Mint azt talán tudjátok, az Icewind Dale a Baldur's Gate-ek és a Planescape: Torment motorjával (Infinity engine), és az AD&D (Advanced Dungeons & Dragons) szabályrendszerével készült játék. Azonban a fent említett címekkel ellentétben rendkívül harcközpontú, messze több dara, és sokkal kevesebb rizsa van benne (nem az élelmiszerekre gondolok ). Ennek megfelelően csapatomat is kevéssé kifinomult tagokból állítottam össze: elsődleges szempont a túlélés volt, így kimondottan harcközpontú karaktereket választottam.
Az Icewind Dale-ben a hat főből álló csapatot mindenestől saját magunk állítjuk össze. Itt nincsenek hozzánk csapódó, személyiséggel ellátott társak, ez a játék leginkább a régi, klasszikus dungeon-crawlokra emlékeztet - azaz harc, csapdák, felfedezések, kincsek állnak a középpontban, ahogy egy kalandozócsapat tagjaival akarunk legendává válni. Ezt az érzetet amúgy a játék ténylegesen igyekszik megteremteni, a történet elején ugyanis rögtön kiderül, hogy mi egy névtelen, ám jókor jó helyen lévő kalandozókból álló csapat vagyunk, akik Tízváros (Tentown) egyik településére érkeznek a messzi északi Jeges Szelek Völgyébe (Icewind Dale, ugyebár).
Nem közvetlenül tartozik a témához, de épp mostanában olvasom Salvatorétől a Jeges Szelek Völgye-trilógiát, ami szintén ezen a környéken játszódik, így külön öröm volt egy olyan helyre megérkezni, amiről nem sokkal korábban olvastam. Tízváros nevét onnan kapta, hogy tíz kisebb város laza kötelékéből áll (nem gondoltátok volna, mi?). A kegyetlen hideg, északi vidék legnagyobb lakott, civilizált települése fennmaradását annak köszönheti, hogy a tavakban, amik mellé-köré települt, egy ritka, és rendkívül értékes állatfajta honos, melynek csontját sokféleképpen lehet hasznosítani. Ez a halfajta nem él meg máshol, így még egy ilyen eldugott, zord körülmények között élő település is a kereskedőkaravánok gyakori célpontja.
Nade visszakanyarodva a karaktergeneráláshoz: a 6 főt, mint említettem, elsősorban a túlélésre terveztem. Így állt össze csapatom:
- ember paladin, kardokra specializálódva. Jelenleg kard+pajzs párost használ, de ha találok valami tápos kétkezeset, még arra is áttérhetek.
- törpe harcos, baltákra specializálódva. Ő már most kétkezes baltát használ, izmos, sok élettel megrakott, igazi túlélő-fajta.
- ember papnő. Ugye itt a papok is használhatnak nehézvértet, és csatában sem elhanyagolható a szerepük, de emellett fő feladata a gyógyítás, illetve a védő mágiák használata lesz. Zúzófegyver és pajzs kombinációjával csatában is megállja a helyét.
- elf harcosnő, íjra szakosodva. A tolvajok nem állják meg annyira a helyüket íjakkal, mint egy erre szakosodott harcos, ezért kellett ő is. Hosszúíjat használ elsősorban, bár a nyílpuskára is adtam két pontot, így ha abból találok valami jófélét, még változtathatok rajta.
- félszerzet tolvaj. Természetesen tolvajra is szükség van, zárak nyitásához és csapdák hatástalanításához. Bár ez utóbbi annyira nem mindig fontos, mert nem jár érte tapasztalati pont (mint a BG-kben), így meg sokszor a kisebb csapdákon egyszerűbb átmasírozni a harcosokkal, mint várni, míg a tolvaj megtalálja, majd hatástalanítja őket. Íjat és nyílpuskát tud használni.
- ember varázsló, nekromanta. Igazából valószínűleg jóval kevesebb szerepe lesz, mint a BG-sorozatban, már csak azért is, mert alacsony szinten alig van hasznos varázslata, de azért a biztonság kedvéért indítottam egy ilyet is. Elvileg botot és parittyát tud használni, ha spórolni kell a varázslatokkal. Sajnos a tekercsek megtanulásáért sem jár tapasztalati pont, mint a BG-kben...
A karaktergenerálás idejét ugyan nem mértem, de nyilván volt legalább 1, vagy 1,5 óra is. Főleg a tulajdonságok kisorsolásával szöszöltem sokat: itt ugye az van, hogy kidobhatjuk kockával, milyen statisztikáink legyenek, aztán ezt eltárolhatjuk, majd dobhatunk újra. És újra, és újra. Ha elég türelmes az ember, akkor minden, a kaszt számára fontos tulajdonságot ki lehet maxolni, mert a pontokat ezután szabadon el lehet osztani a tulajdonságok között - egy harcosnak pl elkél a 18-as erő, 18-as ügyesség és 18-as egészség is. És én türelmes voltam, így karaktereimnek van egy halom 18-as (és néhány 19-es) tulajdonsága.
Ez a hat fő várja, hogy felfedezze a Jeges Szelek Völgyét, és kardélre hányjon minél több csúf, gonosz ellenfelet, zsíros jutalmakért, és sok-sok tapasztalati pontért cserébe.
(Folyt. köv.) (Most pár napig rendszeresen várható poszt, megírok néhányat előre, így érdemes vissza-visszanézni.)
Icewind Dale napló-sorozat:
A kezdetek (2.0)
Kicsi vagyok (2.0)
Icewind Dale: A kezdetek
(2.0) Elkezdem Icewind Dale naplómat: az első részben a karaktergenerálásról, a vidékről és a játékról úgy általánosságban írok.
Igazából minden tulajdonságból van legalább egy maxos karakterem (Int a mágus, Wis a pap, Charisma a paladin, a harcos-félék közül meg Str-Dex-Con hármasban van több maxos is), sőt még fajból is többféle van (elf-törp-félszerzet-ember), tehát viszonylag széles terjedelmet lefednek. Viszont tény, hogy beszélgetni csak a paladinom szokott, ő van berakva a csapat élére, de ezután oda fogok figyelni erre is.
Viszont őszintén szólva eddig nekem is inkább hack'n'slash-nek tűnik (a primitív szó elég degradáló, inkább az egyszerűt használnám helyette). Bár a városban volt beszélgetnivaló, de a csaták idáig könnyűek, és inkább mennyiségre, mint minőségre mennek. Persze ez nem baj, BG után kész felüdülés. De erről is fogok majd még külön írni. (Sőt már írtam is, csak nem akartam egyszerre tízoldalas bejegyzést berakni. )
A quest xp-t bekapcsoltam már.