Igazából a 2. résszel is tökéletesen el voltam (sőt, az elsővel is), azonban beütött egy kis baxás: a VGA-m nem tűri 2D-ben a Diablo 2-t, az 1. részt meg egyáltalán, így gyakorlatilag nem tudok játszani Diablo játékkal. Tehát az idő abszolút megérett nálam a váltásra. Egyfelől.
Most pedig eljött végre, annyi várakozás után! Tegnap még elég szkeptikusan nézegettem a Blizzard oldalának előképét, meg a kombinálásokat. Kissé féltem, hogy valami új project jön, vagy esetleg a WoW: WotLK-val fogják kiszúrni megint a szemünket, de szerencsére a Blizzard ennél megint csak furfangosabb volt. Ők értenek ahhoz, hogy kell egy kultjátékukat bejelenteni, megteremteni hozzá a hangulatot. Egyszerűen a Világ róluk kezdett el beszélni, melyet egyre fokoztak a folyamatos rúnamegjelenítéssel, átverő-hadjárattal. Végre egy csapat, akiből még nem veszett ki a játékosság, s nem degradálódtak nagyipari termelővé végleg, hanem megmaradt bennük a már említett aspektus. Ezért is tisztelem és szeretem, rajongok a Blizzardért.
De mégis most egyfajta összegzést teszek, így, az extázisból kicsit kizökkenve, hogy mégis rám hogyan hatott ez az egész, mit várok a játéktól, mit gondolok most róla.
Az első, amit leszögezek, hogy a grafika valami eszméletlen módon nem érdekel. Persze én sem vagyok totális "tartalmista", én is szeretem, ha egy játék igényesen, szépen néz ki, s az Oblivion esetében is kb. 10 percig lestem Imperial City-t a naplementekor, full látotávolságra téve a beállításokat, annyira lenyűgözött. De nálam a játékélmény, illetve a játék mozgásban érdekel, nem az, hogy néz ki. Ha nem üt el túlzottan a játék hangulatától, illetve nem egy tucatszar, vagyis van benne egyediség, akkor nekem megfelel. Annak idején a sokak által techdemonak ítélt Far Cry-t is low-on játszottam, és rohadtul élveztem. Meg manapság sem Crysis-szal, meg Bioshock-kal játszok, hanem 2-3 évvel ezelőtti játékokkal. Szóval nagyjából hidegen hagy, ha egy játékban nem csípi ki a szemem a HDR, vagy nem fotorealisztikus a víz. Apropó, fotorealizmus: szerintem eléggé szar, ha efelé tartanak a játékok, mert szerintem sokan pont azt szeretjük, hogy stilizáltak, és eltérnek a valóság szürkeségétől. Francnak kell ide fotorealizmus... Azt majd a filmek visszaadják.
Szóval nekem a Diablo 3 grafikája abszolút bejön, illetve nem igazán izgat. A 2. részé sokak szerint maga volt a gyalázat, az alapellenfeleket az Act I-ben sokáig csak fekete-vörös pacaként fogtam fel, mégis napokig odaszegeződtem. A 3. rész kinézete festmény-szerű, stílusos, jól megmunkált, kicsit a Titan Quest kinézetére emlékeztet. Szóval bejön, ennyi.
Mert a játékmenetet véleményem szerint a Blizzard képtelen elrontani. Ha ugyanazt kiadják, mint 8 éve, szerintem mi, rajongók, ezt akkor sem rójuk fel nekik. A Diablo 1-2 végtelen játékélmyént kínált, mindig tele újdonságokkal, a nehézségi szintek miatti differenciából kifolyólag új tárgyakkal, izgalmakkal, szörnyekkel, kemény boss-okkal. Nem is kell nekünk más recept, csak ez, szerintem. Mondjuk én több karakterosztályt vártam, mint 5 (legalábbis egyelőre ennyit mondtak, hogy lesz). S eddig ugye egy karakter teljesen ugyanaz, mint a 2-ben volt (persze meg is haragudtam volna, ha kedvencem, a barbár, nem szerepel majd a III. részben). A Witchdoctor sem igazán új, engem így kapásból a druidára emlékeztet. De egye fene, a II. részt is egy kiegészítő, a LoD tette örökéletűvé. Bizonyára ez sem marad majd anélkül. A randomitás, illetve a kimeríthetetlen mennyiségű tárgy, kombinációk gondolom bővülnek, maradnak, illetve a Világ is kiszélesedik. Már most látszik, hogy lesznek új ellenfelek is (az a faszerű izé pl.), illetve bizonyára sokkal több boss is lesz, legalábbis remélem.
A Diablo-klónok újításait is elvárjuk szerintem bele, mert, bár azok fostalicskák az alapjátékhoz képest, de azért hoztak olyan újdonságokat, amiből a Diablo III esetleg okulhat. Ilyen az inventory-rendezés, ami nagyon elkellt volna a Diablo II-ben is. Legalábbis engem rohadtul idegesített, hogy manuálisan, egyenként kellett pakolgatni, rendezgetni mindent. Ezt a Titan Quest és a Sacred is megoldotta már, elég jól. Illetve ott van az is, hogy bővíthető legyen a hátizsákunk, tehát ne kelljen már örökké TP-lal a városokba ugrálni, meg tömni a ládánkat. A TQ ezt is megoldotta, s mellé csapott még egy hátizsákot, amibe további cuccokat pakolhattunk. Ez szerintem már kötelező lenne a III. részbe. Persze emiatt nem fogok "fújdeszar"-nak titulálni, de tény, hogy azért nem kell elzárkózni az alattvalók javaslataitól sem.
Karakterek szintjén ugye még csak a Witchdoctor és a Barbarian van. Mint már előbb említettem, ezek közül a Barbi már az előzőben is benne volt. Én nem azt mondom, hogy nem látnám szívesen a többieket, de azért kicsivel több újat is elfogadnék. Persze Paladin és Barbarian nélkül azért ne merjenek Diablo III-at kiadni. Remélem, valami csoda folytán bővül ez az elég kevés karakterosztály. Persz sokkal összetettebb skillrendszert ígérnek, de azért én örülnék pár új ötletnek is. Elvégre a Titan Quest, a Diablo játékok szerintem egyetlen méltó ellenfele, elég szép számban ajánlott fel nekünk osztályokat, melyeket kombinálhattunk is. Persze Isten ments, hogy itt is valami tucatszar fickó vagy nőci legyen a sablon, és majd később választhatunk. Nem. Dolgozzanak ki még vagy 3-4 osztályt, és akkor minden szép lesz.
Szóval összességében engem ismét lenyűgözött és örülök, hogy végre elejétől kezdve aktívan figyelhetem, hogy jut el majd hozzám a Diablo III, nem úgy, mint a Diablo II esetében, hogy eleinte azt sem tudtam, mi az. Várom, jöjjön, shiftnégy.
Megjegyzés:Ja, és ez a punci remélem, választható lesz majd... Elég impozáns 8D.