- A Titan törlése problémát okozhat a jövőben
- A World of Warcraft kifújása után új játék híján bevételkiesés várható
- Nőni fog a nyomás a Blizzardon az utódkeresés miatt
Tegnap a Blizzard bejelentette, hogy törölték hét éve hegesztett MMO-jukat, a Titant, mert abban nem volt semmi szórakoztató, semmi szenvedély. Természetesen a témában sokan sok mindent mondtak az elmúlt egy napban, köztük a neves elemző, Michael Pachter is, aki üzleti oldalról nézi a videojátékok világát.
Szerinte a Blizzard eme döntésével a jövőben nagy problémába fog ütközni, egész pontosan akkor, amikor végleg lealkonyul a World of Warcraftnak. „Nagy pofon ez, az biztos. A WoW hanyatlása tükrében meglep, hogy ilyen sokáig halasztották a döntést” – utalt Pachter arra, hogy a World of Warcraft már majdnem elvesztette játékosai felét. Fénykorában, azaz 2010-ben 12 millió regisztrált tagja volt, idén már „csak” 6,8 millióan játszanak vele, persze még így is az MMORPG-k koronázatlan királyának számít.
Pachter azonban felhívja a figyelmet egy fontos dologra, ami bizony pár év múlva felütheti a fejét a Blizzard háza táján. A Titan-projekt leállításával ugyanis nőni fog a nyomás a fejlesztőkön, hogy megtalálják a World of Warcraft utódját – akár egy második rész képében –, és könnyen jöhet egy olyan évekig elhúzódó átmeneti időszak, amikor nem lesz a piacon Blizzard-féle MMOG, s ez bizony komoly anyagi kiesést okozhat a stúdiónak. „Azt hiszem, ez probléma” – zárta gondolatai Pachter.
A titan lelövése elég sokat váratott magára, amikor bejelentették titkosan, hogy mit szeretnének, akkor már sejtettem, hogy ez a játék se készül el, sok másikhoz hasonlóan. 7 év sok idő ebben az iparban, ennyi idő alatt minden változott és hülyén is mutatott volna egy régebbi build a "modern" játékok körében. A legtöbb játék 1-2 év alatt készül el, mindegy most, hogy milyen minőségben, de ennyi idő alatt tudnak még épp benne lenni egy egy technikai időszakban, ameddig még korszerűnek nevezhető a produktum.
A piac ami diktálja általában, hogy mi lehet életképes és mi nem, ráadásul ebben a műfajban, ami "ha igaz" lett volna a Titan, akkor az nem lett volna több egy tucat hasonló játéknál. Nem tudhatom, hogy mit tettek volna még bele vagy mit vettek volna el, amiket itt olvastam az alapján sok újat nem raktak volna bele, csak már elérhetővé vált akkor és mostanra az a komplexitás, hogy azt a játékot létrehozhassák, de valószínűleg problémák sorát hozták magukkal és részben ezért is döntöttek a projekt lelövése mellett.
Az Activision Blizzard CEO-ja B.Kottick, aki nemrég többségi részvényvásárlással kivásárolta a céget a Vivendi alól. Mondhatni övé a holding. Biztos vagyok benne, hogy a piackutatás, marketing stb anyagokat megosztják.
Persze a többi az csak találgatás a részünkről. AMúgy remélem, hogy jön új MMO-juk.
Lehet, hogy ebből azt vonták le, hogy egy sötétebb Scifi világgal nem tudnak olyan széles réteget megszólítani, mint egy színes, néha bugyuta fantasyval. (Kár, mert imádom a scifit).
Akármilyen MMO-t is hozzanak ki, a mikrotranzakció biztos pont lesz.