A PlayStation 4 bejelentésekor a Quantic Dream alapítója, David Cage, a zseniális színész, Max von Sydow arcának digitális másával prezentálta, mit tud majd a Sony új konzolja. Bár februárban azt hittük, egy ideig nem látunk fejlettebb arcmodellező eljárást, az Nvidia a tegnapi, Kaliforniában tartott GPU Technology Conference-en leplezte le saját, Face Worksnek keresztelt eljárását. A Face Works lényege, hogy szupermód részletes karaktermodelleket alkothatunk vele, melyek akár bennünket is helyettesíthetnek egy-egy online konferencián, vagy akár filmekben.
A Dél-kaliforniai Egyetem tudományos intézete által kifejlesztett, Light Stage arcfelismerő technológia a miliméter tizedrészének feldolgozására és digitalizálására képes egyetlen fénykép alapján, azaz csak egy fotó kell az alanyról, hogy nem sokkal később már mint 3D-s, valós időben renderelt avatar jelenjen meg a monitoron. Mindemellett a Light Stage a mimikát is rögzíti, hasonlóan a 2011-ben megjelent L.A. Noire című játékban látott megoldáshoz. Az Nvidia az egyetem mérnökeivel szoros együttműködésben elérte, hogy a 32 GB-os adathalmazokat 400 MB-ra tömörítsék, így egy szem GTX Titan videokártya is elbír a cirka 2 tflops teljesítményt követelő programmal -- ennek fele egyébként csak a VGA-ra ró terhet, szóval el lehet képzelni, milyen konfigurációra van szükség ahhoz, hogy ne csak egy arc, de mondjuk egy komplett karakter is mozogjon a képernyőn.
A Face Works nagyon impresszív fejlesztés, mely messze megelőzi a korát, jelenleg azonban esély sincs rá, hogy ilyen részletes karaktermodellekkel találkozzunk a videojátékokban. Az Nividia sem szórakoztatás céljából javasolja az eljárást, hanem prezentációs célokra, a videóban például Abraham Lincoln digitális felélesztésének gondolatával játszik el a bemutatót tartó Jen-Hsun Huang. Ugyanakkor a játékok is képesek megközelíteni ezt a szintet, ha jól körülhatárolt környezetet számolnak csak ki -- jó példa erre a fent már emlegetett Quantic Dream PS3-ra érkező Beyond: Two Souls című játéka.
amúgy egy történetre kihegyezett játékban meg nem fognak a szereplők Zoolanderes Blue Steele-t produkálni,fából készült arcok meg így 2012-13ban már nem nagyon vannak,az hogy 3d fejnek látható érzelmei vannak már a Fallout1-2-ben se volt nagy cucc
Na jó, lehet, hogy kicsit túloztam mert abban tényleg igazad van, hogy a részecske effektek és a bevilágítás még messze vannak attól, de a környezet kidolgozáttsága már szerintem eléri azt a szintet néhány játékban. És szerintem pont ezekre fognak rámenni a következő generációban (por, füst, stb, haj, ruha,, folyadékok, gázok, ray tracing, stb)
(Lehet, hogy ez már kezd kicsit offba elmenni, bocsánat.)
Mimikai szempontból pedig nagyon kevés az L.A. Noire-hoz képest. Látszik, hogy egy még egy technikailag kiforratlan technológia is mennyire le tud verni valamit, ami nem új, csak szépen fel van díszítve.
Az meg pláne, hogy ez 2 éves, és szintén ezt a szintet hozza.
Nem tudom, miért van ez úgy beállítva, mintha megváltották volna a világot.
amúgy egy történetre kihegyezett játékban meg nem fognak a szereplők Zoolanderes Blue Steele-t produkálni,fából készült arcok meg így 2012-13ban már nem nagyon vannak,az hogy 3d fejnek látható érzelmei vannak már a Fallout1-2-ben se volt nagy cucc
@rodman6: például én! Egy történetre kihegyezett játékban nagyon sokat hozzá tud tenni. A történetbe is könnyebb beleélni magad ha nem csak egy fából készült arcot nézel. A videós átvezetőknek valóban megvan azaz előnyük, hogy hihetetlen jól nézhetnek ki (a PoP trilógia videói mai napig a kedvenceim közt vannak)minimális erőforrással, de elveszik belőlük az interaktivitás, nem lehet nézelődni jobbra-balra, vagy csak simán elsétálni/pofán lőni a beszélőt, és néha kicsit illúzió romboló is tud lenni, hogy a játékbeli szereplők és a videóban lévők kinézete között óriási különbség van.
most erre mondjátok hogy élethű és nem lehet feljebb menni, de 5 év múlva ez lesz már jóformán az alap eljárás, és az akkori újdonságokat nézzük majd élethűnek, ezt pedig műanyagnak.
Kell hozzá pár év mire ezt felfogja az ember, de nem olyan nehéz ha felhívják rá a figyelmet mások. ;)
szép lassan beköszönt majd az az idő amikor nem kell másfél évente gépet cserélni,ezt szerintem már a harvergyártók is láthatják,nem hiába van az hogy /most csak mondok egy számot/ az előző generációs kártyában 3 millió tranzisztor meg tökömtudja mi volt a mostaniban meg már 15 millió van mégis csak ilyen 20-30%al nagyobb a teljesítmény
mondjuk valószínűleg hülyeséget beszélek nem vagyok egy nagy hardveres arc :D
én nagyon remélem hogy nem fogják már sokáig húzni ezeket a technikai újításokat,nekem anno az első cryenginel készült prophet arca is baromira valóságosnak tűnt,de hát ha már nem tudnak mit kitalálni akkor azzal jönnek hogy "realtime arc pehelyszőrzet emuláció" ez meg már igencsak nevetséges lenne :D