A tökéletes dolgokat összerakni nem szégyen! Ez az, amit nem lopásnak neveznek, hanem ötletvételnek, aminek a végeredménye tulajdon képen a (majdnem) tökéletes… Ez történt a Prototype-al is. A fejlesztők sok jó játékból összeszedték az egy filmből való történethez a jó dolgokat és kérem meg is lett 2009 akció TPS játéka! Hogy a fejlesztők honnan is szedték a dolgokat? A második alcím alatt erről olvashattok.
Ki is készítette ezt a TPS-t?
A játékot az Activision jóvoltából a Radical Entertainment fejlesztete. A csapat már jó rég óta nyomja a játékfejlesztést és volt már több elfogadható játékuk is, de voltak olyanok is, amiket tesztelők és játékosok egyaránt nagyon lehúztak. A rosszul sikerült játékokra a Prototype után csak azt lehet mondani, hogy megbocsátható bűn volt és bizonyára nem volt annyi pénz a játékba fektetve… Nemrég tavaly és előtte kisebbeknek szóló játékokat is gyártottak például a Crash sorozatot is ők fejlesztették, és még ott van a The Simpsons is… A csapat első játéka a The Terminator volt, ami 92-ben aratott sikereket…
És most a Prototype… Itt pénzből nem volt hiány és máshonnan szerzett ötletekből sem! Ilyen a majdnem tökéletes játék!
Az elemek eredete
Mielőtt belemennénk a történetbe tisztázni is, szeretném hogy mi honnan került a játékba.
Maga a nyitott tér a nagyalmában valószínű, hogy a Spiderman Web of Shadows-ból ered, mivel teljesen véletlenül ott is ez a módszer vált be (akárcsak a háromból). Ez egyáltalán nem bűn mivel a WoS is az Activision jóvoltából készülhetett el, talán ők javasolták ezt az egészet… Aztán van a láthatóság mérő (vagy mi is a neve). Egyértelmű hogy az Assasin’s Creed-ből valóak az ötletek (ami a Thief-ből ered), csak kicsit továbbfejlesztve… Van még egy harcrendszerünk is, ami szintén a Spiderman harmadik részéből és a WoS-ból lettek kinézve. A combókat és egyéb harcal kapcsolatos dolgokat „megvásárolható” rendszer is abból a bizonyos Spiderman Web of Shadows-ból lett szerezve.
Még van dolog bőven amit tudnék sorolni, de inkább nem teszem… Viszont egy nagyon fontos dolgot kihagytam… A történet!
Mi van, ha azt mondom Racon City? Ismerős? Egy film… A Kaptár legfőbb része. A játékban NewYork, Racon City-ként üzemel. Pontosabban A Kaptár második részhez hasonlítanám a játékot…
Ez, amit a fejlesztők tettek, hogy a jó elemeket kivették a jó játékokból és egyesítették egy filmből vett történettel, fantasztikus ötlet volt! Elvégre jó elemekből épül fel a jó játék… És meg is kaptuk azt a jó játékot, aminek én megelőlegezem az év akció TPS-e címet…
Ez Racon City vagy New York?
Inkább azt mondanám hogy New York… Kellően átalakították a Resident Evil második részének történetét, ami lehet hogy nem is így hoztak össze, de nekem ez volna az elméletem… A történet átalakításával össze lehetne hozni egy filmet is, de ebből nem kellene ilyen dolgokat csinálni! A Prototype-nak meg kell maradni egy számítógépes játéknak, amit akár tíz év múlva is elő tudunk venni. Egy idő után, meg lehet unni, hogyha nem haladsz folyamatosan a fő szállal, vagyis a történettel. Én minden pálya után kíváncsi vagyok a történet folytatására, de ezt szeretem megszakítani pár miniküldetéssel és mészárlással… Ez egy olyan játék, amit abba lehet hagyni, de csak pár órára… Véglegesen csak akkor tudnám letenni, hogyha kisülne a szemem és ez nemsokára be is fog következni. Olyan látványos a játék, amit még nem láttam. Természetesen csak a maga világában mivel Liberty City sokkal szebb, de az egy GTA és nem számít… Igazából azért terelem a témát, mert nagyon nem tudok sok mindent mondani a történetről csak annyit, hogy majdnem ugyan az mint Racon City-é. Ja és azt is, hogy elképesztően jó!
