A körökre osztott stratégiai játékok sorát erősíti majd az új SpellForce, a Conquest of Eo alcímű előzmény. Egy kizárólag egyjátékos módot tartalmazó alkotásról van szó, mely időben a SpellForce 3 és az eredeti The Order of Dawn között játszódik, és a Mágusok Körének felemelkedését mutatja be a Heroes of Might and Magic-sorozatra emlékeztető játékmenettel. Fiatal mágusunk eltűnt mesterét próbálja felkutatni, miközben annak tornyát is újra kell építenie, a fokozatosan megnyíló világtérképen pedig a sorban elérhető fő-, illetve opcionális és procedurálisan generált, dinamikus mellékküldetéseket, eseményeket kell megoldania. A csatatereken a műfajtól megszokott módon fontos szerepet játszik a pozícionálás, az egységek speciális képességeinek elsütése. Bár a műfajváltás kissé szokatlan, a játék ígéretesnek tűnt, remélhetőleg nem kell sokat várnunk, hogy kipróbálhassuk.
Múltbéli háborúk
Kicsit kalandos úton jutottam csak el a Men of War 2 közel egy órás bemutatójára, a rohanás viszont túlzások nélkül megérte, a játék ugyanis az egyik legnagyobb jelenleg készülő RTS-nek ígérkezik, egyszerre a széria régi és új rajongói számára. A fejlesztést az eredeti fejlesztőcsapat, a Best Way Studios vezényli, a MoW 2 a 2009-es klasszikus első sorszámozott folytatása lesz, spinoff helyett, mely visszarepíti a játékosokat a második világháborúba. A programban változatlanul nagy szerepet tölt be a fedezékrendszer, a komplexebb harctéri taktika, a brutális nehézség, egységeink irányítását pedig manuálisan, TPS módban is átvehetjük. Ez az opció nem ruházza fel bónuszokkal az adott csapatot, a fegyverek sem lesznek hirtelen tűpontosak, azonban számos esetben lényegesen hasznosabbnak bizonyulhat egy-egy osztag megfelelő pozicionálása a rajtaütések, tüzérségi támadások tervezése során.
Az AI-t a készítők minden eddiginél brutálisabb formára fejlesztik, képes lesz minden olyan taktikát használni, amit a játékos. A kampányt végigjátszhatjuk öt fős kooperatív módban is, annyi megkötéssel, hogy minden játékosnak egy fix hadosztály-típust kell választania, és a siker érdekében mind a változatosság, mind a tökéletes együttműködés kulcsfontosságú. A megjelenés a jelenlegi tervek szerint jövőre esedékes, addig a rajongókkal közösen számos zárt playtestre is sor fog még kerülni.
Ha már stratégiák, a sorból nem maradhattak ki a magyarok sem, a THQ Nordic standján ugyanis egy félórás bemutatót tekinthettem meg a Kite Games készülődő The Valiant című játékából, mely egy, a keresztes háborúk árnyékában játszódó stratégia. Hősünk, Theoderich, egy kiábrándult kereszteslovag, kénytelen egykori bajtársa nyomába eredni, aki egy misztikus ereklye töredéke révén sötét terveket forral. A történetet kifejezetten olyan kalandfilmek inspirálták, mint például az Indiana Jones, míg a játékmenet le sem tagadhatná a Relic legutóbbi játékainak hatását. A küldetések középpontjában a csatáról csatára fejlődő, speciális képességekkel rendelkező, nevesített hősök állnak, őket egészítik ki a lényegesen gyengébb, feláldozható zsoldosok. Az építkezés minimális, a fókusz a stratégiai pontok elfoglalásán és megtartásán van, a kampány során nem egy alkalommal főellenfélharcokat is vívnunk kell. A látottak alapján kifejezetten szórakoztató és hiánypótló stratégiának ígérkezik.
A Plaion/Koch Media standján vehettük szemügyre a The Last Oricrut, egy soulslike elemekből építkező fantasy-sci-fi hibridet. Hősünk, hajója eredeti legénységének, “Original Crew”-jának utolsó tagja egy középkori, fantasy birodalomra emlékeztető bolygón reked, melyen két faj, a patkányszerű ratkinek és a kék bőrű, humanoid naboruk állnak hadban. Célunk elsősorban saját menekülésünk, ám a rengeteg választási lehetőség során tetszőlegesen avatkozhatunk majd be a két fél közötti küzdelembe, akár el is döntve azt az egyik fél oldalán, vagy akár békét kötve közöttük, közben rengeteg teljesen eltérő helyzetet, főellenfélharcot előidézve a 15-20 órás végigjátszás során. A próbálgatás közben lehetőségünk nyílt működésben látni az akár offline, osztott képernyővel játszható kooperatív módot is.
Horrorrajongók paradicsoma
Hogy horrorosabb vizekre evezzünk, a show egyik meglepetése és pozitív csalódása számomra az alig pár hónap múlva megjelenő The Chant volt, melyet eddig tévesen egy Until Dawn/The Dark Pictures Anthology jellegű akció-kalandjátéknak hittem, ám valójában leginkább a The Evil Withinnel mutatja a legtöbb rokon vonást. Vérbeli, fejlődési és crafting rendszerekkel ellátott túlélőhorrorról van szó, melynek főhőse, Jess, barátnője unszolására belép egy izolált szigeten működő, erősen szektaszerű new age gyógyító csoportba. Az első nagy rituáléja során azonban valami félremegy, az egyik tag bepánikol, megtöri a kört, a kántálással pedig véletlenül sikerül kaput nyitni egy fenyegető, kozmikus borzalmakkal teli dimenzió, a Ború (The Gloom) világába, melynek torz, kifacsart lakói a negatív érzelmeken, gyászon és keserűségen élősködnek. A prezentáció során közel fél órán át próbálgathattam a játék harmadik fejezetének egy részét, ami alapján nagyon ígéretes darabról van szó.
A Killer Klowns from Outer Space egy ideje pletykált játékadaptációja aszimmetrikus multiplayer horrorjáték lesz, néhány jelentős műfaji újítással. Hét emberi játékos küzdhet meg a pályákon a három idegen bohóccal, mindkét oldalon öt-öt, különböző fegyverekkel, képességekkel (a bohócok oldalán az egyedüli közös felszerelésként az emberrablásra alkalmas vattacukor fegyverrel) rendelkező kaszttal. A bohócok célja minden esetben az emberi túlélők elrablása vagy kiirtása. Minden egyes játék során a pályák alaprajza, és az azon található emberi NPC-k száma és aránya is eltér, a túlélők pedig lényegében a még rendelkezésre álló NPC-k felett vehetik át az irányítást, hogy megsemmisítsék az idegen hajó reaktorát.
A játék a film eredeti készítőinek jóváhagyásával és mentorálásával készül, a fejlesztők pedig már pedzegették, hogy később érkezhetnek olyan kiegészítések a játékhoz, amelyek az új kasztok, felszerelések, pályák mellett akár teljesen új idősíkba is átvihetik a bohócinváziót. A játékot nem véletlenül válogattam be a három legjobb, Gamescomon megtekintett alkotás közé, a látottak után nagyon várom a megjelenést.
Ez pedig még mindig nem minden a Gamescomos soromból, a következő részt hamarosan olvashatjátok.