A BELSŐ KOMPONENSEK
Magát a gépet egyelőre még nem láthattuk, de a belsejéről már egy egészen pontos képet kaptunk. A Sony megerősítette a korábbi szivárgásokat, s valóban egy nyolcmagos AMD Jaguar x86-os processzor lesz a gép központi egysége, ami mellett egy szintén AMD gyártmányú, 18 feldolgozó egységet tartalmazó, 1,846 teraflops teljesítményre képes AMD Radeon alapú GPU-t, illetve 8 GB szupergyors GDDR5-ös, 176 GB/s sebességet tudó memóriamodult kapunk.
Ezen felül a gép továbbra is egy Blu-ray olvasón keresztül ismeri fel a játékokat (a használt programokat nem gátolja), van 802.11n-es wifi adaptere, Ethernet csatlakozója, USB 3.0-, HDMI- és AV portja, támogatja a Bluetooth 2.1-t, illetve van valamekkora belső merevlemeze, ám erről pontos adatot nem közölt a cég.
A belső komponensek tekintetében a legérdekesebb az, hogy a PlayStation 4 tartalmaz egy külön, dedikált chipet, ami letöltés közben azonnal feldolgozza a játékunkat, lehetővé téve ezzel azt, hogy azonnal elkezdjünk játszani az adott programmal. Ezt túlságosan jól azonban még nem részletezte a Sony így nem tudjuk, mi történik akkor, ha lelassul a letöltési sebesség, vagy megszakad a kapcsolat, de mindenképpen jó ötletnek hangzik. Ugyancsak ez a chip szolgál arra, hogy a demókat, foltokat a háttérben letöltsük, akár a gép kikapcsolt állapotában is.
A PERIFÉRIÁK
A DualShock-széria mégsem szűnik meg, csak átalakul, jön ugyanis a DualShock 4, ami pontosan ugyanazokat a funkciókat tartalmazza, mint amikről a korábbi pletykák szóltak. A periférián így tényleg találunk egy beépített érintésérzékeny kijelzőt, az alján van egy port egy headset számára (kapunk egyet a gép mellé), az elején lévő lámpa pedig a felfrissített, immáron két kamerát is tartalmazó PlayStation Eye-jal működik együtt mozgásérzékelős lehetőségeket biztosítva, mellesleg pedig ez a sáv különböző fényekkel figyelmeztet arra, hogy mennyi szufla maradt a kontrollerben, amit aztán a konzol készenléti állapotában is feltölthetünk.
A Share gomb is igaz volt: ez tényleg arra képes, hogy a Ustreamen keresztül vagy egyenesen a Facebookra küldve megoszthassuk a barátainkkal, hogy éppen mivel játszunk. Erről egy külön hardverelem gondoskodik majd, melynek csak az a feladata, hogy tömörítse és feltöltve a videoanyagokat, levéve ezt a terhet a központi egységről, ami nekünk, játékosoknak azt jelenti, hogy teljesítménycsökkentést nem fogunk észrevenni.
A PlayStation Eye mellesleg a négy beépített mikrofonjával és a két nagyfelbontású kamerájával (1280x800) kiváló lesz videochatelésre, de arra is alkalmas, hogy az arcunkat felismerve automatikusan bejelentkeztessen miket a PSN-re, illetve minden gond nélkül kezelni tudja a Move perifériát.
A konzol fő kiegészítő masinája a PlayStation Vita, első sorban a remote play opciónak köszönhetően, ami a Wii U-ban már látott lehetőség Sony megfelelője, de ezen kívül okostelefonokkal és táblagépekkel is együttműködik a PlayStation 4 a közösségi funkciók terén.
A JÁTÉKOK
Az már most biztos, hogy játékokból nem lesz hiány, ugyanis minden elképzelhető kiadó és stúdió támogatni fogja a játékaival az új konzolt, ezek közül pedig a legfontosabb hír pedig minden bizonnyal az, hogy a Blizzard bejelentette: PlayStation 4-re (és PlayStation 3-ra) meg fog jelenni a Diablo III, s ez még csak a partneri kapcsolat első játéka! A nagy hírt közlő Chris Metzen elmondása szerint a játék PS3-on már remekül működik (osztott képernyővel is), a konkrétumokra azonban még várnunk kell pár hónapot -- a formális bemutatóra csak a márciusban esedékes PAX Easten kerül majd sor.
A Sucker Punch bejelentette az inFAMOUS-széria következő, PlayStation 4-exkluzív részét. A Second Son alcímmel ellátott epizódban a látottak alapján már nem Cole lesz a főszereplő, s a helyszín is megváltozik, mégpedig egy kicsit a jövőbe utazunk, ahol a rendőrség folyamatos nyomás alatt tartja a népet, s figyelik minden mozdulatukat-- természetesen ez nem mehet tovább, hősünkkel (Cole testvérével talán) pedig várhatón ennek a zsarnoki hatalomnak a megtörésén fogunk dolgozni.
