Kérjük jelentkezz be!

A PS3 legjava – Félistenek és kalandorok a vadnyugaton

Bár a Sony harmadik konzolja nem a hibátlan startjáról vált ismertté, később valódi klasszikusok láttak napvilágot PlayStation 3-ra – lássuk a legjobbakat!

Folytatódik a Sony sokszor kakukktojásként kezelt masinájának legjobb és legfontosabb videójátékait tömörítő cikksorozatunk, melynek aktuális állomásán már valódi klasszikusok várnak arra, hogy felszállhassanak a betűországba tartó gyorsvonatra.

God of War 3

Noha a soft rebootként is felfogható, 2018-ban megjelent God of War már igyekezett bemutatni a sokat látott félisten, Kratos emberi oldalát (méghozzá egy letaglózó dráma keretében), a PS2-es gyökerekkel rendelkező széria harmadik felvonása még bizony a régi idők dalait fütyörézte, avagy egy olyan hack ’n slash-t rakott le az asztalra a Santa Monica Studio csapata, amit azóta is a zsáner egyik legjobbjaként tartanak számon a rajongók. A 2010 márciusában debütált God of War 3-ban (ami amúgy felújított formában is elérhető) egymásnak adták a kilincset a hollywoodi blockbustereket idéző jelenetek (talán senkit sem kell emlékeztetnünk az ámulatba ejtő nyitányra), az erősebb hardvernek köszönhetően pedig olyan gigászi főellenfeleken vezethettük le a protagonista mérhetetlen haragját, hogy percekig nem tértünk magunkhoz egy-egy összecsapás után. Jöhetne egy ráncfelvarrott kollekció az első három részből, nemde?

Red Dead Redemption

Tekintve, hogy a Rockstar North már a PS2-es érában felért a csúcsra a Grand Theft Auto-széria akkori epizódjaival, a GTA 4-gyel pedig teljesen új szintre emelte a sandbox műfajt, egy szemernyi kétség sem fért hozzá, hogy a csapat a vadnyugaton is állni fogja a sarat – pláne úgy, hogy a Rockstar San Diego addigra fellazította a talajt a 2004-es Red Dead Revolverrel. A végül 2010 májusában belovagolt Red Dead Redemption természetesen nem is okozott csalódást a téma kedvelőinek, John Marston finoman szólva sem lányregénybe illő históriája ugyanis nemcsak technikai fronton számított kiemelkedőnek, de emellett atmoszféra, történet és előadásmód terén sem érhette szó a ház elejét – a párját ritkító immerzióról már nem is beszélve. Bár az előzményként funkcionáló folytatás nagyobb sikert aratott a kasszáknál (nem véletlenül, hiszen máig a Red Dead Redemption 2 az egyik legjobb és legrészletesebb open world a piacon), az első részről is rengetegen őriznek kellemes emlékeket – számuk pedig folyamatosan nő, mivel időközben PC-re, PS4-re és Nintendo Switch-re is ellátogatott az opusz.

BioShock

Mostanra ugyan kevesen szállnak vitába azzal a kijelentéssel, hogy a videójáték is lehet művészet, 2007-ben azonban még eléggé megoszlottak a vélemények a témával kapcsolatban. Az ipar egyik legerősebb évében berobbant BioShock kifejezetten fontos alkotásnak számít az erről szóló diskurzusban, Ken Levine és csapata ugyanis egy olyan FPS-sel örvendeztette meg a zsáner kedvelőit, ami korábban példátlan módon tárt a játékosok elé egy ismert művészeti és építészeti irányzatot (art déco), miközben történetmesélés terén is igyekezett magasabb kategóriába emelni az említett műfajt. Rapture bukott paradicsoma már az első másodpercekben berántotta az ínyenc pixelfalatokra vágyó közönséget, ráadásul játékmenet szempontjából sem okozott csalódást a produkció, hiszen a 2017-ben becsődölt Irrational Games élvezetes gunplay-t és rengeteg taktikai lehetőséget biztosító harcrendszert is csomagolt a díjat érdemlő sztori és rendezés mellé.

Uncharted 2: Among Thieves

A tavaly októberben már a 15. születésnapját ünneplő Uncharted 2: Among Thieves túlzás nélkül legendásnak számít a PS3-as korszakot tekintve, Nathan Drake második megmérettetése ugyanis minden téren rákontrázott a szintén nagy megbecsülésnek örvendő elődjére, miközben kalandfilmeket megszégyenítő szekvenciák sokaságával demonstrálta a konzol burkolata alatt rejtőző erőt. A Bluepoint Games-nek köszönhetően PlayStation 4-en is elérhető TPS-ben szinte minden megtett lépés után volt mire rácsodálkozni (hol a főhős lába alatt eltűnő hótakaró, hol az utolsó négyzetcentiméterig kidolgozott helyszínek miatt liftezhetett az állunk néhány emelettel lejjebb), miközben a kiválóan megírt karakterek és a sodró lendületű cselekmény is gondoskodott róla, hogy le se akarjuk tenni a kontrollert a stáblistáig. Ezek után meglepődik bárki is, hogy 96 ponton áll a program Metacriticen?

Mass Effect 2

E heti listánk utolsó darabja meglehetősen közel áll hozzám, a Mass Effect 2-t tartom ugyanis a világ egyik legjobb folytatásának (persze szigorúan a Half-Life 2 után!), ami annak ellenére vált instant klasszikussá, hogy az akkor még ereje teljében lévő BioWare korábbi munkásságához képest szögegyszerű játékmenetet kínált. A (és itt most masszív spoiler következik!) Shepard parancsnok halálával indító akció-RPG jelentősen feljavított harcrendszerrel igyekezett megszólítani a külső nézetű lövöldék szerelmeseit, miközben azokról sem feledkezett meg a stúdió, akik szeretik a jól megírt dialógusokat és az emlékezetes szereplőket – minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, aki szerint a Mass Effect 2-ben találhatóak a legjobb társak a stúdió alkotásai közül. A sötétebb színekkel festett, kiválóan előadott történet is sokat hozzátett ahhoz, hogy a sci-fi- és szerepjáték-rajongók pillanatok alatt piedesztálra emeljék ezt a 2010 januárjában (igen, lesz egy-két cikk a 15. születésnap kapcsán) megjelent mesterművet, ami olyan magasra tette a lécet, hogy azt még a szintén kiváló Mass Effect 3 sem volt képes megugrani.

A BioWare magnum opusával pedig rá is kanyarodtunk a célegyenesre, avagy jövő héten érkezik a rovat utolsó felvonása, benne a PlayStation 3 abszolút nagyágyúival.

A rovat korábbi cikkeit INNEN tudjátok elérni!

A borítóképek forrása: Steam, Xbox

Támogass minket!