A PlayStation 4 bejelentésekor a Quantic Dream alapítója, David Cage, a zseniális színész, Max von Sydow arcának digitális másával prezentálta, mit tud majd a Sony új konzolja. Bár februárban azt hittük, egy ideig nem látunk fejlettebb arcmodellező eljárást, az Nvidia a tegnapi, Kaliforniában tartott GPU Technology Conference-en leplezte le saját, Face Worksnek keresztelt eljárását. A Face Works lényege, hogy szupermód részletes karaktermodelleket alkothatunk vele, melyek akár bennünket is helyettesíthetnek egy-egy online konferencián, vagy akár filmekben.

A Dél-kaliforniai Egyetem tudományos intézete által kifejlesztett, Light Stage arcfelismerő technológia a miliméter tizedrészének feldolgozására és digitalizálására képes egyetlen fénykép alapján, azaz csak egy fotó kell az alanyról, hogy nem sokkal később már mint 3D-s, valós időben renderelt avatar jelenjen meg a monitoron. Mindemellett a Light Stage a mimikát is rögzíti, hasonlóan a 2011-ben megjelent L.A. Noire című játékban látott megoldáshoz. Az Nvidia az egyetem mérnökeivel szoros együttműködésben elérte, hogy a 32 GB-os adathalmazokat 400 MB-ra tömörítsék, így egy szem GTX Titan videokártya is elbír a cirka 2 tflops teljesítményt követelő programmal -- ennek fele egyébként csak a VGA-ra ró terhet, szóval el lehet képzelni, milyen konfigurációra van szükség ahhoz, hogy ne csak egy arc, de mondjuk egy komplett karakter is mozogjon a képernyőn.

A Face Works nagyon impresszív fejlesztés, mely messze megelőzi a korát, jelenleg azonban esély sincs rá, hogy ilyen részletes karaktermodellekkel találkozzunk a videojátékokban. Az Nividia sem szórakoztatás céljából javasolja az eljárást, hanem prezentációs célokra, a videóban például Abraham Lincoln digitális felélesztésének gondolatával játszik el a bemutatót tartó Jen-Hsun Huang. Ugyanakkor a játékok is képesek megközelíteni ezt a szintet, ha jól körülhatárolt környezetet számolnak csak ki -- jó példa erre a fent már emlegetett Quantic Dream PS3-ra érkező Beyond: Two Souls című játéka.