzióromboló, amin a szépen rajzolt, mangás átvezetők sem javítanak eleget, ráadásul az sem segít az összképen, hogy a Switch-verzió kimondottan csúnya a PC-s változathoz képest. Persze, valahol érthető, de a masina ennél a látványnál azért többre képes. Azon meg már csak jót nevettem, mikor az első szilánk megkaparintásával megszereztem az ugrás (!) képességét. Innentől az elvárásaim is minimumra álltak, a második dungeon és a vörösre főtt királyrák után pedig hálásan vettem tudomásul, hogy a leányzó végre nem fullad meg, ha vízbe esik, hanem, bár csak rövid ideig, de végre lehet vele rendesen úszni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Szóval kicsit bugyuta és infantilis, kezdetleges és esetlen az egész, de az elejétől van valami megfoghatatlan és bájos hangulata. Kezdve a világ felfedezésétől a főellenfeleken és az egyébként inkább újabb és újabb pályaszakasznak mondható dungeonökön át a ritmusjátékos szekciókig, amiknél a lengén öltözött boszik lejtenek táncot. A nyúlcsalád például kimondottan cuki, amikor a csemetéket kell begyűjteni, de bőven van ilyen összetevő a játékban, avagy mindig van miért szeretni. Kár, hogy mellette technikailag nem túl acélos, ráadásul sok sebből vérzik nemcsak a megvalósítás, de maga a koncepció is.

Azért ha gyerekjátékként tekintünk rá, összességében kedves és ötletes alkotás, még ha nem is teljesen erőszakmentes. A lurkók kevésbé lesznek vele kritikusak, élvezik majd a ritmusjátékot, a lehetőségeket és a szép rajzokat. Kár, hogy ebből azért jóval többet is ki lehetett volna hozni, elvégre a kalandjátékos és ritmusjátékos keveredés nem annyira mindennapos, amihez a sziget is kiváló alapot nyújthatott volna, csak egy-két (három) fokkal kidolgozottabb formában.