Rovatunkban minden hétfőn kiemeljük az elmúlt héten írt legjobb, legbotrányosabb, legérdekesebb vagy legviccesebb kommenteket a hírek és cikkek alól, hogy azok is találkozzanak a kommentelés csodájának eredményeivel, akik egyébként csak a cikkek írott tartalma iránt érdeklődnek.

Arthur117 egyenesen tőlem, Chochótól kérdezte az „Ezért nincs több Halo PC-re” című hír alatt, hogy

„Chocho egyébként ez már a sokadik tényferdítéses posztod az xbox one és a microsoft rovására. Miért utálod őket?”

A válaszom egyszerű, kedves Arthut117. NINCS XBOX ONE-OM! #gamergate

Buxa a „Nagyot változhat a Watch Dogs a folytatásra” című hír alatt kérdezett egy merészet.

„Ez nem feltétlen ide tartozik, de ti csináltatok Watch Dogs-os videótesztet?”

Igen, valóban nem tartozott oda, de már mindegy, túltettük magunkat a dolgon, kösz, hogy kérdezed. A választ pedig: MÉG nem, de ami késik, az nem siet!

mayamikrofon úgy döntött, hogy élő sztereotípiát fog játszani a „Final Fantay XV: a casual játékosok igényeire bővítve” című hír alatt.

„Hát ez gáz. Játék címén már csak filmet nézünk? És magának csinálja a játékot, hogy nem akar gombokat nyomogatni? A sorozattal sose játszottam, és nem is tudom, miről szól, de ez a hosszáállás erősen elképeszt!”

Tehát, akkor összefoglalom, amit írtál:

  • sosem játszottál a sorozattal
  • azt sem tudod, mi ez
  • de azért kapják be

Oké. Gratulálok, megnyerted az interneteket!

És ha már sztereotípiák: thomascommander a „Celeb gamerek – tényleg léteznek?” című cikk alatt erősített meg mindenkit abban a hitben, hogy aki játszik, az csakis nolifer lehet.

„Hmmmm...ki gondolta volna,hogy eme nagyszerű szinészek nagy gamerek voltak s vannak.Az ember azt gondolná,hogy ezek a szinészek a sok pénzből kirándulgatnak,családjukkal foglalkoznak,birtokokat vesznek,jótékonykodnak közben meg otthon nagy gamerek.”

Mintha a játék élvezete kizárná a jótékonykodást vagy a kirándulást. Hát persze, hisz aki gamer, az a büdös életben nem látja a napot, igaz? Pls!

100x_bannoltat is izgatják amúgy a celeb gamerek:

„A világ egyik legjobb pornószínésznője (Abella Anderson) Twitter oldalára felnéztem a múltkor, állandóan PS4-es bejegyzéseket és képeket tesz fel, ahogy Killzone-ozik, stb. :D”

TMI, TMI, TMI, TMI!!!!4444

Az Xbox One-t szokás szidalmazni a rá megjelenő játékok alacsony felbontása miatt, és mint az a „Lords of the Fallen: Xbox One-on csak 900p” című hírünkből is kiderült, sajnos a várva várt Dark Souls klón sem lesz kivétel a Full HD-t nem támogató XO-játékok alól. A kommentszekció persze vonzza a „hozzáértőket”, akik közül a kedvencem az alábbi, DinoDino nevű illető:

„Kiváncsi lennék mennyit fizetett ezért a Sony merthogy a hardver nem indokolja az tuti.”

Hát persze, a Sony bizonyára dollármilliárdokat ölt a Lords of the Fallen című, kvázi no-name akció-RPG-be, csak hogy jól kibaszcsizzon a gonosz Microsofttal. Ez lehet az egyedüli értelmes és logikus magyarázat! Az, hogy a játék forráskódját csak a legszükségesebb pontokon módosítják a programozók az átírás során, és hogy emiatt a kutyának sincs ideje az Xbox One felépítéséből adódó különbségekkel foglalkozni, ostobaság, elvetendő, hazug, beültetett gondolat!

