Szóval karakterszerkesztő. Mint a nevéből is látszik, nem szól másról, mint a karakterünk megalkotásáról: külső, faj, kaszt, háttér, kezdeti képességek, pontelosztás.
A külső megalkotása jó részletes, el lehet vele bíbelődni. Arc, fül, orr, száj, részletekbe menően kialakítható, sok csúszkával. Más kérdés, hogy ritkán fogjuk látni a kész karaktert, hisz a szövegét se mondja ki, dehát aki szereti az ilyet, annak bőven van mivel szöszmötölnie. Ami tetszett, hogy a karaktermodellek nagyon szépek, sokkal szebbek, mint az NwN 2-ben - és most persze nem csak a részletességre gondolok, hanem a stílusra, jellegre is.
Azt mondjuk továbbra is tartom, hogy ez a három faj (ember, elf, törpe) édeskevés, pláne, hogy testalkatot nem is módosíthatunk, de mindegy - nem lesz félork berzerkerem. A beharangozott hat különböző háttértörténet se ad túl sok variációs lehetőséget - ha megvan a faj meg a kaszt, akkor max kettő közül választhatsz (vagy annyi se), ami valljuk be, nem túl sok. Remélem legalább tényleg masszívan ki lesznek dolgozva, ha már ennyire lekorlátoznak minket.
A karakterfejlődési rendszerbe is belenézegettem: furcsa elképzelés ez, hogy kellenek az alacsonyabb képességek is ahhoz, hogy egy nagyobbat megnyissak, ami talán nem is hasonlít az előzőre. Pl az egyik mágiaiskolában a 4. szintű valami botfegyveres képesség volt, amit ki kell rakni az ötödik, legerősebb előtt, azt meg én elég hülyeségnek tartom - soha az életben nem használtam mágussal botot harcra, nem most akarom elkezdeni, így viszont bukik egy pontom.
Maga a rendszer egyébként arról szól, hogy különböző csoportokra bontva vannak a skillek, amik magasabb fokozatai más-más varázslatot/képességet eredményeznek, és előfeltételük az előző skill megléte, illetve karakterszinthez és/vagy tulajdonságponthoz is lehetnek kötve. Tehát pl. az elemi mágia osztályon belül a villám-sorozatban az első a sima villám, míg a későbbiek között van területre ható, illetve láncvillám is, amikhez szükséges az előzőek megléte, illetve magasabb szint, vagy mágiajártasság.
Még egy apróság ezzel kapcsolatban, hogy nem éreztem túlságosan esztétikusnak a képességek elrendezését: halmozottan ott van minden egy rakásban, egymás alatt, persze csoportosítva. Ha a játékban is így lesz, az nem a legszebb. Persze ez végülis csak apróság, de szemet szúrt. Fülekre bontva szebb lenne.
Tetszett viszont, hogy egy csomó skillnél írta, hogy Barátságos tűz lehetséges, vagy valami ilyesmi, magyarán ha beeresztek egy villámot a tömegbe, akkor ott az enyéim is kapnak a szájukra rendesen. Remélem ez alapból kötelező lesz, és legfeljebb easy-n lehet kihagyni, jó dolog az, ügyesen kell taktikázni. Ráadásul jó sok skill van, nem is néztem végig mindet, de már ebből látszik, hogy a Mass dEffect lebutított fejlődésrendszere után megint lesz min agyalni, lesz elég fejlesztési lehetőség, ami pedig határozottan jó!
Ja még valami: úgy az egész karakteralkotó designja igen szép, betűtípus, menük, színek nagyon hangulatosak. Még a fordítás is teljesen rendben volt, talán ez is egy olyan játék lesz, amit nyugodtan lehet magyarul is játszani - pedig ilyet nem gyakran mondok.
Összességében tehát ez inkább egy pozitív előjel lett, jöhet a teljes most már.
(És igen, tudom, hogy ez egy kicsit összecsapott bejegyzés lett - valójában ez egy fórumos hozzászólásom kicsit módosított változata, de gondoltam egy posztot megér, hátha kommunikációt szül.)
(Amúgy az Icewind Dale-ben nem használnak manát a varázslók, papok. Memorizálják a varázslatokat. )
Azért ez sejthető volt: ha ennyire bele szeretnék szőni a háttértörténetet a játékba, az az egyéb lehetőségek brutális megrövidítésével lesz csak lehetséges.