Sokan bizonyára az olvasóink közt is emlékeznek arra az időszakra, amikor a filmes tie-in projekteken rugózott a fél játékipar. Kötelező volt jóformán minden frissen megjelenő blockbuster mellé vagy régebbi klasszikus mozifilmhez feldolgozást készíteni, melyek csak igen ritkán sültek el igazán jól. Nos, ha létezik egy film, amiből egyenesen ízléstelen lenne ilyen rókabőrt rántani, az Martin Scorsese Taxisofőrje. Az 1976-os thriller ugyanis egy olyan vietnámi veterán életét követi, aki álmatlan taxisofőrként, a valóságtól egyre jobban elszakadva zuhan bele egy antiszociális erőszakspirálba. Egy mélyen megrázó, rideg alkotásról van szó, aminek furcsa megcsúfolása lenne, ha egy vásári lövöldét készítenének belőle.
Így pedig talán nem is olyan nagy tragédia, hogy valamikor 2006 környékén a Majesco Entertainment és a Papaya Studio tervei végleg füstbe mentek. Még a 2005-ös E3-on mutatták be a PlayStation 2-re és Xboxra fejlesztett Taxi Drivert, ami a film eseményei után folytatta volna Travis Bickle (Robert De Niro) erőszakos ámokfutását. Habár nem sokat tudni a projektről, annyi infó megmaradt, hogy a Taxi Driver egy nyílt világú akciójáték lett volna, de természetesen nemcsak talpon, hanem a volán mögött is felfedezhettük volna New Yorkot. A szóbeszéd szerint hagyományos taxis megbízásokat is elvállalhatott volna a játékos, ám ennél is nagyobb szerepet kapott volna Travis Bickle személyes hadjárata a város szervezett bűnözői ellen.
Canceled "Taxi Driver: The Video Game" from 2005.
— ???????????? ???????????????? ???????????????????????????????????????? (@PolyDepression) April 18, 2025
Set to be a direct sequel to the film and developed for PS2 & Xbox, it was abandoned in early 2006 due to a combination of creative disagreements, financial troubles, and opposition from the film’s original creators pic.twitter.com/L4zOFvnwoa
De mint tudjuk, a projekt végül sosem készült el - alig egy évvel a játék bejelentését követően végleg jegelték annak fejlesztését. Ennek több oka is volt: amellett, hogy a kiadásért felelős Majesco Entertainment a 2000-es évek közepén komoly pénzügyi gödörben találta magát a Psychonauts és az Advent Rising üzleti bukása után, állítólag elég komoly kreatív nézeteltérések is keletkeztek a játék fejlesztői és a harminc évvel korábbi mozifilm készítői közt.
Borítókép forrása: Columbia Pictures