Bár bizonyára sokan vannak, akik a látványosnak ígérkező tűzijáték (esetleg a Most vagy soha! premierje) miatt várják az augusztus 20-át, a játékosok zöme bizony a Black Myth: Wukongnak köszönhetően fog kipattanni az ágyból az említett napon, hiszen túlzás nélkül fantasztikusnak tűnik a kínai Game Science akció-RPG-je. A Nyugati utazás című regényen alapuló soulslike (bár nem biztos, hogy ez a megfelelő műfaji megnevezés) az Unreal Engine 5 erejével igyekszik minket elkalauzolni egy csodákkal és veszélyekkel teli fantasy világba, és bár több alkalommal is előfordult már, hogy egy tűkön ülve várt produkció végül ordas nagy csalódásnak bizonyult (Mass Effect: Andromeda, Need for Speed, The Callisto Protocol, Forspoken, hogy csak néhányat említsünk), jelen esetben szerencsére egyáltalán nem ez a helyzet.

Legalábbis az újságírók véleménye alapján, pár nappal ezelőtt ugyanis lejárt az embargo, így már számos teszt napvilágot látott, hogy meggyőzze (vagy épp megerősítse) a kételkedőket. A jelek szerint pedig megérte a várakozás, A Black Myth: Wukong PC-s verziója ugyanis nem kevesebb mint 82 ponton áll jelenleg a Metacritic oldalán (54 írást követően), ami ugyan nem az Év játéka kategória, de így egy remek, néhány elemet (például látvány) tekintve pedig fenomenális alkotással allunk szemben. Négy olyan portál (Gamersky, GamersRD, God is a Geek, GamingBolt) is akad, amely a maximális pontszámot adta hírünk alanyára, kiemelve annak megdöbbentően szép grafikáját, fluid harcrendszerét és felejthetetlen főellenfeleit. A 8-9 pontot adó szakik egy része már aláhúzta, hogy akadnak technikai problémák (meglepődik még ezen valaki 2024-ben?), valamint a pályadizájn sem kerek (vannak például láthatatlan falak), de ők is kihangsúlyozták a parádés prezentációt és az egyedi világot.

A cikk írásának pillanatáig nyolc olyan teszt született, melynek szerzője 6-7 pontos plecsnit nyomott a Black Myth: Wukongra – többnyire ők is a technikai gondokat és a nem túl profi pályatervezést dobták bele a negatívumok kosarába, kivéve a Screen Rant alkalmazottját, de ő olyan mondvacsinált indokkal adott 3 csillagot (= 60%) a játékra, hogy arról inkább egy külön hírben értekezünk nemsokára. Mindent egybevetve tehát nyugodt szívvel kijelenthető, hogy a Game Science egy remekül sikeredett programmal rakta fel magát a videójátékos térképre, bízzunk benne, hogy innentől csak felfelé vezet az út a stúdió számára.