A hét nagy slágere egyébként a Titan MMOG törlése volt – tudjátok, a Blizzard hatalmas játékáé, amit éveken át készített a csapat, hogy egy nap házon belül vehesse át a WoW trónját. A Titanról időközben kiderült, hogy sci-fi lövölde lett volna, de sajnos túl nagyra nőtt a projekt, az alagút végi fény pedig még csak pislákolni sem volt képes, ezért aztán a Blizzard törölte a programot. A törlés és az azzal kapcsolatos hírek csak úgy szülték a jobbnál jobb kommenteket, íme pár példa!

Titan

Szefmester szerint a Blizzard ezzel azt bizonyította be, hogy többet nem akarnak kreatív módon játékokat készíteni.

„Na végre, ez egy igazán jó hír. Csak belátták végre hogy gold farmerként kell élni, nem pedig kreatívkodni meg új címekkel megjelenni. A suszter maradjon a kaptafánál, és ne menjen büfésnek! Jó döntés volt srácok! Csak így tovább!”

DinoDinót ezúttal Michael Pachter bosszantotta fel, illetve az a tény, hogy a híres elemzőnek van véleménye a Titánról.

„Már megint ez a csávó! Kereshetne valami normális munkát magának szerintem mindenkinek jót tenne vele.”

Ja, nyilván elmegy asztalosnak, a Porschéjét meg neked adja.

BigT a játék koncepcióját tartja viccesnek (megjegyzem, ezen a kommenten én is mosolyogtam):

„"a játékos egy hétköznapi ember életét élve dolgozik és szórakozik, néha viszont küldetésekre hívja a frakciója, amiket ha elfogad (ez opcionális), egy szempillantás alatt egy sci-fi shooterben találja magát."

Na ezt megnéztem volna, hogy működik, meg mi lett volna, ha nemet mondasz egy küldetésre.

- Józsikám, gyere! Itt az idő! Ezzel a küldetéssel végleg betehetünk az Ellennek.
- Sajnálom, Sanyi, de most nem hagyhatom itt a boltot. Nyakig vagyok egy megrendelésben. 2000 fánkot kell sütnöm egy holnapi összejövetelre, meg vagy 2 tucat 30 személyes szülinapi tortát a hétvégére... de tudod mit? Jövőhéten, ha nem jön közbe semmi nagyobb megrendelés, akkor veletek tartok. A kisebb rendelésekkel elbánnak a tanoncok is.
- ...
- Mi az?
- Szerintem agyadra ment a cukrászosdni meg a "civil életedet", Józsi.

A viccet félretéve, van benne fantázia az egyszer biztos. Kipróbáltam volna. :("

A személyes kedvencem azonban Sziklamester hosszas elmélkedése:

„Warcraft 4 et nem tudnak csinálni, ameddig a wow fut, mert történetileg a két játék ütközne és ameddig a wowban a történet halad előre, addig a warcraft 4 csak egy részt tudna feldolgozni, esetleg egy alternatív jövőt, vagy előzmény lehetne.

A titan lelövése elég sokat váratott magára, amikor bejelentették titkosan, hogy mit szeretnének, akkor már sejtettem, hogy ez a játék se készül el, sok másikhoz hasonlóan. 7 év sok idő ebben az iparban, ennyi idő alatt minden változott és hülyén is mutatott volna egy régebbi build a "modern" játékok körében. A legtöbb játék 1-2 év alatt készül el, mindegy most, hogy milyen minőségben, de ennyi idő alatt tudnak még épp benne lenni egy egy technikai időszakban, ameddig még korszerűnek nevezhető a produktum.

A piac ami diktálja általában, hogy mi lehet életképes és mi nem, ráadásul ebben a műfajban, ami "ha igaz" lett volna a Titan, akkor az nem lett volna több egy tucat hasonló játéknál. Nem tudhatom, hogy mit tettek volna még bele vagy mit vettek volna el, amiket itt olvastam az alapján sok újat nem raktak volna bele, csak már elérhetővé vált akkor és mostanra az a komplexitás, hogy azt a játékot létrehozhassák, de valószínűleg problémák sorát hozták magukkal és részben ezért is döntöttek a projekt lelövése mellett.”