A Guerrilla Games bemutatta a Killzone: Shadow Fallt, melyben Vektra egyszerűen gyönyörű, vibráló világát láthatjuk, ami sajnos nem sokáig marad paradicsomi. A két szemben álló, egymástól egy óriási fallal elválasztott frakció között véres összecsapás robban ki, melynek közepében nekünk is helyt kell állnunk. Természetesen ez is PlayStation 4-exkuzív.
A már ismert játékok közül a Destiny PlayStation 4-re is meg fog jelenni, mégpedig exkluzív extra tartalmakkal; a Ubisoft megerősítette, hogy a tavaly bemutatott Watch Dogs az új konzolra is ellátogat (alant videó), sőt leginkább ezen fog tündökölni; a Square Enix biztosított minket arról, hogy az új üdvöskén is jelen lesz a Final Fantasy (az új programot az E3-on mutatják be) és a Luminous Engine; Jonathan Blow PlayStation 4-re is elhozza új játékát, a The Witnesst; az Unreal Engine 4 puszipajtás a konzollal; a Just Add Water (Oddworld-széria) valami új játékot készít a platformra, illetve a Quantic Dream is az új játékán dolgozik már, melyhez egy vadonatúj technológiát fognak használni.
A Capcom bejelentette az új, Panta Rhei kódnevű grafikusmotorját, mellyel kapcsolatosan le is lepleztek egy új játékot. Ez az egyedi IP-re épülő, akcióra kihegyezett fantasyprogram lesz, Deep Down néven.
Új játék még a Japan Studio berkeiben készülő Knack, melyben az emberiség és a goblinok közötti háborúban veszünk majd részt. Játékosokként a címszereplőt testesítjük meg, akivel alakot váltva, zúzva és törve tudunk majd érvényesülni a csatatéren.
Az utolsó új játék az ismertetett felhozatalban az Evolution Studios több éve tervezgetett, csapatmunkára épülő autósjátéka, DriveClub. Ezzel már közel kilenc évvel ezelőtt elkezdtek foglalkozni, de csak most jutottak oda, hogy megvalósíthassák az álmukat, ám egyelőre még sok mindent nem árultak el a projektről.
A PLAYSTATION CLOUD
Azok, akik szeretik a régi játékaikat, nem kell lemondaniuk róluk -- legalábbis egy részükről. A konferencián bejelentésre került a PlayStation Cloud szolgáltatás, amivel a PlayStation 1-re, a PlayStation 2-re illetve a PlayStation 3-ra megjelent játékokat streamelhetjük a konzolunkra a Gaikai segítségével. A cél az, hogy minden programot elérjünk a felhőből, ám egyelőre még példákat sem kaptunk arra vonatkozóan, hogy mik jelennek majd meg első körben, ráadásul a rendszer csak fokozatosan fog elindulni, így türelemmel kell lennünk.
A Sony egyelőre nem árulta el, hogy mennyibe fog kerülni a konzol, illetve nem kaptunk felvilágosítást arról, hogy az egyes régiókban mikor fog megjelenni a gép, valamint a PSN-ről is vannak még kérdéseink a friss pletykákat követően (fizetős lesz a PSN?), de ezekre a részletekre várhatóan már nem kell sokat várnunk, hiszen jön az E3, ahol minden kiderül.
Ahogy azt lenincat is mondta előbbi híreknél, a gép erejét szemlélteti a Deep Down
Hogy miért?:Ez egy konzol, fix hardver, ki tudják hozni belőle a maximumot, természetes, hogy a PC elhagyja 1-2 év után.Sokan mondják, hogy a konzol visszatartja a fejlődést, én nem hiszem, nézzétek meg pl a BF3-at, ez csak 1 példa, melyiken szebb?Melyiken vannak jobban kiaknázva a játékmotor adta lehetőségek?Naná, hogy PC-n.
A másik dolog a next-gennel kapcsolatban, ne PC-hez hasonlítsuk szerintem, hanem nézzük meg mit tud a jelenlegi gen, sok játék szemet kápráztató(nekem legalább is és főleg az exkluzívokra gondolok) még ha csak 30fps-el is futnak, egy 2005-2006-ban publikált hardveren
Namost ha tanulmányozzuk mi ketyereg a PS4-alatt, szerintem, nem kell attól tartani, hogy nem hozza a várt fejlődéseket.