Nehéznek tűnő mégis egyszerű…
Ebben a részben kitérnék az irányításra, amiről szinte mindent elmondtam az alcímben. Sokat gondolkodtam is, azon hogy mégis hogyan tudják megoldani ezt egy billentyűzettel. Hát nem valószínű, hogy ezzel ugyan így voltak a fejlesztők. Kérem szépen (mindjárt megszámolom hogy) ha jól számolom mindössze tizenkét gombot kell nyomkodnunk az egér kettő gombját is beleszámítva (de hogyha az F gombokkal választod ki a harci módokat akkor 23). Végülis ez átlagos, de minden gombbal legalább két dolgot lehet csinálni, attól függ levegőben vagy földön esetleg valami járműben vagy. Tényleg egyszerűen meg lett oldva minden.
Mit ér minden szépség nélkül?
Hát semmit… (Bár nem mindig a belső a fontos és ez egyaránt vonatkozik a játékokra és a lányokra, szóval külső és belsőt kell nézni minden téren!) De a csúfság és a Prototype két külön univerzum! Ahhoz képest, hogy milyen nagy a tér, a játék elég szépnek tűnik és valljuk be az is! A robbanások élethűek és ha már valami felrobban a füst sem hiányzik onnan… A fizikája az autóknak nem valami jó (ha ráütsz egyet akkor félroncs lesz), de mondjuk ezt egy mutánsnál meg lehet érteni. (Szinte) Minden törik és mozdítható a helyéről. Vérből sincs kevés és néha idegesítő hogy pincétől padlásig minden tiszta vér, de ilyenek csak engem szoktak zavarni. Szóval a fizika sok játékhoz képest jó, maga a játék szép és ez a lényeg!
Aki keres, az talál
Mivel már eleget dicsértem a játékot jöhetnek a bugok… Hoppá van egy kis gond… Nem nagyon találtam… Nyilván van benne, de a játékélmény annyira elvitte a figyelmemet, hogy nem nagyon láttam semmit… Nyilván aki keresné, az találna nem is egyet, de két kézen meg lehetne számolni, hogy összesen menyit talált…
A játék nálam egyáltalán nem akadozik ellentétben a WoS-al amiben ugyan így nyitott város meg minden és még rondább is volt, szóval a fejlesztők ezt is nagyon jól megoldották…
Íme a végszó
Szépnek gyönyörű, jónak fantasztikus! Megéri a 12ezer forintot és ezt kevés játékról mondhatom el. Amiről nem beszéltem az a játék hossza: Röviden annyit, hogy ha 100%-ig végig akarod vinni akkor nem egy gyerekjáték a legkönnyebb fokozaton sem…
Tényleg megéri és nem hiszem hogy nagyon hamar lemegy az ára. Amit a 100%-ért még adni kellett volna az egy teljes magyar szinkron, de így sem panaszkodok!
Grafika >>95%
Hang/Zene >>90%
Játékélmény >> 99%
>>> 98% <<<
[PROTOTYPE]
Már három napja (szinte egyfolytában) a Prototype-al játszok. Igen, sikerült beszereznem egészen jó áron (mivel használtan vettem)(igen, mai világunkban ilyet is lehet). Már épp ideje volt hogy ne csak rövid véleményeket írjak, hanem megpróbálkozzak a hosszabb dolgokkal, vagyis most életem első (valószínűleg normális) tesztjét olvashatjátok a játékról! (Bár inkább egy hosszabb, egyéni véleményre sikeredett)