Ezek a kommentek a legjobbak: hosszúak, értelmesek, de sajnos komoly logikai és ismereti bakikkal küzdenek, azaz nem többek nettó okoskodásnál. Csak pár kiemelt ellentét: a Blizzard akkor és olyan Warcraft 4-et csinál, amikor amilyet csak akar, a lore-t szabadon variálhatják, hiszen az övék; az, hogy hány évig fejlődik valami, az MMOG-piacon nem sokat jelent, mert a „buildek” eleinte mindig kísérleti kódok, azaz a végleges forma csak fél-egy évvel a játék befejezése előtt kezd kialakulni; az meg, hogy „nem sok új lett volna benne”, elég durván megdőlt a kiszivárgott információk megjelenésekor. Tanulság nincs, igaz, csoki sem.

És akkor jöjjön az egyik legmelegebb pite, a Total War: Attila bejelentés. Csak… csak olvassatok!

„Örülök, hogy ez a játék feldolgozza a magyar történelmet, csak attól félek, hogy úgy fogja beállítani a hunokat, hogy mik vagyunk a világ ellenségei. Csak ölni, gyilkolni akarunk mert egy idióta barbár törzs vagyunk. Remélhetőleg nem így lesz. Na és azt is remélem, hogy lehet majd irányítani, Attila csapatait :D” by Vector335

/facepalm

De várjatok, van tovább is, ugyanettől az önjelölt professzortól!

„Tudom, hogy nem egy PC oldalon kéne történelmet tanítanom! Ne higgyél annak a butított wikipédiának. Sajnos a általánosban sem tanítottak egy szót sem Attiláról. Egyből úgy kezdődött a magyar történelem, hogy jött Árpád, aztán szépen végig ment az Árpád-ház és csá? Ne vicceljél már. Neked meg ajánlom a Rege a csodaszarvasrólt. Abba is benne van, Hunor és Magyar. Ők testvérek voltak, szóval egy népből valóak voltak. Igenis, egyenlőek a hunok és a magyarok. Meg aztán, a külföldiek, miért neveznek minket HUNgary-nak? Szerinted biztos viccnek találták ki, mi? Ők is tudják, hogy mi vagyunk a hunok, csak sajnos mi nem tudjuk ezt magunkról (tisztelet a kivételnek). Belénk lett verve így a 21. századra, hogy ne tudjunk semmit a saját múltunkról, nemzetünkről. Egy népet akkor a legkönnyebb legyőzni, ha nem tud semmit a múltjáról, és nincs miért harcolnia. "A háború győztesei írják a történelmet".”

Ennél a pontnál már vártam pár utalást arra, hogy Jézus magyar volt, illetve hogy a Csodaszarvas valójában egy szíriuszi űrhajó metaforája, de sajnos csalódnom kellett. Sebaj, 1Bull1 elárulta, hogy úgysem ér semmit a történelem, hiszen már a középkor óta hamisítják.

„Egyébként a Habsburgok nagyon keményen "átírták/meghamisították" a magyar történelmet. Szent István volt az első végrehajtója ennek.”

Még szerencse, hogy jött DantesHUN, és megpróbált tiszta vizet önteni a pohárba. Az ő kommentje nagyon hosszú és részletes, ide már „nem fér be”, de érdemes elolvasni.

Srácok, nem akarok én megbántani senkit, de amit az interneten sokan „eltitkolt igazságként” írnak, általában buta feltevéseken és félreértéseken alapuló mese. A történelem egy tudományág, ami azt jelenti, hogy a hivatalosan elfogadott nézeteket források és bizonyítékok elemzése útján próbálják meg felállítani. Jópofa dolog a mítoszok és legendák világa, de teljesen komolyan venni nem érdemes sajnos.

A hét utolsó igazán nagy kattintásvadász híre a The Evil Within gépigény, mely tényleg nagyon durva túlzásnak tűnik. A legjobb komment, ami érkezett:

„sziasztok ezen a gépen futni fog szerintetek?

  • Proci: AMD Athlom(tm) X4 740 Quad Core Proci 3.20ghz
  • Ram: 8 GB
  • VGA: 2 Gb”

gergi201-nek úgy tűnik már a pontokba bontott gépigény elolvasása is fárasztó volt, így most gyorsan megválaszoljuk az általa feltett kérdést: NEM!