3. A kulcskövek
A négy kőért egyenként kell elmennünk, ebben a sorrendben érdemes felkutatni őket:
A Haladás köve: Keressük meg a setarrifi csillagvizsgálót -- csak jelöljük ki a küldetést és kövessük a térkép jelzését! Odabent találkozunk Lee-vel és Hagennel, akik egy kis beszélgetést követően odaadják nekünk a Haladás Kövét, majd elmondják, hogy a Lester nevű szerzetes nemrég eltűnt a kövek kutatása közben. Ez később még fontos infó lesz.
A Gazdagság Köve (1-2): A küldetés kijelölése után egy kedves ismerőssel futunk össze: Gorn ácsorog a romok között egy különös láda mellett, melyből nyögdécselés hallatszik. Kérdezzük meg, mi történt, és ne lepődjünk meg, amikor egy visszaemlékezés során magát Gornt alakíthatjuk! Ebben a rövid, lineáris szakaszban nem lehet menteni, így harcoljunk körültekintően! A végső összecsapást egy Thorus nevű fickóval vívjuk, akinek három ork testőre van -- ajánlott először őket elintézni, de mindig ugorjunk el a legerősebb, földbe döngölő támadásaik elől, mert nagyon sokat sebeznek. Ha kész vagyunk, jöhet Thorus, csak üssük, amíg áll. Ezt követően vége a visszaemlékezésnek, ismét a jelenbe ugrunk, beszélgetünk még egy kicsit a kemény harcossal, és már vághatjuk is zsebre a Gazdagság Kövét.
A Bölcsesség Köve: Na, ez már bonyolultabb. A követ Lester kereste, de eltűnt, így először a Mágusok céhében kell utánajárnunk, hogy mi történt vele (Lester nyomában). Beszéljünk Zyrával és Magorral (kétszer kell), majd miután megtudjuk, hogy Lestert Thorus orkjai a közeli bányába kergették, induljunk a keresésére (Lester Nyomában 2). A küldetést kijelölve a bányák szájáig jutunk, ahol is ott találjuk a már kiszabadult Lestert. A türelméről híres szerzetes elmeséli, hogy diplomáciai úton már nem tudta rendezni a konfliktust. Ismét egy visszaemlékezésbe kerülünk, ezúttal Lestert irányítva: győzzük le a kötekedő Grsoht, majd menjünk be a bányába, ahol is egy hatalmas, pókszerű szörnyeteg állja utunkat. Nem különösebben nehéz harc, gyűrjük le, majd elegyedjünk szóba a tömlöcbe zárt rabokkal. Ekkor visszaugrunk a jelenbe, ismét a juhász bőrében. A feladat egyszerű: át kell verekednünk magunkat a szörnyekkel teli bányán, hogy eljussunk a bajba jutott Karelláig -- a bátor, de zöldfülű hercegnő az orkok karmai közé került, és nála van a Bölcsesség Köve. Az út teljesen egyenes: csak induljunk el a térkép „sötét” irányába, egészen egy nagy teremig, ahol a pókkirálynőt kell legyőznünk. A küzdelem során fontos szerep jut a megosztott figyelemnek: mindig nézzünk körül, nehogy egy-egy kis szörnyike a hátunk mögé kerüljön, mert az kellemetlen eredményt szülhet. Ha győztünk, a királynő teteme mögötti alagúton át eljutunk Karelláig, akivel egy rövid beszélgetés meghozza gyümölcsét: máris nálunk van a Bölcsesség Köve!
A Nemesség köve: A Nemesség Köve az utolsó, megszerzése pofonegyszerű, csak egy sor megszállott katonát kell lekaszabolni érte. Jelöljük ki a küldetést, vegyük célba a tróntermet, és ha mindenkivel végeztünk, a trónról emeljük le a követ -- na meg bele is ülhetünk egy kicsit, hogy átérezzük a királyi korona (esetünkben inkább páncél) súlyát.