Azért kíváncsi vagyok magára a gépre, milyen dizájnt hoztak össze, remélem nem azok tervezték akik a PS3 SuperSlimet is faragták
http://www.joystiq.com/2013/02/20/ps4-allows-playing-games-as-theyre-downloading/
"PlayStation 4 tartalmaz egy külön, dedikált chipet, ami letöltés közben azonnal feldolgozza a játékunkat, lehetővé téve ezzel azt, hogy azonnal elkezdjünk játszani az adott programmal."
Ez így ebben a formában hülyeség, ugyanis arról van szó, hogy amint megvesszük online a játékot, úgy amíg le nem töltöttük a gépre addig játszhatunk a játékkal a FELHŐBEN. Aki nem tudja mit jelent a felhő fogalma, annak nagyjából leírom: A felhő, egy távoli rendszer (számítógép) ami a gépünk HELYETT futtatja a játékot, és számol ki mindent, és csak a kész képkockát küldi hálózaton a gépünkre.
Magyarul amíg le nem töltöttük a játékot, addig nem a mi gépünkön fog futni (ill nem a ps4-en) hanem a felhőben, és mi csak a kész képet kapjuk meg, és amint letöltődött, akkor tud indulni a ps4-ünkről, úgy hogy akkor már a ps erőforrásait használja. De a mentések megmaradnak így nem veszik el minden. Idézet a Prohardver-ről:
"A Sony persze az extrákra is gondol, így a Gaikai felhős szolgáltatását aktívan használják. Ennek megfelelően a játékok az online vásárlás után azonnal játszhatók lesznek, vagyis nem kell megvárni a letöltést. Persze amint a masina merevlemezére került a program, máris át lehet váltani a dedikált hardverre. Ebben az a jó, hogy a mentések nem vesznek el, így ott lehet folytatni, ahol a felhőben abbahagyta a játékos."
Szóval ha van is speciális chip a gépben, akkor biztos, hogy nem arra van, hogy letöltés közben már futtassa is a játékot a DEDIKÁLT (saját ps-ünk erőforrását) használva. Ja és ebből az adódik, hogy amíg nincs letöltve a játék addig -valószínűleg- nem is lesz olyan jó a képminőség mivel csak a felhőben fut.
És most hogy korábban jön a ps mint az xbox tán visszanyeri a trónját ami megilleti. Grafikailag meg lehet hogy 1-2 legjobb esetben 3 évig tartani tudja azt a színvonalat amire most mondjuk hogy hu b+. De később esetleg már nem.És?Konzolnak nem arról kell szólnia hogy retinaszaggatóan kell éveken át kinézni. Ha nem hogy egyedi játékokkal játszhassunk ami esetleg pc-re nem illik. pl ugrabugra platform,japán játékok tejcsárdás női szereplőkkel stb.
Meg ugye Destiny is izgat. Habár igazi fps és elég fura azt tolni egy konzolon...de hamar meglehet szokni. Lényeg a lényeg.Hajrá PS4!
Ha, ilyen látványú játékok lennének az nagyon jó lenne.
Szeretném megélni azt.
Bár mondjuk ilyen szintű részletességű és kidolgozottságú játékok még szerintem sajna csak a távoli jövőben lesznek... nem tudom mire képes a technika most, de rengeteg munka lenne vele, nem is férnének fel egy Blu-ray Disc-re az is biztos. Lehet, hogy 10 is kevés lenne.
És a végleges játékok simán lehetnek egy szinten ezekkel a demókkal. Lehet, hogy nem elsőre, de amint a fejlesztők jobban kiismerik a hardvert, akkor igen.
A KZ biztos ingame volt. Szerintem ez pont elég. PS3-nál sem volt nagyobb ugrás.
Simba: A negatív hozzáállással nincs baj, azzal van, mikor folyamatosan puffogja a hülyeségeit és tényeket gyárt magának. Érveket sosem találni, csak kinyilatkoztat mindent, ami úgy van, pont. Utána próbálja elhitetni, hogy van benne logika, de a saját maga által generált marhaságra épít. Ha pozitívan áll hozzá valaki, de ugyan ezt csinálja az pont ilyen gáz.
Itt a Gaikai felhője az egyetlen, ami korszakalkotó. Tehát nem is a gép, hanem a megvett fehlő a legnagyobb újítás. Az nagyon durva, hogy már úgy játszhat a játékkal, hogy le se töltötted! 20%-nál jár és te már rég elkezded és nyomod. Nem hiába mondták, hogy ez nem hülyeség, én a Mass Effect2-t játszottam.
Szerintem ezt annyira nem nehéz kitalálni. Nyilván a gép önállóan megírja a játékot, ha letölteni nem lehet, és futás közben fordítja a lemezre, nehogy a játékmenet megszakadjon. Ez lesz a kalózkodás új formája, amikor a játékosok ügyes trükkel ráveszik a konzolt, hogy a legújabb játékokat ingyen hozza létre számukra a semmiből.