• Újra előkerült a fejlesztők szakszervezetének kérdése
  • A Take-Two vezérigazgatója szerint azonban ilyesmire nincs igény az iparban
  • Meglátása szerint ehhez túlságosan is jól meg vannak fizetve a játékfejlesztők

Az elmúlt években egyre gyakrabban és gyakrabban visszatér a játékfejlesztők szakszervezetbe tömörülésének a kérdése, jellemzően akkor, amikor egyik vagy másik stúdióról kiderül (például a Rockstarról legutóbb, hogy szereti agyondolgoztatni az embereit a fejlesztés befejezése előtti úgynevezett crunch időszakban.

A téma mostanra már néhány amerikai politikus figyelmét is felkeltette, nemrég pedig a Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick is megszólalt az ügyben egy interjú során. Zelnick meglátása szerint a szakszervezetek elsősorban akkor szerveződnek, mikor a munkavállalók nagyon ki vannak szolgáltatva a munkaadónak, mikor több a munkás mint a munka, vagy mikor nagyon alacsonyak a bérek. Szerinte ezek közül viszont egyik sem igaz a videojáték iparra.

Meglátása szerint rengeteg a szabad pozíció (példaként a Take-Two helyzetét hozta fel, ők 500 betöltetlen állásra várják jelenleg a jelentkezőket), valamint megítélése szerint a fizetéssel sincs semmi baj, ugyanis az iparban átlag 100 ezer dollárt keresnek évente az emberek. Épp ezért Zelnick szerint a videojáték ipar egyszerűen túl jó körülményeket kínál ahhoz, hogy a szakszervezetek megvethessék itt a lábukat.

strauss-zelnick-take-two.jpg