A rövidke, valós időben renderelt jelenetben egy tündér szerepel az őt körülvevő varázserdőben, és minden ma ismert grafikus technikát felhasznál a meggyőző látvány elérése érdekében. A technikai részletekkel most nem untatunk benneteket (azokról a hivatalos oldalon is lehet tájékozódni), de a hivatalos gépigényt azért megosztjuk, csak hogy tudjátok, mekkora vas kell a tündéri kis demónak.
- GPU: GTX 670 vagy 680 (GTX 670 SLI, GTX 680 SLI, vagy GTX 690 ajánlott az Ultra fokozathoz).
- CPU: kétmagos processzor 2,5 GHz-en, vagy jobb.
- Memória: 4 GB RAM.
- Merevlemez kapacitás: 2 GB minimum.
- Operációs rendszer: Windows 7 vagy Windows Vista.
Ha nincs meg a megfelelő hardverkövetelmény, akkor az alant beillesztett videóban lehet gyönyörködni. Érdekes egyébként, de a demó fantasy témája a GeForce FX korszakból köszön vissza, az akkori Dawn techdemó még a DirecX 9.0-t prezentálta, mint a jövő útját.
A techdemó letölthető a hivatalos oldalról és a PC Guru Online szerveréről.
De ennél sokkal továbbmegyek: Képzeljünk el, egy háborús fps-t. De ne 64v64 emberrel, hanem ennek legalább az ezerszeresével. Persze a környezet rombolható, nem csak az épületek dőlnek össze, de a talajban is keletkeznek kráterek... stb, persze mindezt úgy, hogy a törmelék nem törlődik. Persze ez még mind semmi, legyünk reálisak, az épületekben/talajban lévő vízcsövek amelyek eltörnek, ontják magukból a vizet, a por/föld/törmelék ennek egy részét persze magába szívja sarat...stb képezve. Emellett még ott kell lennie a szálló porfelhőnek, füstnek és a tűznek is, mely adott esetben párologtatja a kifolyt folyadékokat (ezzel gőzt képezve) vagy épp ellenkezőleg épp eloltódik ezek miatt. Rakjunk hozzá még egy kis elektromosságot is, az esetlegesen vízbe lógó szakadt kábelek miatt... Mindezt valós időben!(és akkor még mennyi mindent nem említettem)
Egyszóval, van még hová fejlődni, csak nem látvány, hanem sokkal inkább fizika terén. Csak ehhez, egyelőre nem rendelkezünk a megfelelő technológiával, se ahhoz, hogy egy ilyen szintű enginet megcsináljunk, sem pedig ahhoz, hogy futtassunk. Azt nem tudom, hogy az ún. szuperszámítógépek (a japán Fujitsu által fejlesztett hibrid másodpercenként 186 billió művelet elvégzésére képes. 186 teraflopos gyakorlati teljesítménnyel rendelkezik) képesek lennének-e megbirkózni egy ilyen feladattal, de otthoni pc (márpedig arra fejlesztenek) még nagyon sokáig nem...
Bár még a vasat jó darabig izzítani kell. Vegyünk például egy Sandbox járékot: a távolabbi textúrák alacsonyak, a viszonylag közeli nagyobb és csak a közeli éles. Emellett valószínűleg ahogy a technika engedi a felbontásuk is nőni fog, mert azért ha manapság megnézel mondjuk egy füves mezőt elég rendesen látszik a talajon, hogy az nem valódi. Meg ha füves puszta még mindig 2D-s a fű és nem minden egyes szálra külön fizika hat.
http://img26.imageshack.us/img26/1843/dawn642012072416194923.jpg
http://noob.hu/2012/07/24/Dawn64_2012-07-24_16-20-59-56.jpg
http://noob.hu/2012/07/24/Dawn64_2012-07-24_16-21-36-95.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120724/Dawn64_2012-07-24_16-22-37-14_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
de azért a 28-31 FPS így is megvan!
Ez nem azon múlik, hogy konzol vagy PC. A fejlesztők sara.
Thomasfrill: Ez egy technológiai demó, a látvány másodlagos, a feature-ökön van a hangsúly, melyek így is lélegzetelállítóak. A haj például valós időben még sosem nézett ki így és egy darabig nem is fog.