4. Királyok sírja

A kövek birtokában menjünk vissza Miltenhez, aktiváljuk őket egyenként, majd ha kész vagyunk, irány Diego és a templom immár nyitott kapuja (megjegyzés: a küldetés kijelölése ez esetben nem célravezető, mert a föld alá mutat a fehér jelzés). Lent sok harc vár ránk, készüljünk fel: vegyünk bájitalokat, esetleg jobb fegyvert, íjat, ha kell. A feladatunk négy isteni kegytárgy felkutatása, kezdjünk is neki!

Ha lementünk, egy főterembe jutunk, ahonnét balra nyílik egy ajtó. Menjünk be, győzzük le az ellenfeleket (igen erős lényeket kapunk, kő- és fagygólemek is jönnek), majd húzzuk meg a falon található kart, így aktiválva egy lefolyót, ami utat enged az alsóbb régiókba. Vissza a főterembe, le a lépcsőn (az egyetlen létező további út), kövessük a folyosókat (vigyázzünk az örök szolgáknak nevezett teremtményekkel!), és keressünk egy piros felkiáltójelet -- már meg is van az első kegytárgy.

Továbbmenni felfelé lehet egy lépcsőn; kövessük az alagutakat és az első elágazásnál forduljunk jobbra -- megvan a második kegytárgy. Forduljunk vissza, és menjünk egyenesen (ugye az elágazás balra eső folyosójára)! Egy nagy terembe jutunk, benne Xul’Gurath, a pusztító állja utunkat. A démon erős, de az oszlopok kellő fedezéket nyújtanak, így ha kell, vissza tudunk vonulni gyógyulni -- először az íjász csontvázakat kaszaboljuk le! A győzelem után miénk a harmadik kegytárgy. Ha megvagyunk, megjelenik előttünk Xardas szelleme, aki elárulja, hogy a negyedik kegytárgy nincs a templomban, Selena már magával vitte Setarrifba. Hagyjuk el a romokat és vegyük célba az új katedrálist a felszínen.

5. Az Istennő Pecsétje 1-2

A küldetés kijelőlése után Adanos temploma felé vesszük az irányt, ám Karella az utunkat állja. Nincs mese, le kell gyűrnünk a lánykát, aki persze hamar utunkra enged. Ha végeztünk, a templomban megtaláljuk Selenát, amint épp két démonnal harcol. Öljük meg a pokolfajzatokat, és beszéljünk az elgyengült, földön fekvő Selenával. Kiderül, hogy a démonok már elragadták tőle a harmadik kegytárgyat (ez az Istennő Pecsétje), de még így is van megoldás: választhatunk, hogy a nálunk lévő kegytárgyak közül melyiket töltse fel isteni erővel a papnő. Ethorn Lángja egy egykezes buzogány, ami 100%-os gyújtásbónuszt, +50 életerőt; +30 távolsági sebzést, +4 HP gyógyulást biztosít. Ethorn Becsülete kétkezes kard -- 50%-os lassítás, +60 életerő, +60 állóképesség, +60 mana +45 varázserő, +6 mana regeneráció üti a kard birtokosának markát (én ezt vittem magammal) Ethorn Méltósága az utolsó választható eszköz, ami egy íjpuska: +70 mana, +25 életerő, +25 varázserő, +6 manaregenerálódás, +3 életerő-regenerálódás. A választás természetesen játékstílus- és karakterfüggő. Ezt követően már csak a Robar király elméjét is megfertőző démont kell elpusztítanunk a sterraifi vulkán gyomrában.

6. A vulkán szívében

Hagyjuk el a templomot a nyugati ajtón, és menjünk le a föld alá. A vulkánhoz vezető út rögös, sok harcra számíthatunk, sőt, két megszállott troll is ránk támad -- vigyázzunk az erős, földbe döngölő támadásaikkal! Némi platformer ugrabugra is várható, ilyenkor arra kell figyelni, hogy ne érjünk bele a zöld sugarakba. Az utolsó, mindent eldöntő ütközet előtt belefutunk VI. Ehtorn királyba is, aki sok kérdést megválaszol a játék történetével kapcsolatban.

Végjáték

Az utolsó harc egy hatalmas teremben zajlik. A démon össze-vissza teleportálgat, és bár sokszor a föld felett lebeg (ilyenkor sebezhető), a legtöbb időt magas, elkülönült platformokon tölti. Ez idő alatt ellenfeleket idéz ellenünk, akikkel csak akkor foglalkozzunk, ha a démon épp nincs a közelben -- ha igen, üssük, amivel csak tudjuk! Ha elfogyott az életereje, végigjátszottuk az ArcaniA: Fall of Setarrifot.