Ugyan hetekkel ezelőtt kiderült, hogy az aktív szakaszába lépett a The Witcher 4 fejlesztése, arra azonban csak kevesen számítottak, hogy a CD Projekt RED már a december közepén tartott The Game Awards során lerántja a leplet az Unreal Engine 5-tel készülő szerepjátékról. Márpedig pontosan így történt, így végre hivatalossá vált, hogy a regények történetének legfőbb mozgatórugója, Ciri veszi át a stafétát a „nyugdíjba vonult” Geralttól (nem kell félni, a legendás Fehér Farkas is benne lesz az RPG-ben), ami valamiért eléggé sokkolta a rajongók egy részét, holott minden jel arra mutatott, hogy ő viszi tovább a sztorit. Néhányan azt is felvetetették, hogy a CDPR csakis azért döntött döntött Cirilla mellett, hogy újabb erős női protagonistával bővüljön a paletta, mostanra azonban több fejlesztő is megerősítette, hogy egyáltalán nem ez áll a háttérben, sőt, igazából már a Wild Hunt debütálása előtt eldőlt, ki veszi fel a harcot a szörnyek ellen, miután mindenki kedvenc vajákja szögre akasztja a kardjait.

A Bloomberg munkatársa, Jason Schreier mutatott rá elsőként arra, hogy a stúdió már egy évtizeddel ezelőtt, tehát körülbelül 2014-ben kijelölte az irányvonalat, a program executive producere, Malgorzata Mitrega pedig az IGN-nek beszélt arról, hogy mindig is az Ősi Vér gyermeke volt a következő főhős. „Volt egy szándék a választás mögött, egyáltalán nem holmi rulettről beszélünk. [...] Emlékszem, hogy kilenc évvel ezelőtt is tartottunk olyan megbeszéléseket, melyek során arról értekeztünk, hogy ki lesz a következő? A legkézenfekvőbb válasz pedig Ciri volt” – fogalmazott Sebastian Kalemba játékigazgató ugyanebben az interjúban, kiemelve, hogy rengeteg potenciált rejt az ő karaktere. Nem a véletlen műve tehát, hogy a világok között utazó (bár ezt a képességét jól láthatóan elveszítette) Ciri lesz a The Witcher 4 főszereplője – bízzunk benne, hogy méltó módon szövik tovább a sztorit az írók.

A borítóképek forrása: Polygon, DualShockers