Fallout Online
A Fallout-saga a játékipar egy különös története - pedig olyan szépen indult minden. Az Interplay Brian Fargo ötletéből 1988-ban elkészített egy posztapokaliptikus RPG-t Wasteland címmel, a játék a D&D-től eltérő, egyedi képességalapú rendszerével teljesen új színt vitt a szerepjátékok közé, és sokak a mai napig minden idők 10 legjobb RPG-je között tartják számon. A siker hatására házon belül megalakult a Black Isle stúdió, melynek főnöke Feargus Urquhart lett, az ő vezetésével készült el 1997-ben a "Post Nuclear Role Playing Game" Fallout, mely azóta is verhetetlen a maga nemében. A körökre osztott taktikai/kaland RPG osztálynélküli, egyedi karakterfejlődése egyedülálló, a hangulat félelmetes, a játék új műfajt hozott létre, melyben azóta sem született méltó ellenfele. 1998-ban jött a folytatás, amely talán még jobb lett, mint elődje, és a Black Isle szárnyalni kezdett. Aztán megindult a lejtmenet az anyacégnél, Urquhart lelépett és megalapította az Obsidian Entertainment stúdiót, a maradék csapat 2003 táján elkészítette az FO3 terveit, motorját és első pályáit, amikor az Interplay egyszerűen kirúgott mindenkit - persze a Fallout jogait megtartva. A Black Isle gárdájának jó része erre távozott, a maradékot beolvasztották a Digital Mayhem teambe, hogy legyártsák a Baldur's Gate 3-at, ám kiderült, az IP elfelejtette meghosszabbítani a D&D jogait, így azt szépen elveszítették. Visszatértek az FO3-hoz, de ki tudja miért, az anyacég elkezdte leépíteni előbb a BI, majd a DM tagjait, végül teljesen megszabadultak a "fekete szigetiektől". Hamarosan borult a bili: az Interplay hatalmas tartozást halmozott fel és fizetésképtelenné vált. Megindult a harc a túlélésért, elkezdtek pénzt gyűjteni, elsőként 2004 júliusában eladták a Fallout "offline" jogait a Bethesdának. Aztán nagy némaság...
kapcsolódó játékok
Ha a Bethesda készítené, azt szívesen venném.