Az Nvidia mostanában nagyon belehúzott. Először a CES-en villantottak saját játékstream-technológiát, majd a következő hardvergeneráció valós idejű arcfeldolgozásával sokkolták a közönséget. Most pedig ismét letarolták a videojáték-világot, hisz sokat kritizált PhysX-rendszerük segítségével megoldották a játékipar gordiuszi csomóját: először szimulálták teljesen valósághűen a víz viselkedését.
A lent látható videót a cég GeForce GTX 580-as videokártyáján rögzítették, és jó lenne még valami okosat írni róla, de igazából nehéz szóhoz jutni a felvételek után. Csak annyit tudunk hozzátenni, hogy ha ilyen lesz a jövő, bátran állunk elébe! A bemutató három részes, érdemes párnát tenni az állunk alá.
Személyeskedést meg töröltem, intézzétek el privátban. És ez mindenkire vonatkozik!
Őszintén szólva én a next-gen-től ezt várom leginkább. Ha hoznák azt, amit az előző generáció, 1080p-ben, normális textúrákkal, csak valami igazán jó fizikával, már elégedett lennék.
Az Ageia tipikus "Ezt nézzétek, ilyet is lehet! Csak nem így..." vállalat volt. A buta politikát pedig folytatta az nVidia, csak ő folyamatosan tudja alá tömni a pénzt.
Személyeskedést meg töröltem, intézzétek el privátban. És ez mindenkire vonatkozik!
Egy autó egyes játékokban nélkülözhetetlen, olyasmi, ami a elengedhetetlen, de ami fontosabb, össze lehet rakni 8 pixelből, vagy 3 millió poligonból is. Víz volt eddig is, működött.
csak még tökéletesíteni kéne MÉG EZT IS
és akkor jó lesz
Persze... Mondjuk már inkább úgy, hogy finomították. Ilyen brutális fizikai módszerrel egyébként sem nagy dolog megvalósítani. Láttuk már legalább hatvanszor. A felületi feszültség és hasonlók tényleg jó dolgok, de eddig is a részecskék szimulálásának erőforrásigénye volt a probléma így senki nem foglalkozott ezzel. Nyilván ez után sem fognak, mert egy játékban elképzelhetetlen.
Az nVidia mindig jól ki tudta használni az ilyen gimmick-eket, kár, hogy eddig sehova sem jutott vele, ahogy magával a PhysX-el sem.
És zöld kártyám van, amit szeretek, mielőtt lefanboyoznának.
Persze... Mondjuk már inkább úgy, hogy finomították. Ilyen brutális fizikai módszerrel egyébként sem nagy dolog megvalósítani. Láttuk már legalább hatvanszor. A felületi feszültség és hasonlók tényleg jó dolgok, de eddig is a részecskék szimulálásának erőforrásigénye volt a probléma így senki nem foglalkozott ezzel. Nyilván ez után sem fognak, mert egy játékban elképzelhetetlen.
Az nVidia mindig jól ki tudta használni az ilyen gimmick-eket, kár, hogy eddig sehova sem jutott vele, ahogy magával a PhysX-el sem.
PhysX-ről (nem pedig "pisix") nem kívánnék vitázni bizonyos dolgokban egyetértek. Felesleges ezen fennakadni, akik grafikára hajtanak nyilván a pénz nem számít.
A játékokban a vizek rendszerint nagyobb méretűek, és a részecskék méretének megnövelésével pont nem érnének el élethűbb vizet, sőt! Egy far cry szerű jungelben csörgedező patak egy közeli képére még épp elég lenne ez az erő, de ha elnézel messzebbre akkor ott lesznek a fák, az atmoszféra, a tereptágyak, a patak további 10-15 métere, és ha belezuhan a közelében fejbelőtt katona akkor biza ott sem lehet egyszerűsíteni mert elveszti az élethűségét amin most sokan pislognak.
Ez egy sima mókusvakítás mint a pisix összessége.. egy zárt platform amit a fejlesztők pénzelésével és a vásárlók hülyítésével tartanak életben. Az egész egy szabvány amit a konkurencia akadályozására tartanak működésben. Vannak ingyenes és jobban megalkotott fizikai motorok a pisixnél, csak azok mellé nem jár extra $ a fejlesztőknek!
Még mielőtt nekemesnek az NV vérfanboyok feltenném a kérdést hogy 3 vga-t akartok a gépetekbe állandóan a 7xx-8xxes szériából is egy játékhoz? Mert egy 580as erre képes egy pocsolyával akkor kell majd egy másik a többi fizikához, egy 3. meg a tényleges textúrázáshoz és a wireframe modellek kezeléséhez... ;) Álleejtés... persze...