Nincsen semmi gond azzal, ha egy játékba aim assist kerül, főleg a cross-play korában. A konzolosok jól tudják, hogy a legtöbb esetben nagyon is szükség van egy kis egészséges rásegítésre, hogy analógkarokkal is könnyed legyen a célzás a lövöldözős játékokban, de PC-n is hasznos lehet ez, főleg akkor, ha itt is inkább a kontroller a preferált perifériánk. A bajok ott kezdődnek, amikor egér és billentyűzet mellett is megkapjuk a mesterséges rásegítést, főleg egy olyan hiperkompetitív online játékban, mint amilyenek az extraction shooterek. Képzeljétek csak ezt el az Escape from Tarkovban vagy a Hunt: Showdownban!

Éppen ezért eléggé meghökkentő a Bungie döntése: a Marathon fejlesztői fogták magukat és a játék PC-s verziójába, egeres irányítás mellett is elérhetővé (sőt, alapjáraton bekapcsolttá) tették az "Aim Magnetism" nevezetű opciót. Ez pedig nem más, mint egy mezei aim assist, ami az ellenfeleken "ragadóssá" teszi a célkeresztet, masszívan rásegítve a célzásra akció közben.

A végeredmény pedig... eléggé effektív, a jelenleg futó alfateszt résztvevői arról számolnak be, hogy lényegében olyan a gunplay érzése a Marathonban, mintha egy gyengébb aim bottal játszanának, az pedig nem feltétlenül jó, ha egy kifejezetten keményvonalas, kompetitív lövöldét kizárólag Moira és Scarlet Witch maineknek terveznek. A népszerű streamer és egykori profi Counter-Strike játékos, Shroud így vélekedik a jelenségről:

"Egyszerűen csak törölniük kell ezt az aim assist baromságot. Értem, hogy a Bungie próbál valamiféle erőegyensúlyt hozni a PC-s és konzolos játékosok közt a crossplay miatt, de ezzel csak annyit érnek el, hogy hazavágják a játékot a PC-sek számára. A PC-s játékosok azt akarják, hogy a mechanikai ügyességükkel és tudásukkal fejlődhessenek, nem azt, hogy egy aim assist célozzon helyettük."

A Bungie a 2000-es évek elejétől, a Halo korában is konzolos fókuszú fejlesztőstúdió volt, ez pedig aligha változott a Sony Interactive Entertainment égisze alatt, így az sem lehet meglepő, hogy elsődlegesen konzolos szempontok szerint zajlik a játék fejlesztése. A PC-s aim assist azonban valóban érződik inkább a játék felvizezésének, mintsem egy olyan eszköznek, amire feltétlenül szükség van a balanszolt keresztplatformos mérkőzésekhez. Az aim assist finomítására inkább a konzolos oldalon lehet szükség, de a matchmaking bizonyos limitációival is viszonylag hatékonyan ki lehet szűrni az eltérő perifériákból adódó egyenlőtlenségeket.

Borítókép forrása: Bungie