- A Final Fantasy XV-ben egygombos akciók lesznek
- Az autók magukat vezetik, ha úgy akarjuk
- Tabata inkább a casual játékosokat célozza
Már a TGS 2014-es gameplay-videóban is szemet szúrt az embereknek, hogy a Final Fantasy XV-ben a harcok olyan egyszerűek, mint az egyszeregy. Nos, még annál is egyszerűbbek, ugyanis a játékot dirigáló Tabata Hadzsime több casual játékost szeretne bevonni a Final Fantasy-élménybe, ezért alaposan butítottak a programon.
A Eurogamernek adott interjújából kiderült, hogy az autókat nemcsak mi magunk vezethetjük, hanem, ha úgy kívánjuk, azok maguktól is elszállítanak minket A-ból B-be. Emellett egyszerűsödött a harcrendszer, mostantól egyetlen gomb is elég lesz a sikeres akciókhoz.
„Az új konzolok hardverspecifikációi lehetővé teszik, hogy beállítsuk a különféle ellenfeleket és harcmodorokat, de én egyszerűsíteni akartam ezen. Alapvetően egyetlen gomb használata elég lesz az akciókhoz. Te megnyomod, az MI pedig elvégzi a többit, megadva neked a gyors elégtételt” -- mondta Tabata. „Én sem leszek már fiatalabb. Nem akarok kétségbeesetten gombokat nyomogatni. Ki akarom használni a hardverben rejlő lehetőségeket, elkerülve a mozgásparancsok kiadásának gondjait.”
Nos, hát, izé… Lehet, hogy ezzel a megoldással bevonzanak néhány casual játékost, na de vajon hány rajongót veszít el a franchise, mert a Final Fantasy XV nem hagyja őket játszani, hanem megcsinál helyettük mindent?
Szerintem nem az a megoldás, hogy a játékot butítsák. Opcionálissá kellene tenni az ilyesmit. Mégis mi a fenének vannak a nehézségi szintek 30 éve?
Szóval nem értem Tabata-san mit magyaráz...
A másik esetben, ha tényleges játékmechanizmusbeli butításról, egyszerűsítésről van szó, akkor (ide most képzeljetek el sok csúnya szót), mérges vagyok, mert elegem van, hogy globálisan butítják a játékokat évről évre egyre jobban. Már elborzadtam párszor az elmúlt években...
Oké, megértem, azt akarják, hogy minél több ember számára emészthető legyen, hiszen az elsődleges cél a minél több eladás, de akkor is, gondolhatnának ránk, igazi gamerekre is, és legalább lehetne a játék elején valamiféle opció, amivel beállíthatjuk, hogy mennyire vagyunk tapasztaltak, nehézség, stb...
nincs is több kérdésem
Szerintem nem az a megoldás, hogy a játékot butítsák. Opcionálissá kellene tenni az ilyesmit. Mégis mi a fenének vannak a nehézségi szintek 30 éve?
Szóval nem értem Tabata-san mit magyaráz...
Akkor nézzél végigjátszásokat a YouTube-on...