Ahogy arról már tegnap beszámoltunk, a külföldi újságírók túlnyomó része hamar a szívébe zárta az augusztus 20-án (tehát holnap) megjelenő Black Myth: Wukongot, kiemelve annak fantasztikus látványvilágát (akcióban az Unreal Engine 5), a fluid, látványos harcrendszert, valamint az emlékezetes főellenfeleket. Persze nem meglepő módon akadnak azért gondok a Game Science akció-RPG-jével, azt például több portál is kiemelte, hogy technikai fronton sajnos került néhány homokszem a gépezetbe, ahogy pályadizájn terén is láttak már jobbat a soulslike műfajban, ezeken túlmenően viszont minden rendben van a Nyugati utazás című regényen alapuló produkcióval. Igen ám, csakhogy az IGN tavaly novemberben írt egy cikket, amely az említett stúdió berkeiben uralkodó szexista, sok esetben nőgyűlölő magatartásról szól, azóta pedig több nyugati portál is igyekszik a lehető legrosszabb színben feltüntetni a céget, hogy elvegyék az emberek kedvét a vásárlástól.
Ez a törekvés ért el egy teljesen új szintet az embargó lejártával, a Screen Rant alkalmazottja (akinek a neve időközben le is került a cikk elejéről) ugyanis nem nagyon talált érdemi fogást a programon, ugyanakkor szerette volna negatívra venni a figurát, így előhúzta a kalapból a jó öreg DEI (sokszínűség, egyenlőség, befogadás) kártyát, és rásütötte a Black Myth: Wukongra, hogy híján van a diverzitásnak és a befogadásnak. Bizony, a kedves szerző azért adott 3 csillagot (tehát 60%-ot) a produkcióra, mert női játékosként sértve érezte magát a női NPC-k és ellenfelek hiánya miatt – mindezt egy kínai mitológián alapuló fantasy programban, csakhogy mindenki értse a dolog abszurditását.
Így 2024-ben tehát ott tart ez a szakma, hogy ha az adott tesztelő/kritikus nem érzi magát eléggé reprezentálva az általa górcső alá vett filmben, sorozatban vagy játékban, akkor akár csak emiatt is lehúzhatja azt (a Hogwarts Legacy kapcsán is volt egy ilyen szélsőséges eset), függetlenül attól, hogy amúgy teljesen rendben van az a cím. Kicsit magam/magunk ellen is beszélek most, de ilyeneket látva bizony teljes mértékben meg tudom érteni, hogy a mai játékosok/filmkedvelők zöme már egy fikarcnyit sem bízik a kritikusok véleményében. A kedves író mindenesetre az ellenkező hatást érte el a nem túl objektív véleménynyilvánításával, mivel rengeteg olyan kommentet olvasni a cikkről szóló videók alatt, hogy „Nem elég woke? Kettőt kérek!”, „Ez a lehető legjobb marketing a játék számára” vagy „Már ezzel a pár szóval is meggyőzött a vásárlásról”, szóval sokadszorra is bebizonyosodott, hogy az ilyen kirohanások inkább csak népszerűsítik a célkeresztbe került produkciókat, az úgynevezett „modern közönség” pedig továbbra sem nagyon bújt elő az árnyékból.