Az elmúlt években óriási mértékben megszaporodtak a rengeteg tartalmat és felfedeznivalót kínáló nyílt világú videójátékok, holott rengetegszer bebizonyosodott, hogy a kevesebb néha több – szerintem leginkább a Ubisoftnak kellene megtanulnia ezt a leckét. Sokak nagy meglepetésére az Obsidian Entertainment (Star Wars: Knights of the Old Republic 2 – The Sith LordsNeverwinter Nights 2Fallout: New VegasAlpha ProtocolPillars of Eternity , The Outer Worlds) legújabb nagy dobása, a február 18-án érkező Avowed nem ezen a terepen kíván gyökeret ereszteni, egy óriási, korlátok nélküli világ helyett ugyanis egymástól jól elkülöníthető zónákban kell majd felgöngyölítenünk a sztorit – persze ezeken a zónákon belül azért relatíve szabadon garázdálkodhatunk. 

Tekintve, hogy a sokszor bizonyított stúdió 2018 óta már a Microsoft esernyője alá tartozik, vélhetően nem a pénz jelentette a problémát, ebből adódóan pedig felmerülhet a kérdés, hogy miért nem szállt fel a csapat az open world vonatra, miközben egymásnak adják a kilincset a nyílt világú szerepjátékok és akció-RPG-k. Nos, az Obsidian végre tiszta vizet öntött a pohárba ezzel kapcsolatban, a cég három fejlesztője, Berto Ritger, Carrie Patel és Kate Dollarhyde ugyanis az Xbox Wire-nak adott interjúban értekezett arról, miért döntöttek a „darabolás” mellett.

„A nyílt világú játékokban nagyon nehéz a tempó meghatározása, hiszen sosem tudhatod, hogy a játékos hol van és mit csinál éppen – ecsetelte Kate Dollarhyde, az Avowed narratív dizájnere. „Az egymást követő zónák azonban lehetővé teszik, hogy tudjuk, honnan, milyen eseményeket követően érkezett az illető. Azt persze lehetetlenség meghatározni, hogy milyen mellékküldetéseket csinált meg valaki, de a központi élmény nagyon is behatárolható” – tette hozzá, szavaival pedig a régiókért felelős Berto Ritger is egyetértett. A rendezői szándék áll tehát annak hátterében, hogy az Avowed nem egy teljes szabadságot kínáló RPG-ként kerül fel a polcokra, aminek szerintem örülhetnek a stúdió kedvelői, hiszen az Obsidian mindig is a remekbaszabott történeteitől és a fantasztikus dialógusairól volt ismert, szóval kár lett volna felhígítani az élményt.

A borítóképek forrása: Eurogamer, Xbox Wire